Toon posts:

[WC]conrad waterkoeling setje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

ik had een vraag is die waterkoeling setje van conrad
wel een beetje redelijk of is het niets en wat is de
gemidelde wachttijd voordat je het binnen hebt.

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

waar staat dat setje dan?
in het boek of op de site?

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

een linkje zou handig zijn

Verwijderd

:?

Kom maar op met die Pics/links/specs etc.

• inimoek_XP

inimoek_XP

Sambal erbij?

yep.... your right , maar dan moet hij wel ff antwoorde ;D

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

conrad en waterkoeling :?

iStockphoto

• inimoek_XP

inimoek_XP

Sambal erbij?

dat dacht ik in eerst instantie ook :)
volgens mij is dat zoon innovatec ofzo

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 25 april 2002 19:43 schreef klaas007 het volgende:
link. http://www6.tomshardware.com/cpu/02q1/020102/watercooling-01.html deze is het kost 259 euro
En die is bij www.conrad.nl te krijgen??? Volgensmij mis ik iets

Verwijderd

beetje overkill heel dat water koeling

Verwijderd

Hijs wel nice maar verkoopt Conrad die :?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 25 april 2002 19:46 schreef subgrafix3d het volgende:
-12 inzichtvol ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Whuzz
  • Laatst online: 20:21

Whuzz

Dodgeball!

Als je er geen verstand van hebt kun je natuurlijk ook gewoon je mond houden :)

Zonder waterkoeling was mijn CPU niet zo hoog gekomen als mét, dus wat nou overkill?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Het waterblok ziet er verschrikkelijk uit. Echt heel erg. Het setje ziet er oké uit, maar dat blok. Daar zou ik een ander blok bij kiezen dan. En verder is het setje duur, zeker als je er nog een ander blok bij moet kiezen.

• T-Blizzard
  • Laatst online: 19:10
naja overkill....Het werkt
Iedereen loopt zo van "het is zo stil blabla"
na als ik zo'n ding hoor erger ik me ook dood aan al die fans op die radiator... en net of die opgevoerde vijverpomp stil is :? maakt ook een rot geluid (of ik moet een slecht setje gehoord hebben ) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja conrad verkoopt hem hij staat in de nieuwe cataligus.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 25 april 2002 19:47 schreef Atgast het volgende:

[..]

-12 inzichtvol ?
Ip ban >:)

iStockphoto

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 25 april 2002 19:47 schreef Mr_Hiney het volgende:
Hijs wel nice maar verkoopt Conrad die :?
[topic=405433/1/25]

Als je wat vaker leest, dan had je dit dus al geweten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
voor een paar euro's meer
kun je bij de oc-shop de koolance kopen
kompleet alles ingebouwd :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekreken
is het nou iets of niet.

Verwijderd

:D

ROFL :D :D :D :D

• roedie
Kom, als je zo weinig verstand hebt van waterkoeling zodat je de topic starter van onjuiste informatie voorziet ben dan gewoon stil.

Ik raad je dit sterk af.
Radiator (dangerden cooling cube ofzo) 70 euro, Blok Dangerden Maze 3 70 euro. Eheim pomp. 60 gulden. Siliconen slang, slangen klemmetjes enzo. 20 euro. 20 euro voor een hoogwaardige ventilator, papst ofzo. 10 euro goedkoper, en een Veel beter systeem, veel beter. Moet je zelf wel iets meer werk voor doen, hoofdzakeleijk dat je het denk ik niet bij 1 winkel kunt bestellen.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Uhm geen echte tweaker geloof ik. Ik zal het je ff uitleggen. M
et waterkoeling kan je:
1 een lekker stil systeem krijgen en nog lekker oc
2 heel vet oc ,iets minder stil maar met met veel minder lawaai dan 1 delta hp zou maken.

Verwijderd

lijkt mij inderdaad ook niks.
ik heb zelf gewoon een coolingcube en een maze2-2 gekocht. pompje erbij en gaan met die banaan.

• Whuzz
  • Laatst online: 20:21

Whuzz

Dodgeball!

Op donderdag 25 april 2002 19:49 schreef T-Blizzard het volgende:
na als ik zo'n ding hoor erger ik me ook dood aan al die fans op die radiator...
Uh, mijn 120mm fan @ < 5 volt is toch echt een stuk stiller dan welke CPU-fan dan ook.
en net of die opgevoerde vijverpomp stil is :? maakt ook een rot geluid (of ik moet een slecht setje gehoord hebben ) :)
Een opgevoerde vijverpomp niet nee, maar een aquariumpomp (stuk minder krachtig dan een vijverpomp) hoor je nauwelijks. Zo'n ding is juist gemaakt om stil te zijn.
Ik hoor hem alleen als ik alle fans uitzet en dan nog alleen als ik mijn hoofd vlak naast de kast houd.

Voor ik waterkoeling had kon ik niet naast m'n PC slapen, teveel herrie. Nu heb ik waterkoeling, slaap ik gewoon lekker naast m'n PC, is m'n CPU 30 graden koeler en loopt ie 70 Mhz harder. Wat nou, overkill?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 19:10
Op donderdag 25 april 2002 20:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uh, mijn 120mm fan @ < 5 volt is toch echt een stuk stiller dan welke CPU-fan dan ook.
[..]

Een opgevoerde vijverpomp niet nee, maar een aquariumpomp (stuk minder krachtig dan een vijverpomp) hoor je nauwelijks. Zo'n ding is juist gemaakt om stil te zijn.
Ik hoor hem alleen als ik alle fans uitzet en dan nog alleen als ik mijn hoofd vlak naast de kast houd.

Voor ik waterkoeling had kon ik niet naast m'n PC slapen, teveel herrie. Nu heb ik waterkoeling, slaap ik gewoon lekker naast m'n PC, is m'n CPU 30 graden koeler en loopt ie 70 Mhz harder. Wat nou, overkill?
Na dat zeg ik dus dan heb ik een slechte set gehoord....was er een met 2 8xm derop en een luidruchtige pomp
kan ff nie meer op de naam komen... Ik begin me ook te ergeren aan me HHC coolermaster. Kheb al zitten denken aan waterkoeling heb een frees en alles wat er bij komt kijken op me werk. Toch maar nie gedaan :) wat ik zei was nie om waterkoeling af te kraken (tis gewoon beter waterkoeling anders zouden ze voor auto's ook nog luchtkoeling gebruiken toch :D)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Het is wel grappig hoor. Vergelijk het maar met luchkoeling, maar dan met 2 92mm fans buiten mijn kast :P.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

als je reviews leest over dit setje dan lees je dat het juist een zeer goed setje is en dat de waterjacket beter is dan die van dangerden... just my 2 cents

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Volgens mij hebben de twee bovenste plaatjes weinig met het onderste plaatje te maken. :?
Zijn verschillende setjes.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou wat of niet :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 27 april 2002 14:27 schreef klaas007 het volgende:
Is het nou wat of niet :?
Ik denk van wel, ik kan hem even niet meer vinden maar er zullen vast wel verschillen zijn in waterkoeling maar ik denk dat bij de machinaal gemaakte modellen die heel klein zijn. Het zit er professioneel uit hangt alleen wel een Conrad-Prijs aan.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vind ut wel duur € 260 ,kan je beter een paar €uro meer uitgeven aan een Koolance kast :)

• roedie
Op donderdag 25 april 2002 22:53 schreef SiQDiZ het volgende:
als je reviews leest over dit setje dan lees je dat het juist een zeer goed setje is en dat de waterjacket beter is dan die van dangerden... just my 2 cents
Geef eens een voorbeeld, ik geloof er niks van. Iemand een foto van hoe dat ding er van binnen uitziet?

Verwijderd

De uigebreide uitvoering van deze set is werkend te zien bij http://www.mega2.nl

En geloof me, dat is de stilste set die ik ooit heb gehoord!! :9~

Ok, ff aangepast. Koolance er af, Innovatek erop.
Let wel, dit is de uitgebreide set, zoals die is getest op Tom's hardware. (en als beste uit die test kwam ook :P )

• roedie
Nou, ik heb wat gevonden.

Het eerste plaatje dat ik zag was dat in de conrad catalogus, en ziet er ongeveer zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/flat_ent.gif
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat goed werkt.

Maar nu heb ik nog meer gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.mega2.nl/Images/WC/kern1.jpg
Dit ziet er beter uit. Mooi wat oppervlakte, en ook kan ik me voorstellen dat hier de flow van links onder naar rechts boven niet slecht is. Met een redelijke koperen kernt zal ook de geleiding van boven naar onderen zeer goed zijn.

Op de website van Innovatek staat echter ook dit aanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.mega2.nl/Images/WC/kern1.jpg En alleen staat dat platte blokje daar, net zoals in de conrad catalogus.

En dat dikke blok komt van Mega2 is deze weer
Afbeeldingslocatie: http://www.mega2.nl/Images/WC/58.jpg

En dat dikke blok is volgens mij de koolance. En niet de innovatech.

Er staat dus een Koolance blok bij de set van Innovatech op de site mega2. Hier klopt dus iets niet.

En dan zetten ze onderaan dat de foto's af kunnen wijken van het product. Zeker niet alleen de foto's maar ook de specs als ze een ander blok hebben.

Op de site van innovatech zelf is dat blok niet te zien. Alleen dat dun exemplaar.

[edit]
Er zijn twee verschillende blokken op de site van innovatech. 1dunne, en 1dikke. Die ik zei dat dat plaatje van koolance was blijf ik bij. Want op de site zelf staat een ander dik blok
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/incolge3.gif

Zorg dat je dat dikke blok krijgt, Dat is zeker beter. Ik gan niet nog een keer zeggen dat het kut is, want dat kon toch wel eens fies tegen vallen. Wel moeten de mannen van mega2 zich flink schamen met die foute plaatjes. Al staat het erbij.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 28 april 2002 22:54 schreef roedie het volgende:
Nou, ik heb wat gevonden.

Het eerste plaatje dat ik zag was dat in de conrad catalogus, en ziet er ongeveer zo uit
[afbeelding]
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat goed werkt.

Maar nu heb ik nog meer gezien.
[afbeelding]
Dit ziet er beter uit. Mooi wat oppervlakte, en ook kan ik me voorstellen dat hier de flow van links onder naar rechts boven niet slecht is. Met een redelijke koperen kernt zal ook de geleiding van boven naar onderen zeer goed zijn.

Op de website van Innovatek staat echter ook dit aanzicht
[afbeelding] En alleen staat dat platte blokje daar, net zoals in de conrad catalogus.

En dat dikke blok komt van Mega2 is deze weer
[afbeelding]

En dat dikke blok is volgens mij de koolance. En niet de innovatech.

Er staat dus een Koolance blok bij de set van Innovatech op de site mega2. Hier klopt dus iets niet.

En dan zetten ze onderaan dat de foto's af kunnen wijken van het product. Zeker niet alleen de foto's maar ook de specs als ze een ander blok hebben.

Op de site van innovatech zelf is dat blok niet te zien. Alleen dat dun exemplaar.
Maar bij ome tom staat dat er 2 blokken zijn van innovatek die dikke (die is :9~ ) en die dunne (en die is :'( )

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zou ik dat blokje ook apart kunnen bestellen?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Roedie...
Zullen we wedden om, laten we zeggen 100€ dat dat grote blok puur Innovatek is....

Het staat zelfs ergens ingeperst meen ik me te herrinneren.

Verwijderd

Bobo;

Blokje is ook los te bestellen.

Mail voor een prijs http://www.mega2.nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Voor het geld is het wel aardig jah!

• roedie
Op zondag 28 april 2002 23:54 schreef newking het volgende:
Roedie...
Zullen we wedden om, laten we zeggen 100€ dat dat grote blok puur Innovatek is....

Het staat zelfs ergens ingeperst meen ik me te herrinneren.
Ik geloof je wel, maar die eerste waarvan ik zij dat ie van koolance was is ie volgensmij ook. Want die is anders als al die andere die ik gepost heb. Ik goloof best dat die van innovatech is. Ik neem ook alles terug wat ik over dat blok gezegt heb. Dat kan volgens mij best goed zijn.

Maar eel peltier kun je er niet onder zetten ;).

Verwijderd

Peltier er onder zetten?

Moet ook nog wel lukken volgens mij.

Ik zou zeggen; meel me voor een afspraak, kom langs met je peltier en we proberen het gewoon.

Altijd in voor experimentjes!!!
Pagina: 1