M'n voeding stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een pc met een voeding die nogal wat lawaai maakt. Volgens mij staat die fan te draaien op 12 volt. Je kan hem natuurlijk op 7 V zetten, maar hoe doe je dat?
Als ik hem openschroef zie ik dat die 2 fandraadjes op de voeding chip zitten gesoldeerd.
Tis een 230v ding.

Verwijderd

Je zoekactie naar 'voeding stiller' leverde 13 resultaten op. Resultaten 1 - 13.

:)
als je het dan nog niet weet

Verwijderd

Een goeie oplossing om die fan op 7v te laten lopen is die draadjes los knippen, die op de print ziiten goed afschermen, dan van een molex connector de +5v en +7v naar de fan terug leiden et voila! 7 v op die fan :).

Anders kun je er altijd nog een andere fan inzeten die stiller is.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik heb het van de week ook gedaan, maar ik zou het met schakelaartjes doen, dan kan je em altijd weer op 12 zetten als je een keer heftig bezig bent met je pc.

Het is allemaal niet zo moeilijk als je misschien denkt.

Kijk ook maar eens in mijn topic: [topic=475685]

Strava

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

BreeeZe

Devt

Ik heb de Fan van m'n voeding in m'n server in serie geschakelt met 1 van m'n casefans, nu draaien ze beide op 6v, dus veel stiller

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je niet gewoon een weerstandje tussend die draadjes zetten dan?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Das niet de beste oplossing volgens mij (ik weet niet hoe warm zo'n weerstand wordt)

maar je kan gewoon op de plus van je fan de 12 aansluiten en op de - (in plaats van de ground) de 5 volt uit een molex connector >>> resultaat 12-5= 7 volt

Dan weet je tenminste zeker dat ie ook echt op 7 volt draait

Strava

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb de fingerguards weggedremeld (aan de achterkant wonen toch geen mensen.
Ik kan niet zeggen dat het iets scheelt qua geluid, maar er gaat wel meer lucht langs.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.