Toon posts:

[OC] Verklaar dit eens?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus gisteren mijn nieuwe Geforce 4 MX 440 binnen gekregen. en zodra ik hem in mijn computer had gestopt dacht ik: OVERCLOCKUH!

resultaten: eerst geprobeerd om de gpu van 270 (MX440) naar 300 (MX460) te klokken.... dat lukte niet. hij sloeg halverwege 3dmark2001SE vast. ik start opnieuw op, en moest me detonators opnieuw installeren om alles weer aan de praat te krijgen. maar dat boeit eigenlijk niet.

daarna had ik dus mijn gpu op 290 gezet, en dat ging goed, winst: 150 3dmarks (van 4500 naar 4666).
toen dacht ik, nu mijn geheugen. van 400 (MX440) naar 480, nog niet op 550 geprobeerd (MX460). maar toen ging ik 3dmarken: 4645 3dmarks .
hoe kan dat nou? heeft die geforce niks aan de xtra bandbreedte? in dat geval zou het aantal 3dmarks gelijk moeten blijven, en al helemaal niet af moeten nemen... dus: verklaar dit maar eens! Heeft het nog zin om heatsinkjes op mijn geheugen te plakken en te clocken naar 550 (MX460)

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
volgens mij klopt je score ook niet zo... veels te laag. Misschien dat er iets anders in je systeem niet goed is. Ik haal namelijk meet mijn systeem met mijn GF2 GTS 4300 punten.

Xbox360 gamerprofile

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

inXs

known as inXs

Score klopt wel. Het is namelijk niet meer dan een flink opgevoerde GF2 MX.. Dus dat kan kloppen. Dat je 3dmark score achteruit gaat kan ook kloppen. Had ik ook steeds met mijn oude GeForce2 MX 400. Maar 3dmark zegt niet alles. Heb je ook andere progjes geprobeerd?

superB

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 25 april 2002 19:32 schreef bl!kje het volgende:
Score klopt wel. Het is namelijk niet meer dan een flink opgevoerde GF2 MX.. Dus dat kan kloppen. Dat je 3dmark score achteruit gaat kan ook kloppen. Had ik ook steeds met mijn oude GeForce2 MX 400. Maar 3dmark zegt niet alles. Heb je ook andere progjes geprobeerd?
Jahoor dat ding heeft dus echt geen gf2 core hor |:(
Het is gewoon een geknepen Gf4

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit zelfde verhaal had ik ook met mijn GF2 GTS

250/366: 3500
250/410: 3100

WTF? :P

Maarja, het is dus wel zo. Nix aan te doen.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

GF4 MX is 64bit en de gewone GF4 is 256bit 'breed' geloof ik.....dus die GF4 MX lijkt heel veel op die GF2 MX....het zijn naar mijn mening Kilo Utrecht Tango kaarten die hele MX serie....je kan beter effies wachten en een iet duurdere 4200 kopen...geeft een veel betere prijs/prestatie verhouding...die MX kaarten draaien gewoon NOOIT snel....just my 2 cents....

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

dat ding heeft wel een gf2 core, hij is erg "ouderwets" qua technologie, maar twee texture pipelines en heeft alleen maar de verbeterde geheugenbandbredte vn de gf3/4ti

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:52 schreef Gijsbert het volgende:
dat ding heeft wel een gf2 core, hij is erg "ouderwets" qua technologie, maar twee texture pipelines en heeft alleen maar de verbeterde geheugenbandbredte vn de gf3/4ti
Klopt

En verder zijn je 3dmarks nooit precies hetzelfde hoor. Dat kan per test met dezelfde instellingen nog wel eens 50 punten schelen. Verder vind ik het een loos progsel. Ik ben er bijna een nieuwe vidkaart voor gaan kopen, terwijl games goed draaien op mn GF2 MX 400. Sowieso heb je aan geheugen opvoeren veel minder dan aan de core...

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 19:58 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Klopt

En verder zijn je 3dmarks nooit precies hetzelfde hoor. Dat kan per test met dezelfde instellingen nog wel eens 50 punten schelen. Verder vind ik het een loos progsel. Ik ben er bijna een nieuwe vidkaart voor gaan kopen, terwijl games goed draaien op mn GF2 MX 400. Sowieso heb je aan geheugen opvoeren veel minder dan aan de core...
En anderen zeggen weer dat je juist je geheugen op moet voeren....
Enniewee, je 3D mark score is op sommige punten ook best wel afhankelijk van je proc kan ik je vertellen.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
bij een gf2, gf3 en gf4 (niet mx versie) heeft mem opvoeren meer zin omdat die 4 pipelines hebben, de mx heeft er maar 2 -> veel minder bandbreedte nodig

en de gf4mx is een verdere uitwerking van de gf2 core en heeft GEEN pixel shaders, de belangrijkste nieuwigheid van dx8, ie is dus dx7 only :r
kopen nie waard dus

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft het nou nog zin om mijn geheugen overteclocken naar 550 mhz, en er geheugenheatsinkjes op te zetten, of wordt die extra bandbreedte toch niet door de gpu gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 19:32 schreef bl!kje het volgende:
zoals?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

haha lol ik trek met me Gforce 2 GTS PRO Powercolor een dikke 4500 punten in 3DMark2001 SE >:)
en dat is zonder oc of wat dan ook >:)

POWERCOLOR KIKS AARS

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Door de lightspeed memory architecture van je gf4 maakt mem overclocken met maar 2 pipelines idd helemaal niets uit. Probeer eens te benchen met quake3 de demo, of d echte versie, dan zie je door je core te verhogen een veel groter verschil. Overigens is het geen miskoop wat veel tweakers denken. Qua prijs igt hij toch nog erg goedkoop en dat is ook wat waard. Hij is best snel voor zijn prijs.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

Op donderdag 25 april 2002 21:29 schreef Shunt het volgende:
haha lol ik trek met me Gforce 2 GTS PRO Powercolor een dikke 4500 punten in 3DMark2001 SE >:)
Yeah, en dan maar mensen hier die zeuren dat Powercolor niets is. Mijn Powercolor Geforce 2 MX 400 schopt ook de Elsa Gladiac GTS in mijn andere pc zijn kont (en al helemaal qua 2D beeldkwaliteit)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:32 schreef Gijsbert het volgende:
Door de lightspeed memory architecture van je gf4 maakt mem overclocken met maar 2 pipelines idd helemaal niets uit. Probeer eens te benchen met quake3 de demo, of d echte versie, dan zie je door je core te verhogen een veel groter verschil. Overigens is het geen miskoop wat veel tweakers denken. Qua prijs igt hij toch nog erg goedkoop en dat is ook wat waard. Hij is best snel voor zijn prijs.
precies... hij is sneller dan de Ati Radeon 7500 en die is toch 185 euro (dan zit er wel DVI bij, wat ik niet nodig heb), terwijl ik die van mij voor 145 euro had.

maar goed, mijn gpu zit nu aan zijn max denk ik, dus ik hoef me niet meer bezig te houden met het tweaken van me geheugen... next: processor.....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:29 schreef Shunt het volgende:

POWERCOLOR KIKS AARS
ja, maar jij hebt wel een T-bird 1400@1507 en 2X zoveel DDR als ik... dus die van mij presteert wel degelijk beter.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

deze scores zijn zonder OC en zonder extra mem >:)
mare ik zou eens kijken of je wat extra mem kan vinden
dat zal een beetje helpen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1