Welk speakerset?

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit nog een beetje te tweifelen tussen 3 setjes:
-Labtec LCS-2514 5 Piece Audio F/X 4 point 31 W RMS Subwoofer 15 watt
-Creative PCWorks FPS1000 4-Kanaals Uitvoer 1xSubwoofer+4xSatellite
-Creative PCWorks FPS1500 4-Kanaals Uitvoer 1xSubwoofer+4xSatellite.
En past dit op mijn soundblaster van creative, 128 bit. Volgens soundblaster kunnen er 4 speakers op, maar betekent dit ook 4 kanalen? Wie helpt me een beetje op weg...

• dr snuggles
  • Niet online
Dit staat beetje in verkeerde afdeling (software algemeen) sorry, heb ik niet opgelet, maar toch, wie weet het antwoord?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Labtec LCS-2514 heb ik ook en ik vind me AUREAL SQ2500 met die spiekertjes BETER klinken dan de LIVE!met de 1500...

Als je een LIVE! hebt zijn de FPS1500's wel leuk, zeker omdat de kaart en de spiekers op elkaar zijn afgestemd.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geen ID hoe de labtecs op de LIVE! klinken.[/quote]Welke kaart is dit exact, als het de DB128 is dan kun je beter eerst een andere geluidskaart kopen, want dan hebben goeie speakers ook geen zin.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Volgens soundblaster kunnen er 4 speakers op, maar betekent dit ook 4 kanalen? [/quote]Kanalen is wat anders als het aantal speakers wat erop kan...
maareuh, hoeveel UITGANGEN heeft dat kaartje [Hoeveel gaatjes aan de achterkant + hoe heten ze/wat voor icoontje staat erbij¿]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• dr snuggles
  • Niet online
Volgens mij hebt mijn soundblaster 128bit pci maar 1 uitgang, ik heb ff gekeken: 1 joystick gevalletje, 1 microfoon "in", 1 line in en 1 line out. Dus volgens mij gaat een relax speakersetje niet passen :(... Of zou een splitter een uitkomst zijn? (zeg maar van 1 line out 2 line outs maken?)
En wat is precies zo slecht aan mijn 128 bit kaartje tegenover een live?

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Moderator :? :?

Vout onderwerp hoort niet in deze rubriek thuis :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een labtec setje gekocht, gewoon stereo voor een meier bij de Vobis (ja, ik weet 't!), en die beukt toch aardig door met de bassen. Dat geen elegante en goedkope oplossing?

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 15:24
Gewoon iets meer geld uitgeven en de fps2000 kopen. Klikt stukken beter dan die fps1000, die heeft maar heel weinig rms vermogen en dat is duidelijk te merken bij iets harder volume -> vervorming.

Of als je patser wilt zijn koop dan voor nog "iets" meer geld dan de fps2000 de fps2500. 5.1 :9

Verwijderd

Natuurlijk is er ook een Sb128 met 2x2 speaker uitgangen. Heb je deze koop dan, voor weinig geld, de Creative Fps1000 speakerset. Daar krijg je dan zeker geen spijt van.

Verwijderd

Als je perse surround wilt, ga dan voor die Creative 1500.

Verwijderd

C.S. DTT 5.1 2500 Digital in analoge vorm (DTT 5.1 1500 ??) is dat misschien wat? Of je kunt gewoon een nieuwe soundcard aanschaffen.. DMX Xfire van Terratec?

Verwijderd

Wij hebben zelf de Labtec met subwoofer (woofer is 40 watt RMS) Totaal vermogen van 70 Watt RMS (2x sateliet + 1x subwoofer) op een Soundblaster Live 1024 Player, en het klinkt ongeloofelijk.. Zelfs op erg hard volume nihil tot geen vervorming.

Maar dit setje koste dan ook wel 300 piek.

Barracuda

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je maar 1 uitgang hebt koop dan GEEN setje met 4 speakers, tenzij je binnenkort een andere geluidskaart met 2 uitgangen gaat kopen.

Alhoewel... Als je de Labtec2514 [4 spk] op 1 uitgang aansluit worden de achterspeakers "ge-faked".
Het LIJKT dus net alsof je ze alle 4 aanstuurd, maar eigenlijk word het achtergeluid alleen maar "bedacht" door een chip de subwoofer.
Het effect is een stuk minder dan met 2 uitgangen, maar het is zeker beter als 2 speakers.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• dr snuggles
  • Niet online
Bedankt allemaal,

Ik ga denk voor de labtec, en een nieuwe geluidskaartje (live player denk). Tnx voor de adviezen...
Pagina: 1