Toon posts:

Pc laten rijden

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
'k was van plan pc te laten rijden. Namelijk met gesloopt rc autootje. Dan receivertje uit ding slopen. Daar motortje op aanstluiten dat iets sterker is. Daar dan draaimechanisme van autotje op doen. En dan nog accu bovenop doen. Wel behoorlijk zware motor nodig maar lijkt mij wel te doen. Iemand nog advies. Of iemand al eerder gedaan?

Verwijderd

leuk, maar wat heb je eraan :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Is gewoon leuk, op lan feestjes enzo rc pc.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op donderdag 25 april 2002 19:12 schreef _Robzilla_ het volgende:
leuk, maar wat heb je eraan :? :?
Dan hoeft hij hem niet te sjouwen naar Lan-party`s! :z

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Nou jah kan leuk zijn op een LAN. Als iemand dan vervelend is rijdt je er gewoon overheen >:) met je bigtower :p

Opzich best wel onnuttig, maar okay hij wel leuk maar nie orgineel. :+

Verwijderd

haha okeej dan :? ;)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 16:03

BaRF

bijna kerst

wel je monitor er op he :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• AngelDust
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

zou ik niet te snel de bocht om gaan..
je wil natuurlijk niet hebben dat je (gemodde :? ) (big- :? ) tower ondersteboven zeult :+

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:26

Cheezus

Luiaard

Je kunt er ook niet zomaar zwaardere motoren op aansluiten, dan brandt de elektronica van die rc auto vanzelf door.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 19:18 schreef primusz het volgende:
Je kunt er ook niet zomaar zwaardere motoren op aansluiten, dan brandt de elektronica van die rc auto vanzelf door.
Welke electronica, ik zat alleen te denken over hoe die moet draaien, kan wel lastig zijn tenzij ik die draaiding ook gewoon sterker koop.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op donderdag 25 april 2002 19:18 schreef primusz het volgende:
relais?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
sloop een Sony Aibo en laat hem lopen >:) :P

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

geld teveel dan

koop dan eerder een benzine rc auto (kun je dik 90km/uur rijden WOOOOOOOOOOOT >:) )

Verwijderd

Heheh, dat gaat toch een hele nieuwe dimensie toevoegen aan LAN partys.. Iedereen zijn rc-pc mee en RobotWars naspelen :)

• Speedpete
  • Laatst online: 27-07 19:50

Speedpete

was barman

Op donderdag 25 april 2002 19:17 schreef AngelDust het volgende:
je wil natuurlijk niet hebben dat je (gemodde :? ) (big- :? ) tower ondersteboven zeult :+
zijwieltjes?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja is leuk >:) , maar weet iemand nou precies of je wieldraaidingetjes kan laten draaien met motortje van autotje :?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:01 schreef mmmuttley het volgende:
Heheh, dat gaat toch een hele nieuwe dimensie toevoegen aan LAN partys.. Iedereen zijn rc-pc mee en RobotWars naspelen :)
moet je hem wel op een andere manier gaan modden natuurlijk >:)
i.p.v. een paar fan's en een windowtje een opgevoerde dremel met slijp... (slijpding, kan even niet op de naam komen) :+

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:12 schreef Jowie-87 het volgende:

[..]

i.p.v. een paar fan's en een windowtje een opgevoerde dremel met slijp... (slijpding, kan even niet op de naam komen) :+
schijfjuh !

damn me keyboard doet weird Žš-+*Ž*šŽ-š

Verwijderd

Ik ga binnen kort mijn pc laten rijden op een motor(hehe :D )ieders wat hij leuk vindt...........

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 20:00

BreeeZe

Devt

Ik zou wel een aanhanger met een generator erbij maken, anders moet je er met een haspel achteraan lopen :P

Verwijderd

laten rijden met een grasmaaier eronder? leuk voor kotertjes die in de weg staan :P

Verwijderd

Dit heb ik gedaan. Ik had wel zo'n sterke RC ding ervoor (koninginnedag :D ), en hij rijd. Soms moet je eerst een zetje geven, maar als ie eenmaal gaat..!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:17 schreef AngelDust het volgende:
Ik heb zij-wieltjes >:)

Verwijderd

Topicstarter
Om mooi aftemaken zal ik een punt aan voorkant monteren om mensen echt overhoop te rijden ziet trouwens ook mooi uit. Maar weet iemand nou dat wat ik al eerder vroeg?

Verwijderd

Heb je wel eens gedacht aan het magnetisch veld dat die motoren genereren? Hoe ga je je HDD's daartegen beschermen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:01 schreef R0bby het volgende:
Heb je wel eens gedacht aan het magnetisch veld dat die motoren genereren? Hoe ga je je HDD's daartegen beschermen?
Is bigtower, hoegroot mag afstand dan maximaal zijn?

Verwijderd

he ff oppassen denk ik allemaal, het word geloof ik een beetje HK 8ig (ik ook hoor)

Verwijderd

Nee juist nie we gaan verder in op de technische aspecten...

Ik denk dat je die motor het beste onder je kast kan monteren, als je grote wielen neemt kan dat best. Vooraan, in iedergeval zo ver mogelijk bij je HD's vandaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:55 schreef JanMaster het volgende:
Dit heb ik gedaan. Ik had wel zo'n sterke RC ding ervoor (koninginnedag :D ), en hij rijd. Soms moet je eerst een zetje geven, maar als ie eenmaal gaat..!
Oh mooi, heb je pics en kan je vertellen hoe precies gedaan.

Verwijderd

Heren, ontopic graag :)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:55 schreef Oxigun het volgende:

[..]

relais?
Jah, met een relais snelheid gaan regelen... |:(
Een 'echte' digitale regelaar kan stromen van 180A+ aan dus, don't worry :P

Verwijderd

he mensen waar willen jullie in hemels naam de stroom voor de pc van daan halen. of is het weer allen de kast die meot rijden zonder stroom. :?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 23:52
Is weer eens wat anders dan een broodje warm vlees :P

Niet echt haalbaar denk ik

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
de dynamo's uit de auto's van alle buren slopen , en daarmee je pc voederen, moet je wel een zeer hoogrendements motor hebben om dat te laten werken ;)

Verwijderd

ik heb dat al gezien ,
het was een mod in een rc auto met benzinemotertje ,
de auto was wel +50cm lang!

ik denk dat het een rode chrysler cruiser mod was

Verwijderd

ehm, om mijn ontsteking door te meten, wel eens mijn laptop met m'n aankoppelbare multimeter op de motor tijdens een ritje meegenomen.
Ik denk dat een laptop nog nooit zo hard is gegaan...

Maar je zou eens moeten kijken bij een rolstoellen fabriekant/reparateur (Lightvoet/Hartingbank etc). Regelmatig worden daar karretjes voor onderdelen gesloopt, en ettelijke onderdelen verdwijnen dan in de afvalmetaalbak.

Alleen zou ik voor de stabiliteit wel een bigtower op zijn zijkant nemen, en de behuizing flink verstevigen. Want om nou door je kast heen te zakken met 40 KM/uur ?

Je zou de besturing dan door de PC zelf kunnen laten doen, door relais op de parallelpoort en besturing via Joystick/Hoofdsensor/Muis/Presentatietrackbal etc.

Verwijderd

JAAAH! Sid heeft met zijn RobopRC-pc een stuk uit TerrorAMD`s Zijn sdram gesneden....en hoho daar gaat Sid_6.8 zijn geluidskaart door de lucht, dat worden geen sidjes spelen meer! LOL!
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1341081626

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op donderdag 25 april 2002 20:17 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]
....
Žš-+*Ž*šŽ-š
Ziet er uit als Tsjechisch O+ :9~

webOS all the way!

Verwijderd

Gewoon vertragende tandwielen er in. Dan lukt het wel.

En zout op met die 'gay' troep.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:01 schreef R0bby het volgende:
Kuch kuch, dan dien je dus een veld op te wekken dat minimaal even sterk is als het veld dat je kop opwekt om bitjes weg te schrijven (minimaal dus, want de kop modificeerd ook geen bitjes van het buur spoor). Nou, een kop heeft maar een zeer klein veld, maar zit ongeveer op de schijf. Oftwel je hebt het kwadraad van je vermogen nodig als je die afstand verdubbeld, en nog een keer het kwadraad als je weer verdubbeld ect ect. Met andere woorden tenzij je supergeleidende magneten hebt in je motoren denk ik niet dat je dat vermogen aan magnetisch veld kan opwekken. Je zou dus zelfs je schijf als kleine redingssloep rond je pc laten varen (maar waar laat je dan de bandkabel, o ja die modificeer je tot een draadloze verbinding.)

(dat lijkt mij nu koud, meerdere kleine robotjes die met ir onderling en met een eventuele master pc verbonden zijn, maar we bleven on topic he?)

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

als je servo's (stappen motortjes) gebruikt heb je geen last van die velden. Deze zijn tevens heel sterk. Misschien kun je een progje schrijven zodat ie zichzelf kan aansturen. Kun je kijken wat tie doet ;)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• LauPro
  • Laatst online: 04-08 11:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 26 april 2002 04:50 schreef CocaCola het volgende:

[..]

JAAAH! Sid heeft met zijn RobopRC-pc een stuk uit TerrorAMD`s Zijn sdram gesneden....en hoho daar gaat Sid_6.8 zijn geluidskaart door de lucht, dat worden geen sidjes spelen meer! LOL!
[afbeelding]
EY! een topic is onzijdig....

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 08:21 schreef -FuBaR- het volgende:
als je servo's (stappen motortjes) gebruikt heb je geen last van die velden. Deze zijn tevens heel sterk. Misschien kun je een progje schrijven zodat ie zichzelf kan aansturen. Kun je kijken wat tie doet ;)
huh, werken servo's dan zonder electrische velden? Gho, ik wist niet dat je ook stappen motoren had op lucht of vloeistof, dacht dat dat meestal alleen kleppen waren.

Maare, je hebt gewoon geen last van welk veld dan ook.

(btw als je bang bent om bitjes op je hd om te gooien dan moet ja al helemaal niet met je mobieltje gaan bellen in de buurt van je compu.)

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Hmmmm, leuk idee.
Is nog niemand gelukt denk ik.
Magnetische velden zullen wel meevallen denk ik.
Meer problematisch is denk ik je accu, om het hele zaakje te te poweren.

Naast je draadloos toetsenbord en muis heb je dan ook je rc-afstandsbediening nodig.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Op donderdag 25 april 2002 20:12 schreef Jowie-87 het volgende:

[..]

slijptol :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• frim
  • Niet online
denk dat ie dat wel weet.. na 3 maanden :)

echte uitdaging is natuurlijk met INLINE wieltjes...

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 09:12
Sure ga je druk maken over magnetische velden...
..als die motoren buiten je kast worden geplaatst heb je er zowieso geen last van (kooi van Faraday enzo)..
wat echter veeeeel 'leuker' is is het tikken die je stijve schijf krijgt van het rijden...zijn fijne trillingen waarvan ik me afvraag of dat wel leuk gevonden gaat worden...rabbel*rabbel*rabbel & opeens disk dood...hoezo ?
mwa...HD kop is begraven in schijf...oeps.. :'(

maar goed...verder wel een heftig idee :)
gaat je compu dit ook zelf aansturen ?? :)
mag je wel een lekker verlengkabeltje meenemen 8-)

• frim
  • Niet online
je hebt wel door dat deze thread 3 maanden oud is heh? die mensen die dit eerst in gedachten hadden zijn het waarschijnlijk allang weer vergeten :)

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

"ik gooi je om met men CD laatje!!, en daarna maak ik je af met men waterkoeling!"

Electronics development

Verwijderd

Um, is je pc niet veel te zwaar voor zo'n dun asje?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik blaas je helemaal om met m'n blow-hole en dan schijn ik je dood met m'n ledjes. >:) :+
bouw dan gelijk je pc in een rc, is veel mooier.
is trouwens al een mod van. :)

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Op vrijdag 26 april 2002 09:11 schreef ascii het volgende:

[..]

huh, werken servo's dan zonder electrische velden? Gho, ik wist niet dat je ook stappen motoren had op lucht of vloeistof, dacht dat dat meestal alleen kleppen waren.

Maare, je hebt gewoon geen last van welk veld dan ook.

(btw als je bang bent om bitjes op je hd om te gooien dan moet ja al helemaal niet met je mobieltje gaan bellen in de buurt van je compu.)
je hebt wel pneumatische/hydraulische stappenmotoren..

ik zou zelfs de besturing overlaten aan een microcontroller... basic stamp oid, lekker makkelijk proggen...

enneh, als motor eentje van een (goeie) rc car, en sturen met servo`s, magnetisch veld heb je geen last van...

Electronics development

Verwijderd

Ah joh je Chieftec houdt het wel hoor :9
maar is wel zeer kewl dit brengt mij weer op ideeen >:)

Verwijderd

Zet hem in een winkelwagen, en zet op die winkelwagen 2 fans met een doorsnede van 20 cm 8-)

Verwijderd

is het een vliegtuig NEE
is het een straaljager NEE
het is super case!!

Verwijderd

Doet me ook denken aan jellybean, als die kon rijden (helaas heeft hij de wielen kapotgetweakt :(

• Roaming
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

Zoiets dus

[url="http://www.bluesmoke.net/case_gallery/images/entry543a.jpg"]http://www.bluesmoke.net/case_gallery/images/entry543a.jpg[/url]

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 14:02 schreef Roaming het volgende:
Zoiets dus

[url="http://www.bluesmoke.net/case_gallery/images/entry543a.jpg"]http://www.bluesmoke.net/case_gallery/images/entry543a.jpg[/url]
:D

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
Op vrijdag 26 juli 2002 12:41 schreef DolleDries het volgende:wat echter veeeeel 'leuker' is is het tikken die je stijve schijf krijgt van het rijden...zijn fijne trillingen waarvan ik me afvraag of dat wel leuk gevonden gaat worden...rabbel*rabbel*rabbel & opeens disk dood...hoezo ?
dan toch geen HD erin -> Bootable Cd.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31

rimpeldinky

nani?

wa d88 jullie van de case van resettim, is self propellend met zn 12 cm fans :+ daar wieltjes onderzetten, verdikte plaat eronder(van staal) en zn 2e pc vervangen door een p90 die gebruikt wordt als stuurinrichting :+:+:+

*burp*

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Mijn supersnelle pc haalt 66..

mhz :+

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Op vrijdag 26 juli 2002 13:38 schreef gotties het volgende:
is het een vliegtuig NEE
is het een straaljager NEE
het is super case!!
Spidercase
Spacecase ;)
Teletubbiecase

enz..

Oud maar wel tof idee >:)

Verwijderd

Ik heb er een animatie van gemaakt!!!

CHECK DE RACECASE!!!

[url="http://www.silverburst.com/race/race.html"]RACE CASE ANIMATIE[/url]

Verwijderd

Saai >:).... maar wel aardig/leuk bedoeld hoor :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 15:59 schreef Silverburst het volgende:

CHECK DE RACECASE!!!

1337!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
W00t !!

Verwijderd

Je hebt van die koffers die achter je aan blijven rijden... Heb het een keer gezien op Schiphol, liep een yup die gevolgd werd door z'n koffer :D Kan je mooi je PC in modden en TFT + keyboard enzo in wegproppen... hoef je je ook niet druk te maken over besturing, servo's enzo...

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 13:29

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 26 juli 2002 12:41 schreef DolleDries het volgende:
Sure ga je druk maken over magnetische velden...
..als die motoren buiten je kast worden geplaatst heb je er zowieso geen last van (kooi van Faraday enzo)..
het principe van faraday heeft niks te maken met magnetische velden wel met elektrische spanningen aan de buitenkant
en ook nog dit:
wat echter veeeeel 'leuker' is is het tikken die je stijve schijf krijgt van het rijden...zijn fijne trillingen waarvan ik me afvraag of dat wel leuk gevonden gaat worden...rabbel*rabbel*rabbel & opeens disk dood...hoezo ?
Harde schijven kunnen wel schokken aan van verschillende G's, ooit gehoord van het mp3car project daar zitten ook harde schijven in enz. Zolang je maar geen 'headslap' krijgt.

• Sine
  • Laatst online: 19:09
Op vrijdag 26 juli 2002 15:59 schreef Silverburst het volgende:

CHECK DE RACECASE!!!

LOL Muziekje van die discovery serie :)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 18:28 schreef Sine het volgende:

[..]

LOL Muziekje van die discovery serie :)
Cool!! Je herkent het!!

Verwijderd

Hmmm... niet 2 zelfrichtende lasergestuurde 9mm'ers erop zetten...

geeft een leuk effect nl :)
Pagina: 1