[RH7.2]rc.local omzeilen ?

Pagina: 1
Acties:

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Binnen mijn rc.local heb ik gedefinieerd dat ie de eccp client moet starten, echter na een reboot ben ik volledig uitgesloten van een login scherm op die bak, na alle services zoals iptables,sshd, nmb en smb te hebben gestart geeft ie een
"nohup: appending output to 'nohup.out'"
en laat vervolgens geen login, geen niks zien.
Via het netwerk naar binnen gaat niet op gezien mijn iptables daarvoor te strak staanm ingesteld, de samba lukt dus ook niet en idem geldt voor de sshd, is er iets waarmee men de runlevel kan omzeilen of niet laten opstarten?
een toetsencombi of iets dergelijks?
want het is een beetje lullig dat ik niet meer in mijn eigen linux bak kan komen nu.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou in runlevel 1 kunnen opstarten. Bij lilo moet je dan 'linux 1' als opstartcommando geven, grub heeft die mogelijkheid naar ik aanneem ook.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Hoezo security. :D.

op lilo prompt: linux init 1

[edit]
odysseus, type eens wat slomer. :(. :P.

Verwijderd

En in grafisch gedeelte??? hoe kan ik omschakelen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt dan in een terminal gewoon 'init 1' intypen, dan gaat hij ook naar runlevel 1. Denk er wel aan dat dat waarschijnlijk zal betekenen dat je XFree86 wordt afgesloten en dat je op de console terechtkomt.

beelzebubu: ik heb toch niet voor niets voor die typcursus betaald? :P

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.