Toon posts:

MD recorder flipt bij digitaal opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC portable md speler, waarmee ik al 2 jaar zonder problemen digitaal opneem (via de fortissimo geluidkaart).

Nu wil ik vandaag een md'tje opnemen en raakt de hele md recorder over zijn zeik! Hij doet om de 0 of 1 sec een nieuw nummer waardoor er na 1 minuut al iets van 200 nummers op zitten. En door dit grote aantal nummers na een paar minuten loopt de hele speler (denk ik) uiteindelijk vast. Hij geeft ook steeds de melding: DIGITAL IN UNLOCK. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al met een luchtspuit de optische uitgang en ingang schoongespoten en ook de digitale kabel vervangen.

Waar zou het aan kunnen liggen en wat kan ik eraan doen?!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 08:44
De CD die je probeert op te nemen is waarschijnlijk beveiligt, valt weinig aan te doen behalve analoog kopieëren.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Dat is de digitale copieer beveiliging.

SCMS genaamd.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een cd die ik heb geripped naar mp3. Kan het dan nog steeds beveiliging zijn?!

Verwijderd

"DIN UNLOCK" of "digital in unlock" betekent toch dat de recorder geen signaal krijgt. Het zou dus ook aan je geluidskaart kunnen liggen. Heb je al geprobeerd om wat andere mp3's op md te zetten waarvan je weet dat het voorheen wel ging?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
dat hij uiteindelijk vastloopt komt waarschijnlijk omdat er niet meer dan 255 nummers op een MD kunnen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:48 schreef f_beckers het volgende:
"DIN UNLOCK" of "digital in unlock" betekent toch dat de recorder geen signaal krijgt. Het zou dus ook aan je geluidskaart kunnen liggen. Heb je al geprobeerd om wat andere mp3's op md te zetten waarvan je weet dat het voorheen wel ging?
Jep, net geprobeerd. Hier ging 't dus ook niet goed mee (wel iets beter maar kan toeval zijn) hij maakte er iets van 7 losse nummers van 0 seconde tussen en er zaten een hele hoop hakkels in. Maar hij liep niet vast (doordat die 255 niet bereikt zijn denk ik).

Maar 't ligt dus niet aan die paar nummers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden (misschien handig voor mensen met het zelfde probleem). En ik wil eigenlijk graag weten wat dit nou inhoud:

In het configuratieschermpje van de geluidkaart kan je kiezen tussen deze opties:
Digital Output:
- Off
- On (Digital Sources Only)
- On (All Sources)/Analog out is muted
- On (Direct)

Hij stond standaard op de tweede optie (zo nam ik vroeger ook altijd mijn md's op). Maar hier hakkelt hij nu dus.
In de derde optie werkt hij gewoon goed, maar is het nu nog wel digitale kwaliteit? Of is 't nu eigenlijk gewoon analoog?!
In de derde optie hoor ik helemaal niks op mijn md speler.

Verwijderd

Het blijft gewoon digitaal. Het is dus gewoon een software probleem. Heb je al de nieuwste voor driver voor je kaart geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:30 schreef f_beckers het volgende:
Het blijft gewoon digitaal. Het is dus gewoon een software probleem. Heb je al de nieuwste voor driver voor je kaart geïnstalleerd?
Jep, er is alleen nog maar een hele oude beschikbaar, maar die werkte altijd wel en ik heb niks veranderd.

Verwijderd

Misschien gewoon een kabelbreuk?

was bij mijn kabel ook zo. Daar was het stekkertje een beetje los. Gewoon effe stekkertje "Duck-tapen" en hij werkt weer. :D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:58 schreef dreamraver het volgende:
Misschien gewoon een kabelbreuk?

was bij mijn kabel ook zo. Daar was het stekkertje een beetje los. Gewoon effe stekkertje "Duck-tapen" en hij werkt weer. :D
Is 't ook niet, ik heb een andere optische kabel geprobeerd, zelfde probleem
Pagina: 1