Toon posts:

CD rippen in één lange track met EAC, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, heb het nl. al een keer gedaan. Ik heb vandaag een zooi gelezen over het rippen en encoden van audio CD's toen ik me zat te vervelen op het werk.
Even getest en ik werd helemaal lijp toen ik de kwaliteit hoorde! Echt velen malen beter dan ik ooit geripped heb!
Nu wilde ik dus dezelfde audio CD rippen, alleen heb ik geen flauw idee hoe ik aan één stuk door rip.
Het is de CD 'Van Diepens Dance Department', de CD bestaat uit losse tracks, echter zonder gaten er tussen.
Wanneer ik de losse tracks rip zitten er dus weer gaten tussen, vandaar dat ik de CD als één *.wav/*.mp3 wil rippen.
Dit is me de eerste keer gewoon gelukt, maar vermoedelijk met een oudere versie van EAC.
Ik heb verschillende tutorials over EAC gelezen maar kon nergens antwoord op m'n vraag vinden.
Ik gebruik EAC 0.9B3.

Verwijderd

Action -> Copy image and create cuesheet -> compressed or not compressed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 19:21 schreef exter het volgende:
Action -> Copy image and create cuesheet -> compressed or not compressed.
*probeert... Zo terug :)

[edit]
DOH! Die hele CD staat ineens niet meer in de CDDB...
Nouja dan maar zonder track titles :(

Verwijderd

Topicstarter
Niet dus, als ie wil beginnen crasht EAC, vervolgens kan in m'n hele PC resetten. EAC is het eerste programma wat bij mij Win2k om zeep krijgt.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:54
Hey Roefoes (lang nie gesproken trouwens): http://www.guillaume.tk. Alles wat je moet weten over EAC en Lame :D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 19:43 schreef guillaume het volgende:
Hey Roefoes (lang nie gesproken trouwens): http://www.guillaume.tk. Alles wat je moet weten over EAC en Lame :D
Ohja helemaal vergeten :)
Btw hoe gaat je Hoontech spulletje i.s.m je SB Audigy?

• guillaume
  • Laatst online: 03-08 14:54
Op donderdag 25 april 2002 19:45 schreef Roefoes het volgende:

[..]

Ohja helemaal vergeten :)
Btw hoe gaat je Hoontech spulletje i.s.m je SB Audigy?
Hoontech + Audigy gaat prima. Maar nu de Audigy in me bakkie zit, kan ik de video capture van de Radeon niet meer gebruiken: [topic=473347]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu wel het antwoord op m'n vraag maar ineens kan EAC de betreffende CD niet meer in de freedb.org database vinden. Heeft iemand hier misschien ook een suggestie/oplossing voor?
Ik heb de *.txt file met de CD info gedownload maar ineens kan ik ook geen CD info vanuit *.txt files meer importeren, deze optie is grijs in het menu, kan ik dus niet aanklikken.

Verwijderd

Heb je bij EAC -> Drive Options de tabbladen "Gap Detection" en "Drive" goed ingevuld?
Ivm je crash....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:44 schreef exter het volgende:
Heb je bij EAC -> Drive Options de tabbladen "Gap Detection" en "Drive" goed ingevuld?
Ivm je crash....
Oh die crash is al verholpen, ik gebruikte de ASPI layer van Vob software, nu heb ik ASPI 4.70 van Adaptec. Die doet het perfect.

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Die losse tracks hoeven geen probleem te zijn hoor, als je ze burnt op een nieuwe cd kun je gewoon DAO burnen, en de pauzes tussen de nummers op nul zetten. Werkt perfect.
Pagina: 1