Ik vind dat de laatste tijd veel te snel een slotje ergens op wordt gezet. En dan doel ik vooral op Itsnows. Die sluit echt te snel een topic af. Een tijd geleden was het veel minder en die topics bloedde toch gelijk dood, dus een slotje is overbodig!!! vind ik. Laat het maar gewoon staan zo een topic. [topic=478063/1/25] dit vind ik al een goed voorbeeld waarom moet hier nou zonodig in ene een slotje op. In het verleden hebben we er zoveel van gehad. En die blijven allemaal open, maar nee hoor meneer ItSnows moet hem weer sluiten. Denk effe wat meer na voordat je een topic sluit of het echt een onnodig topic is.
Dit staat verkeerd, hoort in LA.. Slotje! 
Maar serieus, ik vind het over het algemeen nog wel meevallen... op enige uitzonderingen na...
Maar serieus, ik vind het over het algemeen nog wel meevallen... op enige uitzonderingen na...
Ik doe hem even moven (en nee geen reactie, ik moet eten
).
Probleem is wel dat als er geen slotje op gezet wordt, de rest ook gaat denken "Hee daar zit geen slot op, _dus_ het mag". En dat is niet de bedoeling, vandaar het slotje.
There is no magic.
Kewl, eten modjes ook?Op donderdag 25 april 2002 18:59 schreef IceStorm het volgende:
Ik doe hem even moven (en nee geen reactie, ik moet eten).
Ik wordt een beetje gek van de mensen die op Mods zitten te zeiken! Sorry hoor, maar ik vindt gewoon dat die gasten goed werk afleveren. en je gewoon een keiharde grens moet trekken om dit forum een van de betere forums te blijven houden!
Ik vind dat er op sommige topics echt geen slotje hoeft hoor. [topic=392965/2/25] Check hier de reactie van ItSnows "En jullie denken dat mensen dit nog lezen" Met deze instelling sluit hij topics naar mijn idee. En hij bevestigd het maar weer.Op donderdag 25 april 2002 19:00 schreef The Will het volgende:
Probleem is wel dat als er geen slotje op gezet wordt, de rest ook gaat denken "Hee daar zit geen slot op, _dus_ het mag". En dat is niet de bedoeling, vandaar het slotje.
Waarom lezen mensen altijd maar de halve sluit messages 
Er staat toch "Verder is er al een nieuw topic hier over :+"
Lijkt me duidelijk dat er dan niet _nog_ een topic over moet zijn. En ten tweede is dat topic 3 maanden uit, vandaar "Denken jullie echt dat mensen dit nog lezen"
Er staat toch "Verder is er al een nieuw topic hier over :+"
Lijkt me duidelijk dat er dan niet _nog_ een topic over moet zijn. En ten tweede is dat topic 3 maanden uit, vandaar "Denken jullie echt dat mensen dit nog lezen"
There is no magic.
Ik zit niet te zeiken.Op donderdag 25 april 2002 19:02 schreef BachW het volgende:
Ik wordt een beetje gek van de mensen die op Mods zitten te zeiken! Sorry hoor, maar ik vindt gewoon dat die gasten goed werk afleveren. en je gewoon een keiharde grens moet trekken om dit forum een van de betere forums te blijven houden!
Ok sorry, maar er wordt volgens mij de laatste tijd vaak van dit soort topics geopend...Op donderdag 25 april 2002 19:06 schreef ThaNobius het volgende:
[..]
Ik zit niet te zeiken.
Inderdaad... Dit is vooral in WOS vaak het geval. Aangezien er in WOS veel nieuwe users komen, en de meeste, vooral in het begin, zich geroepen voelen om te moeten posten. Dit resulteert vaak dat ze gaan reageren in een topic die al bijna weggezakt is en toch daardoor weer onnodig bovenin komt, met als gevolg dat er een nutteloze discussie volgt daar het probleem al verholpen is. En men vaak van die reply's krijgt zoals:Op donderdag 25 april 2002 19:00 schreef The Will het volgende:
"dat had ik ook
"idd, zo moet het
"dit had je ook kunnen zoeken"
"format c is ook een optie"
En dan overdrijf ik niet... Hoogstens irritant en totaal overbodig. Ik gooi er dus liever een slot op, zorg voor een goede topictitel zodat andere users die later ook zo'n probleem hebben makkelijk het topic kunnen vinden en, het belangrijkste, een duidelijk topic doorlezen zonder onzin of verwarrende afsluitingen (zoals reply's die een oplossing moeten voorstellen
Ik verbaas me er wel over dat veel users een slotje op hun topic zien als een belediging o.i.d. Beetje raar
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
klopt je hebt wel gelijk sommige zeuren echt, maar dit vind ik gewoon raar.Op donderdag 25 april 2002 19:07 schreef BachW het volgende:
[..]
Ok sorry, maar er wordt volgens mij de laatste tijd vaak van dit soort topics geopend...
ik ben het volledig eens met de topictitle, het is veel te snel, van slotje, en is al geweest gebruik de search dat is echt bullshit!!!
De kwaliteit is de laatste tijd al zo laag, hierdoor alleen maar lager!
Wat een onderbouwde reactie zeg 
En aan het 'deel 1' in de topictitel te zien, is er ook wel ergens een recenter 'deel x', nogal onnodig om dan een ouder topic omhoog te halen.
Edit: Om even te laten zien waarom ItSnows zegt "Er is al een nieuwer topic over":

Zoals je ziet zijn hier _erg_ veel topics over, en kan het best in een wat nieuwer topic ipv een oude omhoog te halen.
Het kon dus best in het topic van HTX. Stuk nieuwer, en minder om door te lezen.

En aan het 'deel 1' in de topictitel te zien, is er ook wel ergens een recenter 'deel x', nogal onnodig om dan een ouder topic omhoog te halen.
Edit: Om even te laten zien waarom ItSnows zegt "Er is al een nieuwer topic over":
Zoals je ziet zijn hier _erg_ veel topics over, en kan het best in een wat nieuwer topic ipv een oude omhoog te halen.
Het kon dus best in het topic van HTX. Stuk nieuwer, en minder om door te lezen.
There is no magic.
Ik lees ook zeer regelmatig de topics in SP, dat doe ik al een behoorlijke tijd. Soms maak ik mee dat er een topic gewoon precies zich herhaalt, gelukkig komt er dan een mod die het topic op slot zet en dat is maar goed ook. Anders gebeurt het gewoon dat er complete kloons van oudere topics gemaakt worden, en dat alles weer opnieuw begint. Dat is voor de regelmatige SP bezoeker NIET leuk, maar WEL irritant.Op donderdag 25 april 2002 19:11 schreef XippIX het volgende:
ik ben het volledig eens met de topictitle, het is veel te snel, van slotje, en is al geweest gebruik de search dat is echt bullshit!!!
Dus vandaar, dat ik er erg blij mee ben dat searchtopics dich gaan.
Maar nu OT: De topicstarter heeft niet verteld wat hij allemaal al heeft geprobeerd. Het lijkt nu net alsof hij denk dat dit een soort winkel is waar hij vraagt waar je een spelletje kan kopen, maar dat is dus NIET de bedoeling van SP.
Stel nou, dat hij al heeeel erg goed heeft gezocht, totaal niks kon vinden en hij had erbij verteld wat hij allemaal al heeft geprobeerd, dan was het een heel ander verhaal geweest. Waarschijnlijk was er dan nu geen slot op.
Mja, 100% zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet, omdat ik geen mod ben hè, maar in het verleden ging dat wel zo.
🌞🍃
ja misschien is het wel een newbie die overal al heeft gezocht. Maar komt niet op het idee om dat bij zn vraag te zetten, want hij denkt ik krijg heus wel antwoord. En dan wordt hij in een keer gesloten en staat hij met lege handen.Op donderdag 25 april 2002 19:19 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Ik lees ook zeer regelmatig de topics in SP, dat doe ik al een behoorlijke tijd. Soms maak ik mee dat er een topic gewoon precies zich herhaalt, gelukkig komt er dan een mod die het topic op slot zet en dat is maar goed ook. Anders gebeurt het gewoon dat er complete kloons van oudere topics gemaakt worden, en dat alles weer opnieuw begint. Dat is voor de regelmatige SP bezoeker NIET leuk, maar WEL irritant.
Dus vandaar, dat ik er erg blij mee ben dat searchtopics dich gaan.
Maar nu OT: De topicstarter heeft niet verteld wat hij allemaal al heeft geprobeerd. Het lijkt nu net alsof hij denk dat dit een soort winkel is waar hij vraagt waar je een spelletje kan kopen, maar dat is dus NIET de bedoeling van SP.
Stel nou, dat hij al heeeel erg goed heeft gezocht, totaal niks kon vinden en hij had erbij verteld wat hij allemaal al heeft geprobeerd, dan was het een heel ander verhaal geweest. Waarschijnlijk was er dan nu geen slot op.
Mja, 100% zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet, omdat ik geen mod ben hè, maar in het verleden ging dat wel zo.
Die stelling van jou is eigenlijk best wel bulshit, om jouw eigen woorden maar te gebruiken. Een reactie van een moderator in de trend van "is al eens langs geweest" of "gebruik eerst de search" zijn imho terecht. Zulke slotreactie's worden echt niet gepost omdat wij het zo leuk vinden... We worden gewoon doodmoe van gebruikers die te pas en te onpas topics openen voor vragen die al lang en breed zijn behandeld of waarvan de oplossing in de FAQ of search staat.Op donderdag 25 april 2002 19:11 schreef XippIX het volgende:
Ow? Ik wil graag wel wat onderbouwing.. Zulke loze reactie's kopen we niks voor, sterker nog, zonder onderbouwing beschouw ik zulke reactie's als een troll.De kwaliteit is de laatste tijd al zo laag, hierdoor alleen maar lager!
Neen, laten we dan gewoon de users er niet meer op wijzen dat hun vraag makkelijk op te lossen is als ze zoeken o.i.d. Dat zal ten goede komen van het niveau. Tien keer per dag de zelfde vragen in een forum, dat zal de interesse hoog houden onder de gebruikers. En als je het niveau echt te laag vind voor jezelf, dan snap ik absoluut niet wat je hier dan nog doet...
Als je voetbalt in een elftal en je vind jezelf te goed voor het team, dan ga je, als voetbal je passie is, toch ook een team zoeken die op een hoger niveau speelt? Nee, in jouw geval gewoon blijven en maar roepen dat het niveau te laag is... Omg, wat een instelling.
En waarom zou dat topic dan gesloten worden? Als de user overal gezocht heeft en er niet uitkomt en zijn topic staat in het juiste forum zie ik geen enkele reden waarom deze op slot zal gaan.Op donderdag 25 april 2002 19:22 schreef ThaNobius het volgende:
ja misschien is het wel een newbie die overal al heeft gezocht. Maar komt niet op het idee om dat bij zn vraag te zetten, want hij denkt ik krijg heus wel antwoord. En dan wordt hij in een keer gesloten en staat hij met lege handen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dan had hij de FAQ moeten lezen.Op donderdag 25 april 2002 19:22 schreef ThaNobius het volgende:
[..]
ja misschien is het wel een newbie die overal al heeft gezocht. Maar komt niet op het idee om dat bij zn vraag te zetten, want hij denkt ik krijg heus wel antwoord. En dan wordt hij in een keer gesloten en staat hij met lege handen.
</li>Uit de Algemene FAQ - Forum Survival Guide:
<li>Omschrijf je probleem ook duidelijk. Naast een goede titel is dát ook van belang. Leg duidelijk uit wat er mis is, wat je geprobeerd hebt, wat de 'symptomen' zijn en post evt. de (relevante) specs van je pc. Screendumps van je problemen kunnen ook helpen. Hoe duidelijker je het omschrijft hoe eerder/beter je geholpen kan worden aan een oplossing. Houdt er trouwens rekening mee dat je niet altijd binnen 5 min een antwoord hebt. Wacht geduldig af, er komt vanzelf iemand die het (waarschijnlijk) wel weet.
There is no magic.
Door Merely (Moderator WOS) - donderdag 25 april 2002 19:23
Die stelling van jou is eigenlijk best wel bulshit, om jouw eiegen woorden maar te gebruiken. Een reactie van een
[..]
En als je het niveau echt te laag vind voor jezelf, dan snap ik absoluut niet wat je hier dan nog doet...
[/quote]
ik vind dat je wel effe normaal kan doen meneer modje, zo een reactie is VERKEERD! geef het goede voorbeeld.
Die stelling van jou is eigenlijk best wel bulshit, om jouw eiegen woorden maar te gebruiken. Een reactie van een
[..]
En als je het niveau echt te laag vind voor jezelf, dan snap ik absoluut niet wat je hier dan nog doet...
[/quote]
ik vind dat je wel effe normaal kan doen meneer modje, zo een reactie is VERKEERD! geef het goede voorbeeld.
Op donderdag 25 april 2002 19:26 schreef ThaNobius het volgende:
Verwijderd
Bij veel topics die dichtgaan heeft de moderator langer over de sluitpost gedaan dan de topicstarter over de openingspost.
Dat vind ik een verkeerd teken, topics worden veel te gemakkelijk gestart, en daar zit denk ik gewoon het hele probleem.
Het topic dat je in de eerste post aangaf is overigens geheel terecht dicht. Zoeken doe je met een zoekmachine, niet via een topic op GoT.
Dat vind ik een verkeerd teken, topics worden veel te gemakkelijk gestart, en daar zit denk ik gewoon het hele probleem.
Het topic dat je in de eerste post aangaf is overigens geheel terecht dicht. Zoeken doe je met een zoekmachine, niet via een topic op GoT.

Idd, wat ook heel opvallend is, dat IMHO de 'betere' users bijna nooit topics openen, en als dat gebeurt is het ook een nuttig topic. Terwijl de 'slechtere' users gewoon om elke scheet een topic openen.Op donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Cheatah het volgende:
Bij veel topics die dichtgaan heeft de moderator langer over de sluitpost gedaan dan de topicstarter over de openingspost.
Dat komt niet omdat de 'betere' users alles al weten en niks meer heeft te vragen, maar meer omdat ze beter zoeken en er meer moeite voor doen, zodat ze het niet meer hoeven te vragen.
🌞🍃
Verwijderd
Op donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Cheatah het volgende:
Verwijderd
Dan heb je mijn post nog niet gezienOp donderdag 25 april 2002 20:18 schreef Courage het volgende:
[..]
Ik had het niet mooier kunen zeggen, hier sluit ik me volledig bij aan.
Ben bezig...
Idd, ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik absoluut langer over de sluitpost doe dan de topicstarter over zijn startpost. Ik wil ze meestentijds wel een handvat geven, maar sommigen weigeren gewoon zelf ook maar iets te doen en verwachten hun antwoord binnen vijf minuten op een presenteerblaadje. Dan is een slotje wat mij betreft nooit snel genoeg.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Is het voor zulk soort personen niet slim om deze knop:Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Abbadon het volgende:
Idd, ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik absoluut langer over de sluitpost doe dan de topicstarter over zijn startpost. Ik wil ze meestentijds wel een handvat geven, maar sommigen weigeren gewoon zelf ook maar iets te doen en verwachten hun antwoord binnen vijf minuten op een presenteerblaadje. Dan is een slotje wat mij betreft nooit snel genoeg.

te vervangen door deze;

Ik weet niet of dat wel kan met Topix, maar als dat wel kan is het voor een aantal users volgens mij echt geen slecht iedee.
🌞🍃
Verwijderd
Wees maar blij dat de modjes er zijn, anders was er helemaal niet meer door heen te lezen, althans dat geldt voor veel fora op GoT.
Begrijp me goed, kritiek mag je gerust uiten hoor!
Begrijp me goed, kritiek mag je gerust uiten hoor!
Verwijderd
Oh nee? Zo voel ik dat anders wel, vooral als het op deze manier gaat.Op donderdag 25 april 2002 19:14 schreef ThaNobius het volgende:
nogmaals dit is geen aanval op ItSnows en ook niet op andere mod's.
Over bovenstaande topic:
Spielerij is voor het discussieren over games en het oplossen van problemen met hardware/software welke bij 1 specifiek spel optreden.
Spielerij is NIET voor het zoeken, verkopen en kopen van spellen welke in de winkel gekocht moeten worden. Ik ga er blindelings vanuit dat iedereen op T.net weet waar hij spellen moet kopen (of downloaden).
Die vraag welke is gepost over Carmageddon is gewoon onnodig is SP. De geachte user moet als hij het originele spel wil hebben naar een winkel. Is toch duidelijk? Wat is de meerwaarde van het topic als meneer in Groningen woont en te horen krijgt dat deze in Maastricht is te kopen? Niks.
Dit antwoord is het enige zinnige dat hij kan krijgen:
en dan houd het op. Geen discussie mogelijk. Of wil je nu met Dex gaan discussieren dat dit niet het geval is?Op donderdag 25 april 2002 11:50 schreef DeX het volgende:
Grabbelbakken bij de dixons/bart smit/Bruna/Dynabyte/
Meeste kans..
Maar dat is weinig.
Over het algemeen sluiten in SP: Zie deze voorbeelden dan eens:
[topic=459262]
[topic=449912]
[topic=457604]
[topic=443881]
[topic=452619]
[topic=458956]
[topic=432614]
Beoordeel deze topics eens. Welke van deze topics is het waard open te blijven?
Mijn mening: al deze topics zijn zonde van het posten en de tijd van de users die erop reageren dus hoe sneller gesloten hoe beter het is voor de rest van de users!
Spielerij mag dan wel een speelse naam hebben maar het is GEEN huiskamer en is dus niet bedoeld om te slow-chatten. Ik verwacht kwaliteit van Gamers als ze het over een game hebben en duidelijke info als het over een probleem gaat. Dus geen 1regelige verzoeken, opmerkingen ed.
Besef je goed dat het forum voor zoveel mogelijk mensen de moeite waard moet blijven en dat we daarom best mogen letten op de kwaliteit, dat doen we bijvoorbeeld door het sluiten van topics die verder niets concreets bijdragen, ik hoop dat je daar begrip voor hebt.
Nogmaals: dit is niet persoonlijk bedoeld (ondanks dat het alleen topics van jou betreft) want ik kan van een flink aantal andere users vele malen grotere aantallen met voorbeelden geven die eigenlijk nog veel erger zijn
dat vraag ik mijzelf idd wel eens af ja, grotendeels komt dit door de newbies hier, die geen serial kunnen vinden en die google niet kennen, komt hier domme dingen vragen. Gelukkig is er nu de hk gekomen zodat domme topics en reacties maar daarheen worden gemoved.Op donderdag 25 april 2002 19:23 schreef Merely het volgende:
[..]
[..]
Pagina: 1