MSX - Cartridge runnen vanuit basic

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb hier een europees msx'je staan, een 8235 van phillips, zo'n kreng met een enkelzijdige drive.
Aangezien 'ie europees is, is de refreshrate 50hz, met vdp(10)=0 kun je die op 60hz zetten, zodat japanse spellen ook op hun eigen snelheid draaien.

Maargoed, ik heb er een stapeltje cartridges bij die ik graag ook op 60hz zou spelen. Vroeger wist ik nog hoe dat moest, msx'je booten, cartridge erin, defusr=&h.... a=usr(0)

En daar zit 't hem... ik heb geen flauw idee meer welk adres ik moest pakken... Ik meende dat ik het adres moest aangeven waar de cartridge begon, ik meen dat dat &h4000 was, maar nogo...

Anyone?

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Geen id of het werkt, maar probeer dit eens:
code:
1
VDP(10)=VDP(10) AND 253:DEFUSR=&H7D75:A=USR(0)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
ehm... kick :) heb nog steeds hetzelfde probleem, bovenstaande werkte 2 jaar terug niet, en nu nog niet :)

Any msx freaks around?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En dan ga je een topic van 2 jaar geleden schoppen? Open maar even een nieuwe, met een iets uitgebreider TS waar je ook zelf aangegeven hebt waar je zoal al gezocht hebt, wat je al gevonden hebt etc. GoT was 2 jaar geleden misschien een helpdesk, nu niet meer.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.