Partition Mirroring

Pagina: 1
Acties:

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-03 22:12
Ik wil graag één partitie op een HD mirroren naar een partitie op een andere HD. Ik wil dus niet de hele disk mirroren, maar alleen 1 bepaalde partitie van een paar GB met mijn belangrijkste data.

Weet iemand of hier software voor bestaat?

En dan dus echt mirroring met een driver die er op FileSystem niveau tussen zit. (Dus geen batch file met een Robocopy synchronisatie in de scheduler ofzo. :))

Info:
Schijven: IDE

• Joop
Kuch... :'( Iemand een id?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
'k heb een prog die een directory kan syngroniseren met een andere dir (op een andere schijf eventueel )

Ik geloof dat je ook en complete HDD kunt laten doen :)

Dan selecteer je dus een partitie als input, eentje als output, je vinkt aan of ie dieperliggende dir's ook moet doen, en je steld in hoevaak hij moet checken of de data van de input veranderd / nieuw is. (en zo nodig zal ie dus gaan copyeren/updaten)
Enigste probleem mischien, is dat als je van de input schijf wat weggooid, het op de output schijf gewoon blijft staan....

http://www.centered.com/
Daar kun je hem neerhalen :)

Verwijderd

Norton Ghost :)
Werkt erg lekker.. :Y)

• Joop
Cutebritney: Ik ga het eens ff proberen, bedankt voor de tip!

MagicMagicM: Hehe die gebruik ik ook, voor systeembackups enzo. Maar Ghost draait niet onder NT, en dan moet ik het dus steeds handmatig doen... :(

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 12 mei 2002 18:23 schreef Joop het volgende:
Cutebritney: Ik ga het eens ff proberen, bedankt voor de tip!

MagicMagicM: Hehe die gebruik ik ook, voor systeembackups enzo. Maar Ghost draait niet onder NT, en dan moet ik het dus steeds handmatig doen... :(
ghost maken doe je toch ook in dos :? en hier draait ghost prima in win2k .. heb je oude versie ofzo :?

Twitter

• Joop
Op zondag 12 mei 2002 18:26 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

ghost maken doe je toch ook in dos :? en hier draait ghost prima in win2k .. heb je oude versie ofzo :?
Ja Ghost maken doe je in DOS. En niet IN WinNT/2K/XP. Maar je kan natuurlijk wel vanuit DOS een partitie met één van die OS'en backuppen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?
Dat wil ik dus niet. Ik wil niet actief er iets aan doen, ik wil gewoon een mirror hebben van 1 partitie met data. Het liefst een LIVE mirror. Als ik dus op de bron iets verander moet dat ook direct in de mirror zijn. Het programma wat Cutebritney bedoelt komt behoorlijk in de buurt. Het kan niet live, maar verder zit het erg goed in elkaar!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op maandag 13 mei 2002 15:52 schreef Joop het volgende:

[..]

Ja Ghost maken doe je in DOS. En niet IN WinNT/2K/XP. Maar je kan natuurlijk wel vanuit DOS een partitie met één van die OS'en backuppen. Ik neem aan dat je dat bedoelt?
Dat wil ik dus niet. Ik wil niet actief er iets aan doen, ik wil gewoon een mirror hebben van 1 partitie met data. Het liefst een LIVE mirror. Als ik dus op de bron iets verander moet dat ook direct in de mirror zijn. Het programma wat Cutebritney bedoelt komt behoorlijk in de buurt. Het kan niet live, maar verder zit het erg goed in elkaar!
:? heet dit geen raid 1 :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 13 mei 2002 16:24 schreef mikevanrooijen het volgende:
:? heet dit geen raid 1 :?
Jawel, maar normaal gesproken gaat raid-1 alleen per hele schijf, niet per partitie..

Softwarematig gaat het wel via het OS, maar voor zover ik weet alleen met NT4 (zowel server als workstation), W2K (alleen server-varianten) en linux.. Niet met XP..

Verwijderd

nieuwste Drive Image (www.powerquest.com) kan images maken vanuit Windows van elke schijf behalve C: (waar Windows dus op actief is).

Systeempartitie kan dus niet vanuit Windows ge-imaged worden. Rest wel, zelfs gescheduled.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
win2kpro kan je toch software matig raid1 doen op een partitie toch (met dynamic partities enzo)

ik weet niet of dat met winXP ook kan?

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Voor XP is er (nog) niets, voor de rest wil je of LVM of een product als http://www.veritas.com/products/category/ProductDetail.jhtml?productId=volumereplicator
D'r is een demo/trial voor Win2k en NT.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Pagina: 1