ik krijg mijn mysql daemon op redhat 7.0 maar niet opgestart, heb inmiddels al van alles gelezen, maar kom er maar niet uit wat het kan zijn.
ik krijg dus bij het starten van de daemon constant de volgende errormelding:
Na installatie bestond de file 'mysql.sock' helemaal nergens op de server. Ik heb deze toen handmatig aangemaakt in bovenstaande directory op de server. Verder ook het bestand 'my.cnf' aangepast met het path naar de 'mysql.sock' file.
Ik weet niet of het met rechten te maken heeft, ik probeer steeds via de localhost te connecten onder root, die alle rechten heeft. Moet ik verder nog iets instellen?
ik krijg dus bij het starten van de daemon constant de volgende errormelding:
code:
1
2
| ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock'. Check that mysqld is running and that the socket: '/var/lib/mysql/mysql.sock' exists! |
Na installatie bestond de file 'mysql.sock' helemaal nergens op de server. Ik heb deze toen handmatig aangemaakt in bovenstaande directory op de server. Verder ook het bestand 'my.cnf' aangepast met het path naar de 'mysql.sock' file.
Ik weet niet of het met rechten te maken heeft, ik probeer steeds via de localhost te connecten onder root, die alle rechten heeft. Moet ik verder nog iets instellen?