Infinity Ref. 31 MK-2 speakers, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Topicstarter
Bij Correct hebben ze deze 2-weg speakers voor 49,- euro P.S. in de aanbieding. Ik vraag me af of dit iets is om de 4-weg AIWA speakers te vervangen die standaard bij m'n stereo zaten. Deze klinken eerlijk gezegd beter dan verwacht, maar eigenlijk wil ik toch wel een keer wat beter spul. M'n stereo is de meest uitgebreide AIWA pro-logic set type: XR-AVH1200 ('t is geen topmerk, maar ik zocht een uitgebreide set met veel persoonlijke instel mogelijkheden). Ik ben niet direct op zoek naar andere speakers, maar als dit wat is dan ben ik wel erg geinteresseerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.harman-deutschland.de/dmedia/Infinity-Home/Reference_Series/reference31.jpg

Ref 31 MK II
100/150 Watt Nenn-/Musikbelastbarkeit
42 Hz - 22 kHz Frequenzumfang
89 dB Schalldruck (1Watt/1m)
8 Ohm Nennimpedanz
3,5 kHz Übergangsfrequenz
165 mm Tieftonlautsprecher
10 mm Hochtonlautsprecher
800 x 208 x 307 mm (H x B x T)
13,2 kg
Schwarz/Eiche
Unverbindliche Preisempfehlung pro Stück inkl. MwSt.: € 204,01 (DM 399,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kick!
Niemand info of ervaring?

Hier is trouwens een link naar de set waar ze op zouden moeten komen: http://www.melco.co.nz/aiwa/product.asp?item=190076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Komop nou man er is maar 1 manier om erachter te komen of het wat is:

LUUIIISSTTTEERRRREEEERNNN !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vraag ook niet aan mensen om mijn smaak te bepalen, want ik ga ze sowieso luisteren om te bepalen of ik ze lekker vind klinken. Waar het mij om gaat is juist de langere termijn ervaring. Zijn er positieve of negatieve dingen die je kunt melden nadat je de speakers een tijd gebruikt heb. Daar kun je in een half uurtje luisteren bij de Correct niet achter komen. Vandaar dat ik mijn vraag herhaal, heeft er iemand ervaring met de Infinity Reference Mk-II serie (en dan bij voorkeur met dit model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

Op zaterdag 27 april 2002 05:16 schreef Raampie het volgende:
Ik vraag ook niet aan mensen om mijn smaak te bepalen, want ik ga ze sowieso luisteren om te bepalen of ik ze lekker vind klinken. Waar het mij om gaat is juist de langere termijn ervaring. Zijn er positieve of negatieve dingen die je kunt melden nadat je de speakers een tijd gebruikt heb. Daar kun je in een half uurtje luisteren bij de Correct niet achter komen. Vandaar dat ik mijn vraag herhaal, heeft er iemand ervaring met de Infinity Reference Mk-II serie (en dan bij voorkeur met dit model)?
heb zelf de 51, toen gekocht voor fl 200 p/s. voor dat bedrag niks op aan te merken. het hoog wel wat schel en de bass kan strakker maar ze waren dan ook niet zo heel duur. moet wel bij vertellen dat ze wel wat power lusten, en ik weet niet of jouw aiwa wel zo veel in huis heeft :X

je zou ze er gewoon is aan moeten hangen, want op de amps die ze bij correct hebben staan klinkt eht wel, maar op een aiwa miniset kan het heel anders klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 21:26
Ik heb de Infinity Reference 81MK-II speakers en ben er erg tevreden mee, lekker geluid, en ook flink wat power.
Ook ik betwijfel of je ze goed kan aansturen met een AIWA minitset, ik denk dat je toch snel een losse versterker wilt als je die 2 luidsprekers koopt, dan kun je ze toch wat meer vermogen bieden. (ik zelf heb ze hangen aan een Harman Kardon ARV 4000, en dat klinkt zeer prima) :)

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37380

hehehe, die heb ik ook!!

lekker beuken! je moet wel uitkijken met het vermogen wat je er in stopt.. ze gaan 1st flink stinken voor ze vervormen.. uitkijken dus!! het mid had beter gemogen van die speakers, maar ze klinken vet ok :)

koop ze maar voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben vorige week even snel bij Correct geweest voor een eerste indruk (ik had helaas niet zoheel veel tijd). Eigenlijk vond ik de MK-II 31 (2-weg zuil) nog mooier klinken dan de MK-II 41 (3-weg klein formaat). Ik verwachte juist dat het andersom zou zijn omdat 3 weg een betere spreiding van het geluid behoort te geven. Qua vermogen denk ik eerder dat under dan overpowered is. Ik ben nog even aan het rondkijken (ook 2e hands), maar ik denk inderdaad wel dat 49,- een leuke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Een goede (homogene) 3 weg maken is moeilijker dan een goede 2 weg. Filters, meerdere geluidsbronnen (fase verschillen in overgangsgebied) etc kunnen veel verprutsen.

De kunst is om met zo weinig mogelijk eenheden zo'n grot mogenlijk spectrum af te dekken (of iig het gebied van 300-3500 zo veel mogelijk door 1 unit te laten afdekken)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1