M'n pc was net 2 jaar oud en m'n moederbord heeft het begeven. Is dit een normale levensduur? Wel een dure grap, kost me toch weer uim 250 euro in totaal.
Verwijderd
Mja dat is idd niet zo mooi, pc wou helemaal niet meer opstarten neem ik aan? 2 jaar is idd heel erg kortOp donderdag 25 april 2002 18:02 schreef djanton het volgende:
M'n pc was net 2 jaar oud en m'n moederbord heeft het begeven. Is dit een normale levensduur? Wel een dure grap, kost me toch weer uim 250 euro in totaal.
Als alleen je moederbord stuk is dan kost je dat geen 250 euro
Twee jaar is niet normaal nee. Probeer anders een 2e hands bordje op de kop te tikken; dikke bedragen uitgeven voor een bord waar je een Celeron 466 op gaat prikken lijkt me niet het meest verstandige om te doen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
je kan natuurlijk ook 2de hands iets proberen te kopen, scheelt weer wat knaken. 
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/2
staat wel wat tussen
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/2
staat wel wat tussen
Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.
Hmm.. 2 jaar is inderdaad erg kort..
(m'n bp6 is al ouder, en die draait nog steeds perfect!)
Maar inderdaad, via V&A een leuk BX-bordje ofzo?
(LX kan ook nog goed, maar dan moet je niet meer willen upgraden/overclocken).
(m'n bp6 is al ouder, en die draait nog steeds perfect!)
Maar inderdaad, via V&A een leuk BX-bordje ofzo?
(LX kan ook nog goed, maar dan moet je niet meer willen upgraden/overclocken).
Laat me raden, een 'merk' PC die je €250 durven te vragen voor een uit-garantie reparatieOp donderdag 25 april 2002 18:02 schreef djanton het volgende:
Doen wij ook, is om te
3 mogelijheden:
- Moederbord is geen (micro)ATX: je hebt pech, lappen of nieuwe PC kopen
- Moederbord lijkt ATX, maar is van Dell: 'nieuwe' mobo zelf kopen, OOK EEN NIEUWE PSU, kosten voor vergelijkbare plank niet meer dan €75 nieuw, €30 ofzo 2e hands. PSU kost rond de €45 voor een goede (nieuw), totaal tussen de €120 en de €70.
- Moederbord is ATX, niet van Dell: gewoon ander mobo kopen en er zelf in zetten. Kosten dus max €75 nieuw (maar waarom nieuw onderdeel in 2j oude PC
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ik heb hier nog een lx liggen voor je celly
bios was alleen verkeerd geflacht
maar de bios word gemaakt
email staat in mijn profijl
bios was alleen verkeerd geflacht
maar de bios word gemaakt
email staat in mijn profijl
2 jaar is idd wel heel erg kort, maar goed.
2e hands zijn ze nog wel billig aan te komen hoor, ff zoeken dus maar...
2e hands zijn ze nog wel billig aan te komen hoor, ff zoeken dus maar...
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Mijn ASUS P2B-tje tuft al 3 jaar lekker door :-) Geen problemen. Zelfs nog geupgrade van 350 naar 850MHz (met slot-1-s370 converter) en loopt als een trein!
Als je een nieuw mobo neemt, neem dan idd een BX of een Intel 815EP chipset. Die laatste is 133MHZ en ondersteund ook FC-PGA processors (voor het geval je celly het ook begeeft:) )
Als je een nieuw mobo neemt, neem dan idd een BX of een Intel 815EP chipset. Die laatste is 133MHZ en ondersteund ook FC-PGA processors (voor het geval je celly het ook begeeft:) )
is best wel kort idd, me pentium 100 mobo draait ook nog
wat is er psies mis mee dan? start ie nie meer op> gaat ie nie meer aan? of geeft ie piepjes?
wat is er psies mis mee dan? start ie nie meer op> gaat ie nie meer aan? of geeft ie piepjes?
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
Zekers wel, soms is echter een biosupdate nodig.Op vrijdag 26 april 2002 17:12 schreef JJJ het volgende:
Ik kan het fout hebben, maar trekt een LX chipset wel Celeron's t/m 466 MHz?
Verwijderd
Ja, deze cpu heeft nog gewoon een 66 mhz cpu. En heeft geen vreemd voltage.Op vrijdag 26 april 2002 17:12 schreef JJJ het volgende:
Verwijderd
Ik heb nog wel een celly bordje een asus mel-c socket 370. Voor een niet al te hoge prijs kan je hem overnemen. Je kan natuurlijk ook zo'n mooie Abit BE6-II voor een zacht prijsje op de kop tikken daar kan je tenminste mee overklokken.
Sterker nog, de LX chipset is goed genoeg voor celerons t/m de 766; het probleem zit hem vaak in de benodigde voltages en evt de ondersteuning voor coppermine-cpu's (vanaf 533), maar dit is meer een BIOS/mobo probleem.Op vrijdag 26 april 2002 17:12 schreef JJJ het volgende:
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Pagina: 1