Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IR]Toetsenbord aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:52
Ik heb een klein draadloos keyboardje ooit eens op een beurs gekocht, maar helaas zonder bijbehorende IR receiver.

Ik heb al een keer een Actisys universele receiver gekocht, maar die pakte hem niet, mijn vraag is dus; is er een kans om dit apparaatje ooit nog aangesloten te krijgen of kan ik dat wel vergeten?

het zou wel mooi in mijn DivX box passen namelijk :9

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Moet kunnen als je een receiver vind die op dezelfde frequentie werkt.

• SEFje
Is er een manier waarop ik dat soort info zou kunnen vinden?

wacht ff, ik zal eens kijken op de sticker aan de onderkant.

• SEFje
hmm...

op de sticker zelf stond niks, maar via google vond ik wel de site van de maker, en tot mijn verbazing was het niet eens een totaal onbegrijpelijke koreaanse site, integendeel!

Er staan ook nog eens een hoop hele leuke producten op, maar gelukkig ook de mijne: http://www.sejin.com/good/viewgood.php?lang=e&menu=2&sid=01&mid=01&lid=01

het adres van de site zelf is http://www.sejin.com

en het bedrijf heet Sejin Electron Inc.

Kan iemand mij helpen met de op de site gegeven specificaties? ik zou dat zeer waarderen!

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde... Deze komt van een Netgem Netbox..
Je weet wel, zo'n TV Internet geval..
Bij mij ontbreek het logo en staat er NetBox op, maar is verder exact dezelfde... En ook ik zoek hier nog een geschikte receiver voor. Desnoods zelfbouw.

Enne, ja past erg mooi bij m'n standalone MP3 spelertje >:)

• SEFje
Op donderdag 25 april 2002 18:26 schreef MagicMagicM het volgende:
Ik heb exact dezelfde... Deze komt van een Netgem Netbox..
Je weet wel, zo'n TV Internet geval..
Bij mij ontbreek het logo en staat er NetBox op, maar is verder exact dezelfde... En ook ik zoek hier nog een geschikte receiver voor. Desnoods zelfbouw.

Enne, ja past erg mooi bij m'n standalone MP3 spelertje >:)
hehehe, wij hebben idd precies dezelfde... voor een geeltje gekocht op de pc dump dag vorig jaar ;) (mijne is dus ook van NetBox)

verder heb ik een mailtje gestuurd naar de engelse distributeur van Sejin Elec. ( http://www.readcosine.co.uk/ ) dus wie weet komt daar wat uit.

• SEFje
Maar verder...

nog iemand die weet hoe ik zo'n keyboardje kan aansluiten?

Het schijnt namelijk nogal moeilijk zijn omdat ik het moet aansluiten op de ps/2 poort etc.

Dus zelfbouw of iets wat ik kan kopen...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik weet dat dit een oud topic is (Het staat er in grote letters boven) maar omdat ik precies hetzelfde heb vond ik het niet handig om een nieuw topic te openen.

Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen zo'n netbox-toetsenbordje op een pc aan te sluiten? Ik wou dit het liefst via de ps/2 poort doen zodat het als 'echt' toetsenbord dienst doet, en niet met een eigen iR-ontvanger op de compoort en dan alle toetsen een voor een inprogrammeren...

Bovendien is dit toetsenbordje een heel erg handig formaat, ik wil niet zo'n complete cordless desktop hebben :)

Iemand die kan helpen?

[Edit:]
Op de website staat:
PC/TV, PC/AT, PS/2 and Microsoft Windows 98/ME/2000 compatible
Het moet dus wel kunnen :D

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog op 03-12-2002 11:26 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Goh, ik heb ook zo'n lor. Iets ander typenummer, maar wel zelfde idee. Niet aan de praat gekregen nog.

Verwijderd

Carrier frequency: 38.4 KHz
UART Protocol
dat zijn dus de specs, nu even zoeken op een ontvanger met dezelfde specs en hij werkt.

edit:

8)7 te oud

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:27 ]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Niet te oud, ik zeg al dat ik hier geen nieuw topic voor wou openen.
Ik wil het nog steeds nu weten.

Maar ontopic: Als ik dan zo'n ontvanger vind, hoe zou ik hem dan moeten solderen zodat hij aan een ps/2 poort past?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Hallo Hallo Hallo..
Ik leef ook nog jongens,
Ben ook nog steets op zoek naar een receivertje, alleen heb ik het liefst een USB ding...
Maar, ik kan je nog niet verder helpen dus Hertog... 2Bad.
Greetz

Verwijderd

Schroef hem eens open!

Kijk welke IC's er gebruikt worden, en vul de IC-nummers in in Google.
Begin met het grootste IC (>30 pootjes?).
Dan vind je waarschijnlijk al snel het bijpassende ontvangst-IC.
Daarvan zoek je in Google de datasheet.
Grote kans dat je zo de standaardapplicatie voor ps/2 vindt.

IC kopen, IR-diode en -tor kopen, PS/2 snoertje van een oud toetsenbord... nabouwen.

• SEFje
Ik heb een ander toetsenbord gekocht wat op dezelfde frequentie werkt als dit ding maar die werken helaas niet met elkaar... verder was er in engeland wel een winkel die dit soort toetsenborden met receiver verkocht maar daar betaal je toch weer veel te veel voor (imo) vooral als je alleen de receiver wilt. Ik heb dus niet echt een oplossing gevonden; ik gebruik gewoon die andere...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 12:26:
Carrier frequency: 38.4 KHz
UART Protocol
dat zijn dus de specs, nu even zoeken op een ontvanger met dezelfde specs en hij werkt.

edit:

8)7 te oud
ik denk dat je met een gewone Ir-DA trasciever al een heel eind komt. dan kan je m iig herkennen in uIce [zoek op winamp site] als een universele AB. misschien staat ie ook wel in het herkkenings lijstje van die plugin ;)

Gregor van Egdom Krekr

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Openschroeven is wel een idee ja. Ik ga in het weekend zowel mijn netbox als het toetsenbord uit elkaar halen. Want: het toetsenbord is (volgens de website) ps/2 compatible, en de netbox heeft twee ir-ontvangers (1 voor afstandsbediening en 1 voor toetsenbord, lijkt me dan) En zo'n netbox is gewoon 486-architectuur dus ik hoop dat daar al een soort ps/2 geval in zit :)

En anders is het openschroeven van het toetsenbord inderdaad ook een idee. _/-\o_ Ik houd jullie in ieder geval op hoogte

Een gewone IrDa-receiver lijkt me minder, ik wil het als 'echt' toetsenbord kunnen gebruiken en niet in een of ander programma alle toetsen een voor een instellen enzo :Y)

Verwijderd

Ik zag op de site van de fabrikant dat je OOK de ontvangers los kunt kopen.
http://www.sejin.com/mall/e_order.php?menu=2
Als ik op de bestelknop klik krijg ik echter een error.
Suckers! :(

Verder lees ik dit:
4PPM protocol is an Infrared Transmission protocol, which has patents, owned by SEJIN ELECTRON INC. and is registered in Korea and the United States and sixteen other countries.
Ze gebruiken waarschijnlijk dus een eigen protocol én een eigen chip! Dan wordt het moeilijk.

(Ik vind dit ook mooie bordjes, maar ze kosten nieuw erg veel geld).
Pagina: 1