Toon posts:

sommige sites werken opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier meet een frustrerend probleem:
vanaf vanochtend kom ik niet meer op een aantal sites,
www.cnn.com google.com slashdot.org dilbert.com en nog meer.
de meeste sites doen het nog wel zoals av.com nu.nl tweakers.net news.com enz.

Ik kan de oorzaak van het probleem echt niet vinden. alles is normaal alles werkt. ik heb vanalles geprobeert. Sommige sites heb ik nog nooit eerder bezocht thuis en worden geblokkeerd? Naar de sites kan ik pingen. Ik krijg ook DNS response. http GET kan ik ook versturen, maar dan krijg ik niks terug. Als ik via een andere computer de site oproep werkt het wel zoals babelfish.altavista.com
Ben ik nou door enkele sites geblokkeerd of zo? m'n sNAT router heb ik er tussenuit gehaald. Ik heb andere OS geprobeerd. wat mis ik?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Maak je standaard gebruik van een proxy server? Zo ja, probeer die eens uit te zetten.

Vreemd probleem hoor. Correct me if I'm wrong, maar meestal als je geblokkeerd ben, dan word er geen enkel traffic naar je ip(-range) gestuurd, ook geen antwoorden op ICMP berichten.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

je kan waarschijnlijk ook niet op http://www.vara.nl of een andere omroep site komen he?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zelfs een blanke windows XP opgestart. netwerk ingesteld en de sites geprobeert met verschillende browsers. het ligt waarschijnlijk aan m'n IP. ik hoop dat het morgen over is, maar ik wil de oorzaak weten.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:55

Kettrick

Rantmeister!

@Home ?

Zoja, kijkdan hier eens : [topic=382254/27/25]

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Begin eens met welke isp je gebruikt.

.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het probleem gevonden.
Ik denk laat ik eens provider bellen (@home)
word daar een standaard bandje afgespeeld met het bericht dat mensen bepaalde sites niet kunnen bezoeken, en dat de technici nog bezig zijn met het probleem. en verander aub niks aan de instellingen van uw PC. |:( |:(

zit ik in de verkeerde topic? ok,
buurjongen heeft ook @home en kan de sites nog wel bezoeken. als die helpdesk niet zo traag is (altijd meer dan 30 minuten wachttijd, dan had ik misschien eerder gebeld.
Pagina: 1