Toon posts:

ndix of ams-ix?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat ik beter kan kiezen, een aansluiting op de ams-ix of de ndix?

www.ndix.net en www.ams-ix.nl

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
misschien ook handig te weten wat je precies wilt?
woon je in amsterdam kon het wel eens handig zijn om ams-ix te nemen.. (ivm beheer etc) en woon je dichter bij enschede dan ndix..

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil, websites hosten en internet acces aanbieden op grote schaal. Ligging maakt in principe niet uit.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 17:05 schreef daanharmsen het volgende:
Ligging maakt in principe niet uit.
Woon je precies tussen Amsterdam en Enschede ofzo?

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
Wat ik wil, websites hosten en internet acces aanbieden op grote schaal. Ligging maakt in principe niet uit.
als je het zo op grote schaal gaat doen zou ik eens contact met ze opnemen
en kijken wat ze nou precies te bieden hebben,
en ga er eens kijken :)

//

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Als je zo moet kiezen? Ams-ix, dat is _het_ knooppunt natuurlijk :). Meer capaciteit, en hele mooie voorzieningen overal in amsterdam :).

Wil je een eigen verbinding naar NDIX of AMS-IX of gewoon colocaten bij panden met NDIX of AMS-IX verbindingen?

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Aan zo'n peering verbinding opzich heb je niets, je kunt niet het hele internet bereiken, alleen de access en content van de ISP waar je mee peert.

Tip: kijk én naar hoeveel peeringpartners er mogelijk zijn op iedere IX en kijk naar wat er nog meer 'binnen' ligt voor je transit.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 08:58
Toevallig ben ik vorige week nog binnen geweest in de serverruimte van de NDIX (is hier 2 panden verderop). Het is nog echt een opstartend knooppunt hoor. Nog geen hele grote serverruimten (stuk of 50 19-inch rekken schat ik zo in). Dr gaan nog meer lijnen komen heb ik begrepen, dus er zit wel toekomstsperspectief in. De kluis in de kelder word nog niet eens gebruikt.

Maar de plaats maakt toch niets uit? Als die servers er eenmaal hangen hoef je er niet meer heen toch? Wij doen alles remote

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
problemen met hardware zijn wel op te vangen..maar daar zul je dan toch onderhoudscontracten voor moeten maken denk ik.. als je het zelf kan doen kan het goedkoper waarschijnlijk.. of wilde je hardware problemen ook remote opvangen? :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ga bij de AMS_IX zitten...

(je kan trouwens toch niet direct bij de AMSIX een kast ophangen, moet bij een bedrijf die daar ruimte huurt)

[Possible spam removed]

vrij goedkoop:
server daar hebben hangen:
P3 1000 of zo
256 mb geheugen
20 gb hdd
100 mbit internet connectie

€275 per maand (5gb traffic/maand) + €350 eenmalige kosten

eigen server neer hangen:
4U voor:
€70 per maand (5gb traf) + €350 eenmalige kosten

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Locatie maakt in principe niet uit. Nu ik zo zit te denken, bij de ndix hebben ze natuurlijk minder klanten, dus zit alles nog niet zo vol, dan lijkt het me dat je als klant gewoon een betere behandeling krijgt omdat er niet zo heel veel klanten zijn. Ik wil trouwens een eigen verbinding met de ix.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

voor een eigen verbinding naar de IX moet je minimaal een aantal 42U racks afnemen.

ik weet niet HOE groot die schaal is waarop jij wilt beginnen, maar ik denk wel dat je dan tegen de €8000~€10000 per maand aan zit te hikken...

(alleen voor de bandbreete + ruimte al €2000 per maand
en dan heb je er nog niet eens een server in hangen)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• jep

jep

Op vrijdag 26 april 2002 18:48 schreef Dirk-Jan het volgende:
voor een eigen verbinding naar de IX moet je minimaal een aantal 42U racks afnemen.
:? Hoe kom daarbij :?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op vrijdag 26 april 2002 20:47 schreef jep het volgende:

[..]

:? Hoe kom daarbij :?
omdat ik daar ook voor ben wezen kijken....

• jep

jep

:P.

Dit blijkt dus te verschillen bij locatie. Bij Telecity waar ik kom maakt 't niet uit, bij GlobalSwitch wel, hoorde ik ;).

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Op vrijdag 26 april 2002 18:48 schreef Dirk-Jan het volgende:

ik weet niet HOE groot die schaal is waarop jij wilt beginnen, maar ik denk wel dat je dan tegen de €8000~€10000 per maand aan zit te hikken...
Bij de AMS-IX moet je bij Sara of Nikef minimaal een half rack afnemen, samen met een 10 Mbit AMS-IX lijn ongeveer globaal €1000 per maand. Ook niet nix, maar lang niet die bedragen waar jij het over hebt.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 23:14
Op vrijdag 26 april 2002 13:42 schreef reclamedoos het volgende:
Toevallig ben ik vorige week nog binnen geweest in de serverruimte van de NDIX (is hier 2 panden verderop). Het is nog echt een opstartend knooppunt hoor. Nog geen hele grote serverruimten (stuk of 50 19-inch rekken schat ik zo in). Dr gaan nog meer lijnen komen heb ik begrepen, dus er zit wel toekomstsperspectief in. De kluis in de kelder word nog niet eens gebruikt.

Maar de plaats maakt toch niets uit? Als die servers er eenmaal hangen hoef je er niet meer heen toch? Wij doen alles remote
De NDIX moet als de AMS_IX uitvalt al het verkeer over kunnen nemen toch?
Dus ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, ik zou degene nemen die het dichtste bij staat, in verband met hardware-updates enzo.
En wat heb je trouwens nodig om bij de NDIX te mogen kijken?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zaterdag 27 april 2002 14:33 schreef j_iscool het volgende:

[..]

De NDIX moet als de AMS_IX uitvalt al het verkeer over kunnen nemen toch?
Dus ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, ik zou degene nemen die het dichtste bij staat, in verband met hardware-updates enzo.
En wat heb je trouwens nodig om bij de NDIX te mogen kijken?
een bedrijf.

je moet zeggen dat je geintereseerd bent om zaken met hun te doen, en of ze kunnen laten zien wat voor service ze bieden.

stel een paar quasi-interesante vragen over de email, en vraag of je een keertje langs mag komen.

zo heb ik in ieder geval een keer Telecity binnen kunnen lopen.

Verwijderd

Heb je wel al aan alle bij komende dingen gedacht.

amsix heb je een router voor nodig.
als je op de ams-ix zit heb je alleen maar een verbinding naar het nederlandse netwerk. Je hebt dan dus ook transit verbindingen nodig.
Plus hosten op de ams-ix is niet goed koop. En veel kan je er niet kwijt.

Als je wil beginnen ga dan je server bij een partij neer zetten die alles al heeft. bv cybercomm met een gigabit ring door amsterdam en een gigabit uplink naar de ams-ix ook hebben zij meerdere transit verbindingen.

Je kosten zijn nu veel lager. En zodra je genoeg server cq klanten hebt ga je alles voor je zelf regelen en een eigen server ruimte huren bij bv interxion of ebone.

kosten ams-ix en eigen serverruimte + alle bijkomende hardware is enkele tonnen per jaar.
je spullen hosten bij een andere partij die alles al heeft is enkele duizenden guldens.

Keuze lijkt mij snel gemaakt

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Idd, als je nu écht nog helemaal nix hebt, dan kun je beter met een servertje ergens beginnen.

Hoeveel klanten per dag denk je te gaan winnen :?
En dan moet je alles nog draaiend zien te krijgen zonder problemen

Verwijderd

precies. Ik zou zeggen bouwe een goeie machine met de distro naar je keuze hang die bij een provider in het netwerk en ga eerst kijkenhoe het gaat lopen.

Het kan heel snel gaan. maar als het tegen zit is je strop maar heel klein. ER is niemand die erop zit te wachten tot je broke bent.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 02:05 schreef BaseFreak het volgende:
Heb je wel al aan alle bij komende dingen gedacht.
<knip>
Als je wil beginnen ga dan je server bij een partij neer zetten die alles al heeft. bv cybercomm met een gigabit ring door amsterdam en een gigabit uplink naar de ams-ix ook hebben zij meerdere transit verbindingen.
</knip>
Idee ben ik met je eens, maar doe dan een ander als Cyberslut, ik ben hard weggerend daar....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
WTF

http://www.ndix.net/costs/

ik neem toch aan dat je niet voor €850+VAT een 100mbit verbinding krijgt daaro ?? :9 :9

of komt daar ooknog dataverkeer ofzo bij?

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:43 schreef Magio het volgende:

[..]

Idee ben ik met je eens, maar doe dan een ander als Cyberslut, ik ben hard weggerend daar....
Leg mij es uit wat daar mis mee is dan ?

• jep

jep

Op zondag 28 april 2002 23:08 schreef Cutebritney het volgende:
WTF

ik neem toch aan dat je niet voor €850+VAT een 100mbit verbinding krijgt daaro ?? :9 :9

Inclusief dataverkeer (slap me when i'm wrong :+), maar met die kosten ben je er nog niet. Je hebt een fysiek draadje, that's it.

- RIPE regelen
- Router regelen
- Peering regelen
- Vast veel meer regelen ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 28 april 2002 23:08 schreef Cutebritney het volgende:
WTF

Tja, dan moet je ook nog de kosten betalen om dat lijntje bij jou te krijgen...

of je meot er rackspace bij huren.
daarnaast betaal je ook nog voor traffic.

dus je moet ff alles een keerjtje in een excel blaadje flikkeren...

dan valt het allemaal best wel tegen :(

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Wie weet wat ik beter kan kiezen, een aansluiting op de ams-ix of de ndix?

www.ndix.net en www.ams-ix.nl
Ik zou eerst maar eens jezelf wat beter informeren. Ik heb zo een vermoeden dat je geen idee hebt waar je over praat, en al helemaal niet kwa kosten.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

hoe denk je dit overigens winstgevend te gaan maken?

Verwijderd

ik vraag me af hoe serieus deze topic is. Als je gewoon een paar prijzen opvraagt, dan krijg je daar heel wat voor terug:
1 voorwaarden (wat je krijgt of zelf moet hebben)
2 condities (wat moet je betalen)

Wedden dat je van punt 2 zwaar de hik krijgt bij de NDIX ?
Dat je zelfs niet meer hoeft te kiezen ?

<offtopic>
die NDIX boys komen binnenkort in de krant "We hebben het eerste jaar wel ##,###,###,### XB dataverkeer over de grens geholpen, zonder ons was dat nooit zo snel gegaan in de ontwikkeling", waarop grote schouderklop, gevolgd door een beetje extra vette subsidie.

Als ik trace www.enschede.nl (ik woon in enschede) dan gaat het eerst naar AMX, dan naar Frankfurt, terug naar AMX, dan naar NDIX. Dat is dus 2x de grens over. Telt mooi aan zo toch ? |:(
</offtopic>

Verwijderd

AMX-IX: 129 bedrijven aangesloten
NDIX: 7 bedrijven aangesloten

lijkt me duidelijk ;)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is geen Professional Networking & Servers.

[forum=24] >> [forum=4]

Verwijderd

ja en al een keuze gemaakt wat het word ?
Pagina: 1