Wie weet wat ik beter kan kiezen, een aansluiting op de ams-ix of de ndix?
www.ndix.net en www.ams-ix.nl
Woon je precies tussen Amsterdam en Enschede ofzo?Op donderdag 25 april 2002 17:05 schreef daanharmsen het volgende:
Ligging maakt in principe niet uit.
als je het zo op grote schaal gaat doen zou ik eens contact met ze opnemenOp donderdag 25 april 2002 17:05 schreef daanharmsen het volgende:
Wat ik wil, websites hosten en internet acces aanbieden op grote schaal. Ligging maakt in principe niet uit.
//
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Op vrijdag 26 april 2002 18:48 schreef Dirk-Jan het volgende:
voor een eigen verbinding naar de IX moet je minimaal een aantal 42U racks afnemen.
omdat ik daar ook voor ben wezen kijken....Op vrijdag 26 april 2002 20:47 schreef jep het volgende:
[..]
Hoe kom daarbij
Bij de AMS-IX moet je bij Sara of Nikef minimaal een half rack afnemen, samen met een 10 Mbit AMS-IX lijn ongeveer globaal €1000 per maand. Ook niet nix, maar lang niet die bedragen waar jij het over hebt.Op vrijdag 26 april 2002 18:48 schreef Dirk-Jan het volgende:
voor een eigen verbinding naar de IX moet je minimaal een aantal 42U racks afnemen.
ik weet niet HOE groot die schaal is waarop jij wilt beginnen, maar ik denk wel dat je dan tegen de €8000~€10000 per maand aan zit te hikken...
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
De NDIX moet als de AMS_IX uitvalt al het verkeer over kunnen nemen toch?Op vrijdag 26 april 2002 13:42 schreef reclamedoos het volgende:
Toevallig ben ik vorige week nog binnen geweest in de serverruimte van de NDIX (is hier 2 panden verderop). Het is nog echt een opstartend knooppunt hoor. Nog geen hele grote serverruimten (stuk of 50 19-inch rekken schat ik zo in). Dr gaan nog meer lijnen komen heb ik begrepen, dus er zit wel toekomstsperspectief in. De kluis in de kelder word nog niet eens gebruikt.
Maar de plaats maakt toch niets uit? Als die servers er eenmaal hangen hoef je er niet meer heen toch? Wij doen alles remote
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
een bedrijf.Op zaterdag 27 april 2002 14:33 schreef j_iscool het volgende:
[..]
De NDIX moet als de AMS_IX uitvalt al het verkeer over kunnen nemen toch?
Dus ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, ik zou degene nemen die het dichtste bij staat, in verband met hardware-updates enzo.
En wat heb je trouwens nodig om bij de NDIX te mogen kijken?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Idee ben ik met je eens, maar doe dan een ander als Cyberslut, ik ben hard weggerend daar....Op zondag 28 april 2002 02:05 schreef BaseFreak het volgende:
Heb je wel al aan alle bij komende dingen gedacht.
<knip>
Als je wil beginnen ga dan je server bij een partij neer zetten die alles al heeft. bv cybercomm met een gigabit ring door amsterdam en een gigabit uplink naar de ams-ix ook hebben zij meerdere transit verbindingen.
</knip>
Verwijderd
Leg mij es uit wat daar mis mee is dan ?Op zondag 28 april 2002 17:43 schreef Magio het volgende:
[..]
Idee ben ik met je eens, maar doe dan een ander als Cyberslut, ik ben hard weggerend daar....
Inclusief dataverkeer (slap me when i'm wrongOp zondag 28 april 2002 23:08 schreef Cutebritney het volgende:
WTF
http://www.ndix.net/costs/
ik neem toch aan dat je niet voor €850+VAT een 100mbit verbinding krijgt daaro ??![]()
of komt daar ooknog dataverkeer ofzo bij?
Tja, dan moet je ook nog de kosten betalen om dat lijntje bij jou te krijgen...Op zondag 28 april 2002 23:08 schreef Cutebritney het volgende:
WTF
http://www.ndix.net/costs/
ik neem toch aan dat je niet voor €850+VAT een 100mbit verbinding krijgt daaro ??![]()
of komt daar ooknog dataverkeer ofzo bij?
Ik zou eerst maar eens jezelf wat beter informeren. Ik heb zo een vermoeden dat je geen idee hebt waar je over praat, en al helemaal niet kwa kosten.Wie weet wat ik beter kan kiezen, een aansluiting op de ams-ix of de ndix?
hoe denk je dit overigens winstgevend te gaan maken?Op donderdag 25 april 2002 17:05 schreef daanharmsen het volgende:
Wat ik wil, websites hosten en internet acces aanbieden op grote schaal. Ligging maakt in principe niet uit.
Verwijderd