Ik zou zeker voor windows gaan :
Microsoft IIS : dit programma heeft veel betere performance, en PHP, een populair scripting taaltje werd speciaal voor IIS ontwikkeld, PHP bestaan niet voor linux.
Ook heb ik bij mijn weten nog nooit een patch gezien voor IIS, dwz dat IIS 100% veilig is, terwijl Apacha of zoiets regelamtig het nieuws haalt met bugs, zoals Code Red, wat een Apache virus was.
Windows 2000 is veel beter dan linux, want daar heb je een GUI. Door alles in een stom zwart schermke in te tikken leerde niks, tis pas als ge met ne wizard overweg kunt da ge iets bijleert. Windows heeft veel wizards, linux enzo niet.
De kernel van linux (ik dacht dat die Tux noemt) zit stikvol stommiteiten. Der wordt zelf in gevloekt ! (ja er staat 'fuck' in Tux), en da crasht ook al, ik heb is Tux 2.5.8 - pre1 geprobeert, mor toen ik make bzImage zei dan kreeg ik iets van gcc not found... aborting... de kernet was dus gecrasht.
En echt waar, ge moet is ne CD in linux steken, ge krijgt da rotspul der niet meer uit... ik heb naar windows moeten resetten om mijn CD uit de drive te krijgen.
Jaja, en linux zou snel zijn ? ik had mandeke 8.2 geinstalleerd met alles erin, en da starte trager op als DOS zenne... echten brol dien Linux
[serieus]
Als je veel wil leren probeer dan GNU/Linux eens, maar Windows 2000 kan je ook perfect gebruiken
[/serieus]