Hdd tikt ;(

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 07:39
Ik was gisteren ff bezig wat pci kaartjes in mijn comp te verwisselen om IRQ's goed te krijgen, dus steeds comp aan, settings checken, comp weer uit, weer aan enz. enz. Alleen zette ik na de zoveelste keer de boel verplaatst te hebben de comp aan en ik hoor **KLONK** **KLONK** **KLONK**, vermoedelijk uit de hd (een Western Digital 20GB 7200RPM), een geluid wat me bekend voorkomt ben ik bang... Ik heb het namelijk eerder gehoord met een oude 1GB hd, de lees/schrijfkop staat dan tegen de as van platters te rammen. Ik heb even een DivXje gecapt van die oude hd om het duidelijk te maken...

Ik die comp snel uitzetten, en maar weer proberen op te starten, en hij doet het nog gewoon. Vandaag weer aan en no problem, maar ik ben toch ongerust. Uit de faq van OM heb ik 1 of ander tooltje te pakken gekregen, Data Lifeguard, en daarmee heb ik een quick 90 sec test en een extended test van 8 min ofzo gedraait, no errors kwam eruit, bij beide testen...

Ik heb meteen de garantie opgezocht, en jawel hoor... Gekocht op 24 oktober 2001, half jaar garantie (hoe is het mogelijk?). Als ik vandaag nog een mail stuur kan ik misschien nog garantie bedwingen, maar aan de andere kant werkt de hd nog gewoon goed. Of denken jullie dat hij over een week kassie wijlen is?

Voor het gemak dus nogmaals de link naar het filmpje van die oude HD, 2,11 MB, DivX 4.12 : http://mvid2000.tripod.co.jp/webpages/hddd00d.avi - de schijf stopt inderdaad helemaal vanzelf.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe lang heb je gewacht tussen t uit en weer aanzetten van de pc? Het lijkt IMHO i.i.g. beter om alle HD's helemaal tot stilstand te laten komen voordat er weer spanning op gaat. Je kan erg mazzel gehad hebben, want dit geluid was eens n teken dat een HD hier verrot was... niet hoopvol dus...

• Mentalist
Op donderdag 25 april 2002 17:11 schreef Sfynx het volgende:
Hoe lang heb je gewacht tussen t uit en weer aanzetten van de pc? Het lijkt IMHO i.i.g. beter om alle HD's helemaal tot stilstand te laten komen voordat er weer spanning op gaat. Je kan erg mazzel gehad hebben, want dit geluid was eens n teken dat een HD hier verrot was... niet hoopvol dus...
HD was wel helemaal tot stilstand gekomen als ik me goed herinner, ik moest eerst wat pci spullen van slot verwisselen en toen de pc weer aan, en toen kwam dat getik opeens (meteen met aanzetten). Hoe ging het bij jouw? Hoorde jij ook eenmalig wat getik en overleed de schijf kort daarop dan?

Verwijderd

offtopic:
grappig filmpje...

Maar na 1 dag na het einde van de garantie zijn de meeste bedrijven toch nog wel bereid die HD te vervangen ?
(Lijkt me eigenlijk wel een beetje logisch)

Of gaan ze bij WD tegenwoordig een sabotage systeem inbouwen wat ervoor zorgt dat je HD kapot gaat na de garantie zodat je een nieuwe moet kopen ?
(Dat zou meer de stijl van Microsoft zijn volgens mij)

• Mentalist
Op donderdag 25 april 2002 18:08 schreef RBerm het volgende:
offtopic:
grappig filmpje...
Thx :)
Maar na 1 dag na het einde van de garantie zijn de meeste bedrijven toch nog wel bereid die HD te vervangen ?
(Lijkt me eigenlijk wel een beetje logisch)
Ik denk het wel, direct bij WD is geloof ik zelfs nog langer garantie, alleen, zou dit getik gewoon toevallig eenmalig zijn of zou mijn hd binnen een week definitief kapot zijn?
Of gaan ze bij WD tegenwoordig een sabotage systeem inbouwen wat ervoor zorgt dat je HD kapot gaat na de garantie zodat je een nieuwe moet kopen ?
(Dat zou meer de stijl van Microsoft zijn volgens mij)
Bij WD niet, bij WD RMA was dacht ik iets van 3 jaar garantie ofzo, maar dat is waarschijnlijk moeilijker dan garantie gewoon bij de winkel (en dat was dus dat halve jaar). (en is MS stijl niet meer iets dat 1 dag na de garantie je hd geformat word >:)? ;))

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

ff WD diag-progje downen, ff testen en als hij fouten aangeeft terug naar de winkel... Anders dat ding zo lang mishandelen (gewoon de heledag bestanden naartoe kopieren ofzo) en dan is hij binnen een half jaar heus wel dood... Btw: WD is 3 jaar garantie, waarvan 1 jaar in de winkel waar je het hebt gekocht...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Mentalist
Op donderdag 25 april 2002 19:55 schreef Moartn het volgende:
ff WD diag-progje downen, ff testen en als hij fouten aangeeft terug naar de winkel...
Zoals ik in mijn eerste post al zei, dat test proggie had ik al gedraait maar dat zei dat er niks aan de hand was.
Anders dat ding zo lang mishandelen (gewoon de heledag bestanden naartoe kopieren ofzo) en dan is hij binnen een half jaar heus wel dood...
Eeeuhm, die schijf is niet nieuw ofzo, hij is nét een half jaar oud nu. Iemand een goed proggie om dat ding ff lekker te stressen om te testen? Ik heb dat hele DivXje uit de eerste post nog op die schijf in elkaar geknutselt, denk dat ie het toch nog wel doet (moesten al 100derden MB's voor gekopieerd worden).. Maar hoelang?
Btw: WD is 3 jaar garantie, waarvan 1 jaar in de winkel waar je het hebt gekocht...
Nope, winkel gaf maar 0,5 jaar. Anders wacht ik wel gewoon en stuur ik hem naar WD als ie gaar wordt, weet iemand of dat ook werkt?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 25 april 2002 20:18 schreef W3ird_N3rd het volgende:

Nope, winkel gaf maar 0,5 jaar. Anders wacht ik wel gewoon en stuur ik hem naar WD als ie gaar wordt, weet iemand of dat ook werkt?
Euhmm... Een winkel mag op een nieuw product helemaal geen half jaar garantie geven... 1 jaar is het minimum...

• Mentalist
Op vrijdag 26 april 2002 00:14 schreef Moartn het volgende:

[..]

Euhmm... Een winkel mag op een nieuw product helemaal geen half jaar garantie geven... 1 jaar is het minimum...
Vertel jij dat multipc(.nl) even >:)
Multi PC Garantie/ Leveringsvoorwaarden

Een product met een "defect" wat binnen de garantietermijn van een half jaar valt mits dat anders staat aangegeven op de factuur kunt u OMRUILEN AAN DE BALIE of VERZEKERD OPSTUREN

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 26 april 2002 14:23 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Vertel jij dat multipc(.nl) even >:)
[..]
Klaag ze maar aan ofzo... Staat gewoon in de wet...

• Mentalist
Op zaterdag 27 april 2002 00:37 schreef Moartn het volgende:

[..]

Klaag ze maar aan ofzo... Staat gewoon in de wet...
Waar kun je die wet dan opzoeken :?

Pagina: 1