[Marmitek] divx met subs -> storing geluid

Pagina: 1
Acties:

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52
Ik heb zo'n marmitek draadloos ding.
Werkt prima om divx op tv te bekijken.
Alleen als ik ondertiteling bij een divx zet, gaat het geluid storen op de tv. Zodra ik de ondertiteling weer uit zet is het zoemende geluid ook weg. Iemand enig idee hoe dit komt en te verhelpen is?

Ik gebruik BSplayer..

• joop3
Niemand dezelfde ervaringen of mogelijke oplossingen?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
En wat gebruik je voor de ondertiteling?

• joop3
Hmm hoe bedoel je dat precies?
In BsPlayer heb je de optie om ondertiteling toe te voegen.
En die ondertiteling zijn meestal met de extensie .srt

• Wouter!
Ja, nou ik zorg gewoon dat de ondertiteling precies gesynchroniseerd is (doe ik met SubSync) met de AVI-file en geef 'm dan exact dezelfde naam als de AVI-file (maar dan natuurlijk met .srt/.smi/.sub als extentie). Misschien doe je dat nu ook al wel ... maar ik heb VobSub geïnstalleerd, hiermee komt automatisch de ondertiteling in beeld zo gauw je de DivX start. Dat zie je ook op de iconbar. Je kunt daar dan ook nog weer verschillende dingen aan de ondertiteling aanpassen (positie, lettertype, kleur, omlijning, schaduw, grootte enz, enz). Bovendien ondersteunt VobSub alle ondertitelings-vormen (behalve .txt geloof ik).

BSPlayer ken ik verder niet, dus ik weet niet precies hoe die met ondertiteling omgaat ... maar ook bij BSPlayer zal d.m.v. VobSub zeer waarschijnlijk de ondertiteling automatisch verschijnen.

VobSub werkt overigens ook gewoon met .MPEG files

• joop3
Ok bedankt voor je reply, ik ga vanavond dat vobsub eens proberen.
toch blijft het vreemd dat het geluid gaat storen. Je zou eerder verwachten dat het beeld minder wordt.

• Wouter!
Op vrijdag 26 april 2002 11:37 schreef joop3 het volgende:
Ok bedankt voor je reply, ik ga vanavond dat vobsub eens proberen.
toch blijft het vreemd dat het geluid gaat storen. Je zou eerder verwachten dat het beeld minder wordt.
Tsjah ... misschien dat de ondertiteling bij BSPlayer iets door de war schopt. VobSub staat in principe los van de file-player, dus misschien dat het daarmee wel goed gaat.
Pagina: 1