Toon posts:

Raid setup en Win2k/XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Over het volgende probleem zijn al meerdere topics geweest. Echter geen een waarvan een duidelijke concrete oplossing staat van dit probleem.

Ik heb 2 IBM DTLA 307030 schijven in Raid 0 draaien op een ami megaraid onboard raid controller. In win98 SE draaide ik dat zonder problemen met een goeie snelheid. Sandra bench van 39000-44000.

Echter sinds ik ben overgestapt op win2k en winxp draait het voor geen ene meter. De raid performance is gewoon bagger onder deze OS'en. Ik heb via raid performance patch, George breeze patches geprobeerd. Uiteraard laatste raid bios en raid drivers.

Wat ik ook probeer resultaat van Sandra benchmark komt niet verder dan 15000-16000. Dma staat uiteraard aan UDMA mode 5 voor m'n beide hd's. Ik snap niet wat dit veroorzaakt. Ik zou haast gaan denken dat het door ntfs bestandssysteem komt. Echter ik heb geen zin om alles weer opnieuw te installeren en dan met fat32 :r.

Is er iemand die een soortgelijke setup met een goede performance onder win2k/xp heeft :?

En zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen :?

Alvast bedankt.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb niet de ami megaraid .. maar een Highpoint chioset geval. Ik moet zeggen dat benchmarks bij winxp om de 25 Mb/s blijven hangen... bij win2k was dat gewoon normaal .. 40 Mb/s

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 16:34 schreef henkleerssen het volgende:
Ik heb niet de ami megaraid .. maar een Highpoint chioset geval. Ik moet zeggen dat benchmarks bij winxp om de 25 Mb/s blijven hangen... bij win2k was dat gewoon normaal .. 40 Mb/s
Buffered read/write liggen tussen de 70-80 mb/s. Echter random read/write is gewoon belabberd laag. Ligt rond de 5-6 mb/s. Ik snap gewoon niet wat dit veroorzaakt. Komt het door ntfs of zie ik gewoon iets over het hoofd :?

Ik word hier zo langzamerhand stapel debiel van. Een iso'tje kopiereren van 650 mb naar m'n ene logische hd naar m'n andere logische hd. (Ik heb 2 partities gemaakt). duurt ongeveer 6 minuten. Nou een hele cdrom inhoud van 650 mb naar een hd gaat nog steller dan dat :r.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik gebruik HDtach om te benchen.. naar mijn gevoel beter dan sandra..
Wat voor chipset heb je in dat megaraid ding dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 16:57 schreef henkleerssen het volgende:
Ik gebruik HDtach om te benchen.. naar mijn gevoel beter dan sandra..
Wat voor chipset heb je in dat megaraid ding dan?
Het is een ami product lsilogic chipset. Het probleem ligt 'm niet aan de kaart zelf. De kaart doet niet onder voor de promise of highpoint controllers.

Ik begin meer te vermoeden dat het brakke bios en driver ondersteuning is voor deze controller :r

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja.. dat .. kan er in zitten ja... iemand anders die ook zo'n ding heeft?
Pagina: 1