Toon posts:

[php] Mysql raar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb weer eens een probleempje..
ik dacht: laat ik weer eens iets met php/mysql gaan doen, dus ik alles installeren, php INCL mysql compilen enzo, alles werkte tot nu toe, zelfs php info gaf aan dat mysql goed was mee gecompiled..

Maar NU komt het!
als ik met php connectie probeer te maken krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
Warning: Can't connect to MySQL server on '192.168.0.174' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 3

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on '192.168.0.174' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 3

PRECIES de zelfde code werkt ook op een andere server, en zelfs phpmyadmin geeft deze foutmelding.
wat is er mis, waarom wetrkt het niet gewoon en wat doe ik verkeerd/fout??

owja, mysql is als 'build-in' gecompiled in php (dus alleen --with-mysql

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
user & pass?

Verwijderd

Topicstarter
die zijn ook goed jah.
owja.. mysql draait natuurlijk goed, want ik kan wel via de console inloggen op de sqlserver

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 16:30 schreef Nielsz het volgende:
user & pass?
denk het niet anders geeft ie wel aan dat username/pass niet kloppen (bij mij wel iig) :z

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

lan / internet? mag je wel van buitenaf connecten? ook van jouw ip?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de zelfde bak, dus web/sql server zijn 1

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 23:58

MethinX

't is wat!

Op donderdag 25 april 2002 16:34 schreef whyohwhy het volgende:
het gaat om de zelfde bak, dus web/sql server zijn 1
gewoon 'localhost' doen dan :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Verwijderd

Topicstarter
ook localhost werkt niet.

zie hier de andere opties die ik heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Warning: Can't connect to MySQL server on '127.0.0.1' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 3

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on '127.0.0.1' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 3

Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 4

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (111) in /var/www/beheer/functie.php on line 4

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /var/www/beheer/functie.php on line 4

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /var/www/beheer/functie.php:3) in /var/www/beheer/functie.php on line 6

Verwijderd

in je php.ini SQL Safe mode uitzetten?
Had een tijdje geleden een soortgelijk probleempje waardoor hij de user/pass die ik bij mysql_connect() opgad gewoon leek te negeren. Na het uitzetten van die optie werkte het prima.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

can't connect betekent iets anders dan geen toegang krijgen...

draait de daemon wel :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
volgens de phpinfo is de safe-mode al 'Off'

Ja de daemon draait, want ik kan ook vanaf de comandoline op de server inloggen...

Verwijderd

And if you try to connect to the mysql server when you are other than root or mysql, you get a similar error:
mysql -uradmin -pradminpw radmin
ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111)

This problem can be caused by incorrect permissions on the mysql directory, preventing access to the socket unless the current user is mysql or root. You can fix it by using this command while logged in as mysql or root:

chmod a+x /var/lib/mysql
Stukje tekst van 't net ...

Het lijkt er dus op dat de gebruiker die Apache draait (Nobody waarschijnlijk...) niet mag connecten, terwijl jij vanaf je shell (dus als andere gebruiker WEL) mag connecten.
Gebruik je beide keren wel hetzelfde username/password?

edit:

Zit het zo eens even na te lezen en zie dat ik niet echt duidelijk uit leg.... Maar goed, op dit moment wil 't ff niet beter, sorry. Hoop dat je meer hebt aan de engelse tekst :)

Verwijderd

Topicstarter
THNX!!!

dat was het dus... de rechten stonden verkeerd!!
allemaal bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1