Toon posts:

slechte prestaties door te hoge pci-bus snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PcChips (ja zeg maar niets) moederbordje met een celeron 800 er op.

Nou staat volgens Sandra Pro de pcibus op 50 mhz en de agp op 200 mhz. Ook klopt er niets van de verschillende mem/cpu/hd benchmarks.
Is er een ander programma waarmee ik kan controleren of Sisoft het bij het juiste eind heeft? Dit moederbord heeft namelijk geen FSB en/of agp/pci multiplier jumpers dus het bord selecteerd de boel automatisch.
Ik heb er inmiddels zelfs een nieuwere bios op gegooid.

De reden dat ik hier zo druk naar aan het onderzoeken ben is dat het systeem niet echt naar verwachting presteerd. En dan heb ik het vooral over de netwerk prestaties.
Dit kan ook een w2k->win98 issue zijn. De snelheid die netstat-live mij vertelt is ook veel te laag. De max die ik haal is 5000 kbit/s ipv 10000 kbit/s, en dit zijn alleen de pieken want na een tel valt ie weer terug naar bijna 0.

Verwijderd

50 Mhz PCI bus is gegarandeerd fout dat gaat nooit goed!

Weet zo ff geen ander progje

Verwijderd

Topicstarter
nee dat denk ik ook maar kan het niet doorgronden. De bios geeft gewoon aan dat het een c800-FSB100 is dus kan me bijna niet voorstellen dat de multiplier/divider verkeerd staat.

Toch zegt Sandra dat het een c533 is en de PCIBus veel te hoog staat.

Misschien is het maar een SandraPro-bug.
Dan ligt de oorzaak van de trage hd en NIC ergens anders :?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op donderdag 25 april 2002 16:12 schreef OG_outlaw het volgende:
Ik heb hier een PcChips (ja zeg maar niets) moederbordje met een celeron 800 er op.
....
Iedereen hier die een ECS mobo heeft (en dat zijn er nogal wat) hebben ook een PCchips mobo ;)

Als je een realtek NIC hebt, voor deze kaartjes is een dergelijke prestatie best goed (de theoretische topsnelheid is 10Mbit). Betere 10Mbit kaartjes halen trouwens ook nooit 10Mbit.
En verder moet je van een ATA100 of 66 echt geen 100 resp. 66MB/s verwachten, die snelheden zijn ook puur theoretische topsnelheden...

Verwijderd

Topicstarter
ok laten we vooralsnog die pcibus van 50mhz op een bug houden.

De netwerk prestaties zijn echt vreselijk onder de maat, die snelheid die ik net noem is een piek snelheid en dat red hij nooit. De andere pc's in het LAN (win98->win98) redden 9mbit maar om met deze w2k pc een programma op te starten van de win98 share duurt vreselijk lang.

Is er een manier om protocollen en collision te meten dan?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
sisoft sandra is toch ook niet alles...
als die voor de rest goed werkt is het toch ook ok?

Tweakers Discord

Pagina: 1