Gezocht: email scanner/filter (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
De situatie is al volgt: internet is gedeeld via een internet-gateway met wingate pro. Bij onze provider is voor elk gebruikt email adres een aparte pop3 box aanwezig. Op dit moment wordt de email door de clients direct uit de mailbox van de provider gehaald.

Ik wil dit gaan veranderen. Ik ben dus nu op zoek naar een (het liefts gratis, budget is krap voor een stichting) programma dat op de internet-gateway alle pop3 mailboxen bij de provider leeghaalt en deze ontdoet van een aantal soorten attachments (.exe/.vbs etc) en bijvoorbeeld vervangt voor een textfile met een mededeling. Het zou ook mooi zijn als ActiveX en andere onveilige HTML/scripts dingen eruit zou halen. Het programma moet vervolgens ook een pop server hebben waar de gebruikers hun gefilterde mail vervolgens op kunnen halen. De gebruikte virusscanner op de werkstations en servers is Sophos AV.

Ik heb de search gebruikt en ben veel topics tegengekomen waar *bijna* in staat wat ik zoek, maar niet helemaal. MDaemon is een veelgenoemd programma maar kost vrij veel geld. Op Tucows etc. kom ik zoveel proramma's tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Heeft iemand een tip voor mij?

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goed nieuws:
http://www.procmail.org

Slecht nieuws (?):
Werkt voorlopig niet in een Windows omgeving.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

MailEssentials info & prijzen

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hummm.....ik dacht toch echt dat Coppertop een goedkope oplossing zocht. De prijzen van MailEssentials zijn aardig fors.

Overweeg dit eens, als je een Windows oplossing zoekt:
http://www.software602.com/products/ls/

Tot 5 users issie zelfs gratis (!), maar ik denk dat Coppertop wel meer users op de LAN heeft, niet?

• Coppertop
  • Niet online
602Pro LAN SUITE had ik inderdaad al gevonden en ziet er goed uit. De 5 user limiet is inderdaad vervelend, maar dat red ik misschien net.

Het moet dus een windows programma zijn.

Het stomme is dat ik me haast niet kan voorstellen dat zoiets niet bestaat, het is allemaal vrij simpel wat er moet gebeuren.

• Coppertop
  • Niet online
Ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Mercury/32 ism een goed filtering script (zoals deze )

Met de nieuwe beta 3.30 schijnt het ook mogelijk te zijn de messages te scannen met een virusscanner, maar voorlopig ben ik wel even tevreden.
Pagina: 1