Ik heb gentoo geinstalleerd op mijn testbak (dual P2 266, 256MB ram) om te kijken of het lekker werkt als server...
Daarom heb ik ook geen enkele reden om X te gaan draaien. Maar gentoo vind het nodig om bij heel veel dingen die ik wil installeren xfree te gaan compilen
dat wil ik niet! 
neem dit bv, nmap: (poortscan proggie enzo)
Nergens voor nodig
als ik dan doe
dan gaat hij dus gewoon alleen nmap compilen, en het werkt ook probleemloos.
Hetzelfde had ik bv ook bij VIM, maar daar was het lijstje met dependencies een half beeldscherm vol, allemaal met dingen die met X te maken hadden (oa gnome)... Ook daar werktte het gewoon met --nodeps
Maar goed, zo heb ik dus geen fuck aan dat emerge gebeuren
Zelf alles handmatig compilen vind ik totaal geen probleem, maar dat is hetzelfde als Debian draaien en geen apt-get gebruiken
/me blijft trouwens Slackware aanhanger
Daarom heb ik ook geen enkele reden om X te gaan draaien. Maar gentoo vind het nodig om bij heel veel dingen die ik wil installeren xfree te gaan compilen
neem dit bv, nmap: (poortscan proggie enzo)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| hydra root # emerge --pretend nmap These are the packages that I would merge, in order. Calculating dependencies ...done! [ebuild N ] x11-base/xfree-4.2.0-r9 to / [ebuild N ] x11-libs/gtk+-1.2.10-r7 to / [ebuild N ] net-analyzer/nmap-2.54_beta31 to / |
Nergens voor nodig
als ik dan doe
code:
1
| hydra root # emerge --nodeps nmap |
dan gaat hij dus gewoon alleen nmap compilen, en het werkt ook probleemloos.
Hetzelfde had ik bv ook bij VIM, maar daar was het lijstje met dependencies een half beeldscherm vol, allemaal met dingen die met X te maken hadden (oa gnome)... Ook daar werktte het gewoon met --nodeps
Maar goed, zo heb ik dus geen fuck aan dat emerge gebeuren
Zelf alles handmatig compilen vind ik totaal geen probleem, maar dat is hetzelfde als Debian draaien en geen apt-get gebruiken
/me blijft trouwens Slackware aanhanger