DVD/DivX afspelen op TV (geluidsprobleem!)

Pagina: 1
Acties:

• ikwilhet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:45

ikwilhet

Opinions are like assholes!

Topicstarter
Ik heb een Samsung 8X DVD-speler (baggerding, maar met nieuwe firmware acceptabel!) en een Rage 128 Pro kaartje. Ik kan daarmeer DVDs (soms haperend) en DivX movies afspelen op mijn Philips 82 CM breedbeeld TV 8-).

Het probleem is nu dat het geluid via mijn SB Live Value wel aankomt op de TV (via 10 meter cable en SCART) maar er zit een ZOOOEEEMMMMEND geluid doorheen. Het gekke is echter als ik hem aan een radio zet (via de audio jacks, zelfde cable) dan hoor ik geen ZOOOEEEMMMEND geluid????

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb geen geld meer voor een losse DVD speler plus home entertainment system, dus ik moet het hier mee doen :?

Everybody has one :P

Verwijderd

Wat voor kabel gebruik je nu? SCART of tulp? of een combi?
Als je alleen tulp hebt, prik dit dan eens aan de rechterkant in de tv. Zonder SCART dus.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

is hier niet al een faq over, over het aansluiten van je pc aan stereo en of tv...?

moet je maar even zoeken in de index of search.
had geloof ik iets te maken met de aarding van je pc en/of tv.

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Bagger,

Je quote is fout volgens mij :9
Volgens mij is het:
"There are no stupid questions, just stupid people."

Dit even ter info.
In mijn TV zit een scart waar in 3 tulpstekkertjes samenkomen.
1x video.
2x geluid (links en rechts)

Ik heb net even gezocht op dit subject en het heeft idd iets met aarding te maken staat er.
Maar volgens mij heb ik al geprobeerd TV cable los te trekken, maar hielp dit niks :(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Laat me raden..
Je TV is aangesloten op de centraal antenne... je Stereo niet en je tv is niet aangesloten op je stereo..

Zoja.. dan heb je waarschijnlijk last van een aardlus..

Zoals Damster al zei.. ff zoeken op aardlus

Pvouput live

Verwijderd

klopt, heeft met de aarde te maken. En het is geen zoem, maar een brom.
Je hebt dus 2 aardlussen door je stroomkring vloeien, vaak als je de antennekabel er uittrekt is het opgelost (tenzij je nog meer lussen hebt). Ikzelf heb de computer van de randaarde afgehaald, omdat ik moeilijk bij de antennekabel kan. Natuurlijk heb ik er wel een kleine overspanningsbeveiliging tussen gezet. Just in case.

Jij moet dus nagaan waar allemaal aarde vandaan komt / weg vloeit en zorgen dat je nog maar 1 aarde hebt. Hiermee kun je het gebrom weghalen

• ikwilhet

ikwilhet

Topicstarter
Ik ga eerst even testen door de kabel er af te halen.
Als dit werkt dan ga ik morgen wel een mantelstroomfilter kopen voor mijn Coaxale kabelaansluiting.

Lijkt me de beste oplossing :)

Pagina: 1