bandbreedte beperken

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Ik heb op mijn server een beperkte upload snelheid en wil daarom een limiet stellen op de snelheid van uitgaand ftp verkeer,als distro gebruik ik RH7.2 en ik gebruik de meegeleverde ftp server (wu-ftpd). Nu wil het feit dat ik het niet voor elkaar krijg de bandbreedte IN te stellen van de ftp server. Ik vroeg mij af OF er nog andere manieren zijn om de bandbreedte in te stellen. Als ik me niet vergis valt shapecfg af omdat die alleen de totale bandbreedte beperkt, terwijl ik alleen de snelheid van ftp verkeer wil beperken.

Is het mogelijk om bv per poort de bandbreedte in te stellen? dus dat ik bv poort 21 beperk? En hoe kan ik dit het beste doen? zou dit evt. kunnen via iptables? niet dat ik dat nu gebruik maar evt. kan ik het er wel opzetten.

Nu ik er nog ff over nadenk, zou het mogelijk zijn om de tijden in te stellen zodat je 's nachts de volledige bandbreedte tot je beschikking hebt?

alvast bedankt voor de reacties.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Geen probleem. Je kunt hier kijken voor een exact voorbeeld hoe je de bandbreedte van FTP (of beter: poort 21) wijzigt. Als je de regels op bepaalde momenten wilt veranderen dan moet je even een cronjob aanmaken waarin je bijvoorbeeld om middernacht eeen script aanroept dat de FTP-upload hoger zet.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Op donderdag 25 april 2002 15:53 schreef odysseus het volgende:
Geen probleem. Je kunt hier kijken voor een exact voorbeeld hoe je de bandbreedte van FTP (of beter: poort 21) wijzigt. Als je de regels op bepaalde momenten wilt veranderen dan moet je even een cronjob aanmaken waarin je bijvoorbeeld om middernacht eeen script aanroept dat de FTP-upload hoger zet.
Kijk, dat zet zoden aan de dijk! bedankt :9

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
linux...en nu nog voor windows? :)

Verwijderd

stefijn schreef op 01 oktober 2002 @ 17:19:
linux...en nu nog voor windows? :)
niet in NWOS :)