Ik zat laatst met iemand te discusieren hoe je zou tijdreizen. Gesteld dat het mogelijk is om te gaan tijdreizen. Hoe gaat dat dan? Is de tijd een rechte lijn, en wil je dus gaan tijdreizen dan moet je de gehele tijd tussen het huidige punt en het punt waar je naartoe wilt gaan overbruggen. Maar wat als de tijdslijn nou niet recht loopt maar in een opgaande cirkel loopt? Dan kun je dus van het ene tijdspunt naar het tijdspunt daarboven 'springen', zonder de hele tijdslijn te hoeven volgen tussen de twee punten.
Waar wil je heen? Toekomst of verleden? Voor de toekomst zou ik iig geen verklaring kunnen vinden.
Ja, maar de toekomst is nog niet geweest, tenminste dat geloof ik dan. Dus daar zou je dus niet heen kunnen, simpelweg omdat het nog niet bestaat. En stel dat dat zou kunnen, hoe kom je er dan?
Het verleden tja, sneller gaan dan 300000km/s en dan een tijdje met je ruimte schip blijven vliegen?
Het verleden tja, sneller gaan dan 300000km/s en dan een tijdje met je ruimte schip blijven vliegen?
Hoe zie je dat voor je, de tijdslijn als circel? Begint de tijd dan van het ene op het andere moment weer bij het begin of gaat dat geleidelijk en betekent dat dan dat de tijd op een gegeven moment achteruit zal gaan om weer bij het begin uit te kunnen komen???
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Je kunt een tijdslijn eigenlijk helemaal niet als een cirkel zien, aangezien je dan toch weer een keer op hetzelfde punt uit moet komen, en dat gebeurt niet.... tenminste dat neem ik aan.
Ik denk niet dat je het kunt zien als een circel.
De ruimte bestaat al oneindig lang en zal ook oneindig lang blijven bestaan.
Dit betekent dus dat je een oneindig grote circel zou krijgen.
En omdat het dan een oneindig grote circel betreft zou je daar nooit 'tijdscoördinaten' kunnen kiezen.
Mocht het tijdrijzen ooit mogelijk zijn dan moet je een vast punt kunnen kiezen om naartoe te gaan, dat vaste punt zul je nooit vinden op een oneindig grote lijn of circel.
De ruimte bestaat al oneindig lang en zal ook oneindig lang blijven bestaan.
Dit betekent dus dat je een oneindig grote circel zou krijgen.
En omdat het dan een oneindig grote circel betreft zou je daar nooit 'tijdscoördinaten' kunnen kiezen.
Mocht het tijdrijzen ooit mogelijk zijn dan moet je een vast punt kunnen kiezen om naartoe te gaan, dat vaste punt zul je nooit vinden op een oneindig grote lijn of circel.
wel, ik zou het eerder stellen dat het mogelijk is om wel naar de toekomst te gaan en niet naar het verleden. Heb ooit eens gelezen dat als je vanaf de aarde vertrekt en in de ruimte even gaat vliegen tegen lichtsnelheid, zoiets als een uur en dan terugkomt naar de aarde, er op aarde 50jaar voorbij gegaan zijn. De getallen ben ik niet zo 100%zeker meer(wel ongeveer), maar kben wel zeker dat als je tegenlichtsnelheid vliegt alles veel sneller veroudert om je heen dan je zelfOp donderdag 25 april 2002 15:33 schreef rival24 het volgende:
Ja, maar de toekomst is nog niet geweest, tenminste dat geloof ik dan. Dus daar zou je dus niet heen kunnen, simpelweg omdat het nog niet bestaat. En stel dat dat zou kunnen, hoe kom je er dan?
Zie maar naar the planet of the apes
probleem is wel dat je niet meer teruggeraakt
Verwijderd
bestudeer de relativiteits theorie van Einstein eens en je hebt je antwoord. Is dat te moeilijk voor je, discuseer er dan niet over want dan kraam je onzin uit.
Verwijderd
Tsjonge jongen.. tijdreizen..
Ik zal ff de theorie uitleggen..
Alles wordt ouder... er verdwijnen.. en ontstaan nieuwe dingen.. Dus als iets verdwenen is.. komt precies datzelfde NOOIT meer terug... dus tijdreizen is gewoon onmogelijk omdat als iets weg is, je het niet via een vliegtuigje dat 300KKm/s snel gaat weer even terug kan halen!
Ik zal ff de theorie uitleggen..
Alles wordt ouder... er verdwijnen.. en ontstaan nieuwe dingen.. Dus als iets verdwenen is.. komt precies datzelfde NOOIT meer terug... dus tijdreizen is gewoon onmogelijk omdat als iets weg is, je het niet via een vliegtuigje dat 300KKm/s snel gaat weer even terug kan halen!
Verwijderd
Als je al stelt dat je kunt tijdreizen (gesteld dat je...) dan kan alles.
Ook al ga je in een 4 dimensionale kubus achteruit. Dat kan allemaal.
Zie dat je aanname onzinnig is.
Ook al ga je in een 4 dimensionale kubus achteruit. Dat kan allemaal.
Zie dat je aanname onzinnig is.
Dit topic voldoet niet echt aan het niveau van W&L die wij graag zien, lees de policy eens om te weten waaraan een topic in W&L aan moet voldoen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()