Toon posts:

Novell Netware 5 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikke heb een novell server die in een replica ring hangen.

Nou is een van mijn novell servers in mijn NDS overleden. Ik kan hem niet meer verwijderen uit mijn NDS. Ik weet dat het normaal alleen hexadecimaal kan oplossen. Dit kun je zelf niet doen maar alleen via Novell zelf.

Heeft iemand toevallig een progje die dit kan oplossen.
}:O

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt een server in DSREPAIR uit je replica ring verwijderen. Zijn ook wel genoeg TIDs over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar als ik mijn server uit mijn replica ring heb geooid blijft deze dode server bestaan in mijn NDS dus eigelijk schiet ik er nog niks mee op.

Maar in ieder geval bedankt voor de tip

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ohh.. dat wil je. Dat kan in NDSMGR32 of ConsoleOne gewoon. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ikke ook geprobeerd maar werkt ook niet. Hij blijft in mijn NDS zeuren over het dode object. Ik heb op Support.novell.com gekeken en daar een thread geplaats en die komen met het advies dat ikke contact op moet nemen met novell en hun dan het dode object hexadecimaal uit mijn NDS moet laten halen.}:O

Verwijderd

De stappen om een "dode" server uit je NDS te slopen.
1) server uit replica ring halen
2) server en gerelateerde objecten weggooien
Zie ook http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10010922.htm.

Als er "dode" objecten, obituaries, overblijven kan je die met de laatste DS versie 8.78 weg krijgen door LOAD DSREPAIR -OT en dan local repair , dan geeft hij een nieuwe time stamp aan de obituaries. Zie ook http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10062149.htm.

Verwijderd

Topicstarter
Hellaas heb ik dat al geprobeerd maar de server blijft een obituarie. Dus misschien nog een andere optie???

DSREPAiR -XK3 werkte ook niet. Dus misschien nog een optie??? }:O

Verwijderd

gewoon novell bellen en een call aanmaken. kost wel wat centjes maar dan heb je ook wat.

Ze bellen dan voor je in met PC anywhere en gaan met de NDS knoeien.

Groetjes

Verwijderd

Dsbrowse is de magic word om spulletjes uit je nds te halen.
Suc6!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Of 60+60 dagen wachten. Na 60 dagen wordt het een dead replica als 'ie dat nog niet is, na nog eens 60 dagen worden alle referenties enzo echt gecleard. Daarna met dsrepair -a uitvoeren om references te checken en -xk3 enzo om dit allemaal te gaan schoonmaken.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik zou hem met ndsmanager van de replica list verwijderen.<-
ALs hij van alle replica lists verwijdert is moet je hem makkelijke kunnen verwijderen met remove server ook in de nds manager.Heb je dsrepair geprobeer?

Is er misschien een mogelijkheid om hem een update van je master of je read write replica te geven d.m.v receive update dan zou ik dat doen Of zijn die ook corrupt?
Pagina: 1