Toon posts:

Ati Bios op een Award Bios mobo???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus ECHT het geval! Zo heb ik mijn computer aangeleverd gekregen en hij doet het perfect!

Hoe kan dit... hoe verander ik dit weer naar een Award Bios en zou ik dit overigens wel doen aangezien mijn comp geen problemen vertoont.

Ik heb: MSI MS-6339 Mobo

Nu staat er Bios v. 1.5 erop

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Euhm vergis jeje niet ofzo :)

Dat eerste wat je ziet bij het booten zijn idd de BIOS gegevens van je videokaart een BIOS van een Ati kaart op een MSI mobo lijkt me niet mogelijk :)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
heb je niet toevallig een ati kaart, dit logo laat hij eerder zien als dat de bios op het scherm komt

Verwijderd

Topicstarter
Het staat op de bios-chipset: Award bios
In het boekje staan beide: Award en Ati

Bij het opstarten laat hij versie 1.5 zien (van de week geüpgrade van 1.3 naar 1.5)

Als ik mijn bios in ga, geeft hij versie 1.3 aan!?!?!? :?

Snappen jullie het!?

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik weet niet of je nou echt ATI of AMI bedoeld, maar in dat geval dat je over een AMI Bios op je Msi hebt dat heb ik hier ook. Toen ik mijn Bios ging vervangen heb ik gewoon een nieuwe AMI erop geflashd omdat hij resolut weigerde een award bios erop te flashen (wat MSI me ook had afgeraden te proberen om onherstelbare schade te verkomen.)
Maar als alles zo goed werkt zou ik er niet al te veel aan doen, vooral om schade te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 14:39 schreef Sneezydevil het volgende:
Ik weet niet of je nou echt ATI of AMI bedoeld, maar in dat geval dat je over een AMI Bios op je Msi hebt dat heb ik hier ook. Toen ik mijn Bios ging vervangen heb ik gewoon een nieuwe AMI erop geflashd omdat hij resolut weigerde een award bios erop te flashen (wat MSI me ook had afgeraden te proberen om onherstelbare schade te verkomen.)
Maar als alles zo goed werkt zou ik er niet al te veel aan doen, vooral om schade te voorkomen.
Ik bedoel inderdaad AMI :z |:(
Kom jij trouwens in je bios alleen in de simple mode? Of kun jij ook in de advanced mode komen? En zo ja hoe?
Waar vindt jij de optie tot OC want ik snap geen h*l van mijn Bios!! :?

• Sneezydevil
Ik kan zover ik weet overal in, ook in advanced chipset settings enzo.
Wat dat oc'en betreft dat zit in dat Bios van mij niet dat was ook de rededat ik naar het origenele Award Bios wou overstappen wat dus niet gelukt is :(
Nu heb ik het maar software matig gedaan, omdat er niks anders opzat

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 14:50 schreef Sneezydevil het volgende:
Ik kan zover ik weet overal in, ook in advanced chipset settings enzo.
Wat dat oc'en betreft dat zit in dat Bios van mij niet dat was ook de rededat ik naar het origenele Award Bios wou overstappen wat dus niet gelukt is :(
Nu heb ik het maar software matig gedaan, omdat er niks anders opzat
Was ik al bang voor!! Met welke proggie heb je het software matig kunnen doen? En zijn de resultaten het wel waard?

• Sneezydevil
Op donderdag 25 april 2002 14:57 schreef Silverburst het volgende:

[..]

Was ik al bang voor!! Met welke proggie heb je het software matig kunnen doen? En zijn de resultaten het wel waard?
Ik heb het met CPUFSb gedaan. Ik ben hierbij van FSB van 133 naar 148 gegaan waardoor mijn 800 Mhz processor nu bijna op 890 Mhz loopt, het schiet dus niet echt op bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 15:02 schreef Sneezydevil het volgende:

[..]

Ik heb het met CPUFSb gedaan. Ik ben hierbij van FSB van 133 naar 148 gegaan waardoor mijn 800 Mhz processor nu bijna op 890 Mhz loopt, het schiet dus niet echt op bij mij.
Een snelheids winst van 11%... dus 1300mhz op 1443mhz. Klinkt spannend, niet spectaculair maar spannend! :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Kheb een leadtek bios!!! *s*

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Pagina: 1