Toon posts:

Netwerk thuis tussen PC & Notebook ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een PC (P2,400Mhz,windows98)

ik thuis een notebook (AMD,475Mhz,Windows98)

ik zou tussen deze machine's een netwerk willen maken!

Is het moglijk om in de winkel gewoon een "bouwpakket" te kopen waarmee je dit zo "eventjes" zou kunnen maken?

En zou ik dan ook internet kunnen delen? :)

Verwijderd

kan dat niet gewoon met directe kabel verbinding ,onder win98 heb ik ook gedaan werkt goed via de serieele poorten..of zeg ik nu iets geks,je weet het maar nooit hier bij tweakers.er is altijd wel een idioot die het beter weet

Verwijderd

Topicstarter
Wat is verschil tussen die twee optie's
via de seriele poorten of via een netwerk wat is beter?

En wat gaat zo'n "Notebook to PC Netwerk Pakket" me ongeveer kosten?

B.v.d.
TWEAKWIEK

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58

Exterazzo

Qeasy

Via serieel gaat heel sloom. Dan moet hoef je alleen een nullmodem kabel te kopen, kost 10-20 gulden ofzow. Maar een netwerk is vele malen sneller, maar kost dan dus ook meer. Het beste is gewoon een netwerkkaart kopen voor 40 gulden en dan een PCMCIA netwerkkaart (weet zo geen prijs maar is wel duur) voor de laptop. Dan moet je nog een crossover kabel voor 10 tje :) Hoop tot hulp zijn geweest

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd zo'n "crossover kabel" precies in?

maar als ik dus twee netwerk kaarten heb moet ik daar dus een crossover kabel tussen hebben?

klopt dat of zit ik soms heel erg in de verkeerde richting! ;)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Je hebt het goed hoor, tussen twee kaarten hoort een crosskabel. Dit wordt zo genoemd omdat er in die kabel een paar kabels anders zijn aangesloten als in een normale UTP kabel. De normale versie moet je namelijk gebruiken als je meerdere PC's koppelt aan een HUB of Switch.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
crosscable: logisch.. kruisen van draden: zodat zender1 naar ontvanger2 gaat en ontvanger1 luisterd naar zender2
(zenden naar een zender kan problemen geven, dat snap je wel he) ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:04

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je twee computers aan elkaar wilt hangen, kan dat tegenwoordig ook via USB. Ik geloof dat je dan ongeveer een 10Mbit verbinding hebt.
Moet je wel op laptop en op PC usb hebben, maar gezien de snelheid zijn het redelijk nieuwe systemen die dus wel USB zullen hebben.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Als je niet veel dat over moet zenden, dus af en toe een docje ofzo, zou ik toch gewoon serieel nemen, heb ik zelf ook.
Alleen als je windows/ linux wilt installeren dan duurt het wel even maar dat is wel te overleven!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Pagina: 1