Maxtor HD slecht aantoe volgens SMART

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-04 14:54
Ik heb hier een Maxtor HD waarvan SMART af en toe bij het opstarten aangeeft dat deze schijf gaat crashen.
Nu heb ik met het Maxtor test programma'tje die hele schijf getest en is er uit die test niets abnormaals naar boven gekomen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

ik heb hem uitstaan omdat ik anders ook die melding krijg.

maar mijn hij zegt het over mijn beide HDD van 60 GB van maxtor..... dus vind het wle vreemd... heb het gewoon in de bios uitgezet :)

nu hoor ik hem er niet meer over en het gaat al 7 maand goed :) dus....... mischien bugje? loze melding?

GreetZ!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik negeer die meldingen nooit. anders mail je naar maxtor toe, misschien kunnen die wat meer uitleg geven

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 18:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

iig hoort deze vraag in OM :)
OH>>OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon negeren.
ik kreeg die melding ook met mijn Maxtor, maar hij doet het nog (hoewel die schijf niet geod is, hij is gewoon brakkig)
ook vreemd, bij mijn PIII gaf hij het wel aan en op mijn duron niet

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Let wel op dat die S.M.A.R.T. error door de schijf zelf wordt gegeven.. ik zou er altijd van uit gaan dat het iets betekent.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op donderdag 25 april 2002 14:26 schreef ThaNetRunner het volgende:
ik negeer die meldingen nooit. anders mail je naar maxtor toe, misschien kunnen die wat meer uitleg geven
Ik deed dat ook, echter 3 weken naderhand was toch mijn hard disk naar de kl..e. Zou daar dus inderdaad niet te makkelijk mee omspringen.

En nee, ik zou het dus nu ook niet meer negeren en heb het ook in mijn bios daarom niet uitstaan.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Had dat 2 jaar geleden met mijn 4,2GB maxtor. Had wel een hoop bad sectors aan het einde. Gewoon een maximale partitie op gezet. Disk test op sectorniveau gedaan. Toen bepaald waar het probleem begon (was op ongeveer op 3,9GB. Partitie eraf gegooid. Toen een partitie gemaakt van 3,7GB. SMART uitgezet en de disk draait nog steeds iedere dag door.

Op deze wijze komen de koppen nooit op het rotte gedeelte en sindsdien groeien het aantal bad sectors ook niet (laatst nog gecontroleerd toen ik er een nieuw OS opzette).

WB

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik had laatst ook een Maxtor 30GB 7200RPM die een BAD SMART kreeg. Opgestuurd naar Maxtor met de vermelding dat ie een BAD SMART had en dat ik em niet meer vertrouwde, zomaar een andere terug :)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-04 14:54
Oei, maar als ik hem opstuur ben ik hem kwijt (lijkt me logisch) en zit ik zonder hd.......
Da's niet handig.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Maxdiag gaf geen fouten en SMART wel. Ik heb van Maxtor een nieuwe gehad.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als een HD op meerdere PC's een smart-error geeft, is dat al genoeg reden voor garantie dacht ik...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 26 april 2002 08:01 schreef miles het volgende:
Oei, maar als ik hem opstuur ben ik hem kwijt (lijkt me logisch) en zit ik zonder hd.......
Da's niet handig.
Oei, als je hem niet opstuurt, zit je straks zonder hdd en gegevens. Nog meer zonde :(
Probeer ondertussen van iemand een hdd te lenen, ik heb een hele tijd aan een vriend een disk uit mn RAID-1 array uitgeleend.
Pagina: 1