Ik heb net een pentium 3 500 mhz binnen gekregen (slot1) ... en wil hem dus vervangen met mijn pentium 2 333 (ook slot1 dus) maar hoe haal ik mijn pentium 2 los?????
emmzz dacht ff n00b maar toch 744 posts
wat zou daar in hebben gestaan
... btw. gewoon een beetje kloten he met die proc... gaat vanzelf wel los
Ehm, dat lijkt me gewoon een kwestie van even wat proberen, en een beetje kijken hoe het vast zit..
(overigens.. Weet je wel zeker dat die PIII goed gaat draaien!? PII-333 is nog een 66MHz FSB CPU.. Dus als je een LX-chipset hebt, gaat het fout!)
(overigens.. Weet je wel zeker dat die PIII goed gaat draaien!? PII-333 is nog een 66MHz FSB CPU.. Dus als je een LX-chipset hebt, gaat het fout!)
Of je hebt van die klepjes die je naar de buitenkant moet duwen
Keb een BXOp donderdag 25 april 2002 14:03 schreef Twynn het volgende:
Ehm, dat lijkt me gewoon een kwestie van even wat proberen, en een beetje kijken hoe het vast zit..
voorzichtig voorzichtig, straks fik je je P3 nog op door het te hoge voltage van je bordje, of je P3 gaat op 66MHz draaien en 5 x 66 is niet veel beter dan je oude P2
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
WTF denken jullie? ... dat ik super n00b ben ofzow?Op donderdag 25 april 2002 14:05 schreef limoentje het volgende:
voorzichtig voorzichtig, straks fik je je P3 nog op door het te hoge voltage van je bordje, of je P3 gaat op 66MHz draaien en 5 x 66 is niet veel beter dan je oude P2
Is die P2 SECC1 of SECC2? (SECC1 is volledig gesloten cartridge, SECC2 alleen plastic achterkant)
SECC2 is best gaar, das meestal gewoon een beetje rukken
Je moet die klepjes (hangt er vanaf welke) naar binnen of naar buiten trekken en tegelijk je CPU naar boven trekken. Je kunt heh het best samen met iemand anders doen.
uh... Als je niet weet hoe je een p2 los moet halen, kunnen we weinig anders denken... NOFIOp donderdag 25 april 2002 14:06 schreef korn het volgende:
[..]
WTF denken jullie? ... dat ik super n00b ben ofzow?
Ik zag, ik nam en ik kwam...
t'is vrij simpel, 1 voet op het moederbord om hem tegen te houden, de andere op een rubber mat zodat je niet statisch geladen bent. In je linkerhand een knijptang die je op de processor zet, met je rechterhand klepjes aan de kant duwen.
behoorlijk wat kracht zetten en voila, je hebt je processor in handen ;-)
Als die constructies zijn weer iets anders om de proc op zijn plaats te houden. Het beste kan je even je AGP kaart eruit halen en met een grote lamp even goed inspecteren hoe het moet. Daarna is het niet moeilijk meer. Veel licht is erg fijn bij dit soort werk..
Ben jij lomp ofzo???Op donderdag 25 april 2002 14:09 schreef kwtemp het volgende:
t'is vrij simpel, 1 voet op het moederbord om hem tegen te houden, de andere op een rubber mat zodat je niet statisch geladen bent. In je linkerhand een knijptang die je op de processor zet, met je rechterhand klepjes aan de kant duwen.
je vergeet het stekkertje van de fan eerst los te halen
Stekkertje=los ... klipjes opzij geduwd ... hij is nu wel iets naar boven gegaan door hard trekken ... maar er begint iets begoorlijk te buigen
.... gaat niet echt goed volgens mij:P
* Icey pakt zijn hamer en loopt alvast naar Korn toe...
*** Icey loopt terug ***
* Icey meemt gelijk zijn kettingzaag mee...
*** Icey loopt terug ***
* Icey meemt gelijk zijn kettingzaag mee...
Er werd toch nix gezegd over een fan ofzo??? Waar haal jij die info nou weer vandaan??? Misschien wordt zijn p2 wel passief gekoeld... ;-)Op donderdag 25 april 2002 14:12 schreef BrZ het volgende:
[..]
Ben jij lomp ofzo???
je vergeet het stekkertje van de fan eerst los te halen
Een SECC1Op donderdag 25 april 2002 14:07 schreef BrZ het volgende:
Is die P2 SECC1 of SECC2? (SECC1 is volledig gesloten cartridge, SECC2 alleen plastic achterkant)
je moet hem er gewoon rechtstandig uit kunnen pakken.
kunnen ze hem vastgelijmd hebben of zo?
Verwijderd
gewoon ff voorzichtig met een schroevendraaier de zwarte cpu houder aan een kant opzij drukken (de schroevendraaier tussen de cpu en de houder in zetten) dan druk je het weerhaakje van de houder achter de cpu weg en kun je de cpu aan één kant omhoogtillen en dan gaat de andere kant vanzelf mee
Verwijderd
Waarom zou je dat nou doen?Op donderdag 25 april 2002 14:21 schreef kwtemp het volgende:
je moet hem er gewoon rechtstandig uit kunnen pakken.
een bedrijf dat niet wilt dat je zelf aand e pc gaat zitten zou zoiets kunnen doen.Op donderdag 25 april 2002 14:24 schreef Silverburst het volgende:
[..]
Waarom zou je dat nou doen?
het 'verzegelen' van een cp levert je meestal een langere garantie op.
Verwijderd
Maar je geeft hiermee uiteinderlijk je pc een kortere levensduur mee, omdat je niets kunt upgraden.Op donderdag 25 april 2002 14:31 schreef Icey het volgende:
[..]
een bedrijf dat niet wilt dat je zelf aand e pc gaat zitten zou zoiets kunnen doen.
het 'verzegelen' van een cp levert je meestal een langere garantie op.
Dat ze gewoon de kast dicht lassen!
dichtlassen vaak niet, eerder dat ze hem verzegelen met en sticker, haal je de sticker weg dan weten ze dat je erin heb lopen prutsen en gaat je garantie naar beneden.Op donderdag 25 april 2002 14:34 schreef Silverburst het volgende:
[..]
Maar je geeft hiermee uiteinderlijk je pc een kortere levensduur mee, omdat je niets kunt upgraden.
Dat ze gewoon de kast dicht lassen!
Verwijderd
Tegen het stelen bedoel ikOp donderdag 25 april 2002 14:40 schreef Icey het volgende:
[..]
dichtlassen vaak niet, eerder dat ze hem verzegelen met en sticker, haal je de sticker weg dan weten ze dat je erin heb lopen prutsen en gaat je garantie naar beneden.
Verwijderd
\offtopic mode on
Cewle avatar silverburst lol
\offtopic mode off
wel gejat natuurljk dat begrijp je wel haha
\offtopic mode off
Hmz zow ... hij is eruit... maar nu is het linkerklemmetje afgebroken (niet een echte ramp lijkt mij toch
) ... euhhh.... maar nu past de p3 er niet in
...
Verwijderd
Wattus??Op donderdag 25 april 2002 14:55 schreef lumocolor het volgende:
\offtopic mode on
\offtopic mode off
Die heeft waarschijnlijk andere klemmetjes nodig... Bij mijn MB zaten 2 verschilende soorten klemmetjes...Op donderdag 25 april 2002 14:57 schreef korn het volgende:
Hmz zow ... hij is eruit... maar nu is het linkerklemmetje afgebroken (niet een echte ramp lijkt mij toch) ... euhhh.... maar nu past de p3 er niet in
...
Je kan proberen het zonder klemmetjes te doen, maar dan kan je er niet een te zwaar koelblok aan hangen...
Tot een week of 2 geleden had ik je voor luie nOOb uitgescholden, maar toen ben ik zelf behoorlijk tegen de lamp gelopen.
Ik had een AOpen MX64 mobo (slot1) en een P3-700 op een ABIT Slotket III converter erop. CPU monteren ging zonder problemen, maar toen los...
Probleem was dat hij na vervoer niets meer deed en ik dus moest testen met andere CPU. Enige wat ik voorhanden had was een P3-450 SECC2.
Maar hoe ik ook wrikte of keerde, die Slotket wilde er niet uit.
Uiteindelijk na bija een uur besloot ik het maar wat radikaler aan te pakken en heb ik de retention clips uit de mobo gehaald (ging vrij makkelijk, twee pinnetjes per clip eruit en gewoon trekken).
Daarna geen problemen meer (of clips- desktop sys, dus lekker gewoon in de slot laten steken).
P3-700 was helaas dood- hoek van core gecrushed door koeler die was gaan slingeren ofzo onderweg
(brakke Coolermaster 5cm- is naar m'n P166MMX@350 gedegradeerd, de Slotket kreeg maar een Celly 800 met Intel stock cooler)
Ik had een AOpen MX64 mobo (slot1) en een P3-700 op een ABIT Slotket III converter erop. CPU monteren ging zonder problemen, maar toen los...
Probleem was dat hij na vervoer niets meer deed en ik dus moest testen met andere CPU. Enige wat ik voorhanden had was een P3-450 SECC2.
Maar hoe ik ook wrikte of keerde, die Slotket wilde er niet uit.
Uiteindelijk na bija een uur besloot ik het maar wat radikaler aan te pakken en heb ik de retention clips uit de mobo gehaald (ging vrij makkelijk, twee pinnetjes per clip eruit en gewoon trekken).
Daarna geen problemen meer (of clips- desktop sys, dus lekker gewoon in de slot laten steken).
P3-700 was helaas dood- hoek van core gecrushed door koeler die was gaan slingeren ofzo onderweg
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1