Wordt tweakers.net een grote commercieele club?

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Door Wouter Tinus (T.net Crew) - donderdag 18 april 2002 15:33

... Het gaat om een Pentium 4M big-ad tussen de headlines en een Gigabit skyscraper, welke een aantal maanden zullen draaien en Tweakers.net financïeel overeind zullen houden....
Dat begin ik mij nu onlangs wel af te vragen, zoveel reclame overal is gewoon niet meer gezond.

En dat ik dan lees dat die reclame (haal in dit geval ff het intel reclame gedeelte aan) is om tweakers.net in leven te houden, daar wordt ik helemaal woest van!

Het gedeelte van tweakers.net in leven houden is gewoon de grootste onzin hier een kleine opsomming van de feiten:

- Ze hebben nu een eigen shop, dus daar verdienen ze aan en ze kunnen er zelf mooi voor niets reclame voor maken (en moet je niet zien hoeveel).
- De pricewatch voor bedrijven is ook niet voor nop, dus daar verdient tweakers.net ook aan.
- En dan heb je nog alle advertenties die er boven de in beeld staan (ook op de gathering, fok etc).
- Shop surveys die spontaan verdwijnen of aangepast worden(is nu geloof ik niet meer zo, maar daar heb ik persoonlijk geen bewijzen voor)
- Schijnbaar worden de servers van tweakers.net gesponserd (maar dat weet ik niet zeker)

Dus persoonlijk weet ik niet waar de mensen van tweakers.net het lef (ja lef) vandaan halen om te zeggen dat dat nodig hebben om zichzelf financieel overeind te houden.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen welke uitgaven tweakers.net moet hebben (als de servers gesponserd zijn)
- misschien provider kosten (m.b.t dataverkeer), maar verder?
De moderators die er bij komen verdienen er ook niets aan, maar alleen de mensen die tweakers.net zijn begonnen.

Ik wilde gewoon ff kwijt dat dit me langzamere hand de strot uit begint te hangen zoveel reclame en dan nog durven klagen ook nog, nee dat is gewone oplichterij (naar mijn mening).
Zo.. flikker hier maar een slotje op, ban me maar, doe wat jullie niet laten kunnen. Maar ik ben mij mening kwijt that's all and that's enough! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13843

Geen reclame = geen geld.

Geen geld = geen T.Net.

Of een site met het niveau van 2 jaar terug. (NOFI btw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 25 april 2002 13:26 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
- Ze hebben nu een eigen shop, dus daar verdienen ze aan en ze kunnen er zelf mooi voor niets reclame voor maken (en moet je niet zien hoeveel).
De shop-site van is van ons, de winkels niet. We krijgen slechts een marge van de opbrengst. En natuurlijk maken we er reclame voor in de honderduizenden bannerviews die niet zijn verkocht.
- De pricewatch voor bedrijven is ook niet voor nop, dus daar verdient tweakers.net ook aan.
Correct.
- En dan heb je nog alle advertenties die er boven de in beeld staan (ook op de gathering, fok etc).
Fok! heeft er niets mee te maken.
- Shop surveys die spontaan verdwijnen of aangepast worden(is nu geloof ik niet meer zo, maar daar heb ik persoonlijk geen bewijzen voor)
Dat is nooit zo geweest, en hoezo heeft dat met inkomsten te maken?
- Schijnbaar worden de servers van tweakers.net gesponserd (maar dat weet ik niet zeker)
Een deel van de hardware wordt gesponsord, maar echt niet alles hoor.
Dus persoonlijk weet ik niet waar de mensen van tweakers.net het lef (ja lef) vandaan halen om te zeggen dat dat nodig hebben om zichzelf financieel overeind te houden.
En ik snap niet waar jij het lef (ja lef) vandaan haalt om hier zo'n topic te openen? Kan jij in de boekhouding kijken? Weet jij welke dingen er allemaal spelen? Nee! Sta jij soms ook in de supermarkt te klagen waarom het gehakt zo duur is? Want waar halen ze het lef vandaan om het weer een dubbeltje per kilo te verhogen! En dan nog... stel nou dat Femme in een dikke BMW zou rondrijden, waar denk jij dan het recht vandaan te halen om hier te komen vertellen dat dat niet mag |:(.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen welke uitgaven tweakers.net moet hebben (als de servers gesponserd zijn)
- misschien provider kosten (m.b.t dataverkeer), maar verder? De moderators die er bij komen verdienen er ook niets aan, maar alleen de mensen die tweakers.net zijn begonnen.
Fout, we hebben betaalde serverbeheerders, een betaald en full-time werkend MT, een betaalde nieuwsredactie, betaalde reviewers, betaalde nieuwsposters, een accountant, een kantoor, we moeten serverhardware kopen en er worden allerlei andere onkosten gemaakt. Denk je dat we dat allemaal kunnen betalen van een lullig standaard onopvallend bannertje dat 95% van de tijd nog onbetaalde reclame staat te maken ook?
Ik wilde gewoon ff kwijt dat dit me langzamere hand de strot uit begint te hangen zoveel reclame en dan nog durven klagen ook nog, nee dat is gewone oplichterij (naar mijn mening).
En dit soort topics beginnen ons een beetje de strot uit te hangen, Tweakers.net is wel even iets anders dan de gemiddelde Geocities homepage. Voor niets gaat de zon op, ben blij dat je alleen naar banners hoeft te kijken voor alle moeite die wij doen en niet meteen je creditcard moet trekken.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 25 april 2002 13:42 schreef Wouter Tinus het volgende:
En dan nog... stel nou dat Femme in een dikke BMW zou rondrijden, waar denk jij dan het recht vandaan te halen om hier te komen vertellen dat dat niet mag |:(.
Wie wil er nou in een BMW rondrijden? :+

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Wie wil er nou in een BMW rondrijden? :+
Ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

:: DONDERS GOEDE UITLEG! ::
't lijkt allemaal zo makkelijk he! Keep up the Good Work!

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

blijhoofd_bennie welkom in de wereld van tweakers.net & economie.
Oftewel de wereld van winst, verlies en breakeven points.
T.net is een BV en dat houd een aantal dingen in.
Er zal omzet gehaald moeten worden om te kunnen bestaan.
Andere kant van de balans: er moeten ook kosten gemaakt worden om te kunnen blijven bestaan.
De kosten moeten gedekt worden door de inkomsten die we dus genereren door 3x raden:
Banners o.a. en ook sponsor deals
Zouden we niet kunnen beschikken over de sponsors zouden we waarschijnlijk een veelvoud van de huidige banners hebben om inkomsten te genereren.
Dus geen banners is wat hierboven ook al wordt gezegd geen t.net.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[..]

De shop-site van is van ons, de winkels niet. We krijgen slechts een marge van de opbrengst. En natuurlijk maken we er reclame voor in de honderduizenden bannerviews die niet zijn verkocht.
[..]

Correct.
[..]

Fok! heeft er niets mee te maken.
[..]

Dat is nooit zo geweest, en hoezo heeft dat met inkomsten te maken?
[..]

Een deel van de hardware wordt gesponsord, maar echt niet alles hoor.
[..]

En ik snap niet waar jij het lef (ja lef) vandaan haalt om hier zo'n topic te openen? Kan jij in de boekhouding kijken? Weet jij welke dingen er allemaal spelen? Nee! Sta jij soms ook in de supermarkt te klagen waarom het gehakt zo duur is? Want waar halen ze het lef vandaan om het weer een dubbeltje per kilo te verhogen! En dan nog... stel nou dat Femme in een dikke BMW zou rondrijden, waar denk jij dan het recht vandaan te halen om hier te komen vertellen dat dat niet mag |:(.
[..]

Fout, we hebben betaalde serverbeheerders, een betaald en full-time werkend MT, een betaalde nieuwsredactie, betaalde reviewers, betaalde nieuwsposters, een accountant, een kantoor, we moeten serverhardware kopen en er worden allerlei andere onkosten gemaakt. Denk je dat we dat allemaal kunnen betalen van een lullig standaard onopvallend bannertje dat 95% van de tijd nog onbetaalde reclame staat te maken ook?
[..]

En dit soort topics beginnen ons een beetje de strot uit te hangen, Tweakers.net is wel even iets anders dan de gemiddelde Geocities homepage. Voor niets gaat de zon op, ben blij dat je alleen naar banners hoeft te kijken voor alle moeite die wij doen en niet meteen je creditcard moet trekken.
Je hebt absoluut gelijk...liever t.net met banners dan geen t.net...
En t.net is altijd heel erg eerlijk geweest mbt banners..ze vertellen precies wat ze gaan doen en laten geen te erg irriterende banners toe (zoals die dingen die over het hele scherm gaan)...

Tweakers ruleZ *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Nou dat met die BMW van jou is de rijnste onzin, want dat mag ie ook zelf weten.

Maar het feit dat tweakers.net VOOR NIETS reclame maakt voor zich zelf om de marges dat is niet correct.

En als jullie echt zoveel onkosten hebben en mensen in dienst hebben, moeten jullie toch eens wat aan jullie bedrijfsvoering doen, want ik denk dat veel nieuwszoekers ook op vrijwillige basis werken (anders kan ik me niet persoonlijk niet voorstellen dat die een wereldbaan hebben.

En dat met die shopsurveys die verdwijnen is meerdere mensen op gevallen (zijn wel een paar topics van aanwezig)

En dat met die hardware wist ik niet zeker, dat heb ik erbij gemeld, dus lezen voordat je dat als tegen argument gaat gebruiken.

Maar tuurlijk tweakers.net mag ook wel wat verdienen, daar zit ik niet mee. Maar waar ik het meeste mee zit is de hoeveelheid reclame en dan ook nog voor jezelf, dat is gewoon NIET correct (want die pricewatch is ook niet aan de goedkoopste kant).

En kwa reclame begint tweakers.net niet veel minder de worden dan een geocities site (intel reclame tussendoor megagroot, knoppen naast het nieuws).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Oooh ja en als je deze topics de strot uit komen te hangen (ben dus schijnbaar niet enige die dat zegt), is dat dan geen indicatie dat er wat mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 10:56
En wat dacht je van het betalen van nieuwsposters?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 14:04 schreef GiLeX het volgende:
blijhoofd_bennie welkom in de wereld van tweakers.net & economie.
Oftewel de wereld van winst, verlies en breakeven points.
T.net is een BV en dat houd een aantal dingen in.
Er zal omzet gehaald moeten worden om te kunnen bestaan.
Andere kant van de balans: er moeten ook kosten gemaakt worden om te kunnen blijven bestaan.
De kosten moeten gedekt worden door de inkomsten die we dus genereren door 3x raden:
Banners o.a. en ook sponsor deals
Zouden we niet kunnen beschikken over de sponsors zouden we waarschijnlijk een veelvoud van de huidige banners hebben om inkomsten te genereren.
Dus geen banners is wat hierboven ook al wordt gezegd geen t.net.
FF op deze reactie, ben het echt helemaal met je eens. Maar zoals ik vaak herhaal maakt tweakers.net het te bond kwa eigen reclame. Kijk je hebt een pagina zoals startpagina, maet allemaal links enz dat je daarvoor moet betalen etc is logisch. Maar tweakers.net heeft bedrijven in een lijst staan die dezelfde onderdelen verkopen als de bedrijven waar tweakers.net dan een percentage van krijgt en daar ben ik het niet mee eens. Voor niets gaat de zon op klopt, maar je moet ook een grens zetten van hoe wil ik mijn geld verdienen, gelijke rechten voor iedereen of mensen bijna direct met de neuzen op de feiten drukken om te kopen bij de bedrijven waar tweakers.net een deal mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 25 april 2002 14:43 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Maar het feit dat tweakers.net VOOR NIETS reclame maakt voor zich zelf om de marges dat is niet correct.
Mja, het was je misschien opgevallen dat we dagelijks ruim een miljoen pageviews hebben. Op elke page zit standaard een banner, maar lang niet al die views zijn "verkocht". Oftewel je houdt een serie banners (stuk of 5-800.000 ofzo?) over. Wat doe je daarmee? Gratis reclame tonen (warchild, etc) en eigen banners tonen (shop.t.net is de enige die echt nut heeft dan).
En als jullie echt zoveel onkosten hebben en mensen in dienst hebben, moeten jullie toch eens wat aan jullie bedrijfsvoering doen, want ik denk dat veel nieuwszoekers ook op vrijwillige basis werken (anders kan ik me niet persoonlijk niet voorstellen dat die een wereldbaan hebben.
Wie zegt veel?
Veel is relatief, maar wel een dusdanige hoeveelheid dat er inkomsten nodig zijn, zoals uit de reclame.
En die baan voor nieuwszoeken etc is idd wel betaald maar geen echte fulltime bezigheid ofzo.
En dat met die shopsurveys die verdwijnen is meerdere mensen op gevallen (zijn wel een paar topics van aanwezig)
en elke keer is daarbij uitgelegd wat de reden van verwijderen was.
Maar tuurlijk tweakers.net mag ook wel wat verdienen, daar zit ik niet mee. Maar waar ik het meeste mee zit is de hoeveelheid reclame en dan ook nog voor jezelf, dat is gewoon NIET correct (want die pricewatch is ook niet aan de goedkoopste kant).
Die pricewatch is pas sinds kort omdat de banner-markt ingestort is. Er rolt echt niet zoveel geld uit die banners dat we ons compleet kunnen bedruipen. En daarnaast is er in het verleden vaak genoeg geld ingestoken waarvoor mensen weer wat terug willen zien, ook dat moet je bij je uitgaven rekenen.
En kwa reclame begint tweakers.net niet veel minder de worden dan een geocities site (intel reclame tussendoor megagroot, knoppen naast het nieuws).
De rest levert lang niet zoveel op. Die intel banner is een van de eerste dit jaar die een noemenswaardig bedrag oplevert.

Ik raad je aan eerst goed je huiswerk te doen en es uit te zoeken of je wel weet waar je het over hebt. Want je herhaalt nu je vorige argumenten die al door Wouter allemaal weerlegt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je inlogt heb je die shop.tweakers.net knoppen trouwens niet. Wat zijn wij toch bezoeker-onvriendelijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Op donderdag 25 april 2002 14:44 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Oooh ja en als je deze topics de strot uit komen te hangen (ben dus schijnbaar niet enige die dat zegt), is dat dan geen indicatie dat er wat mis is?
OP zoveel leden zullen er altidj eens tel zeikerdzitten, en daarover een topic openen, eigenlijk zouden alle leden die wel tevreden zijn ovder eerder genoemde dingen ook een topic meoten openen dat valt dit gezeik weg tegen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701

Dus als ik het goed begrijp mogen we in de onverkochte ruimte op onze eigen site geen reclame maken voor onze eigen winkel? Waarom niet? Of klaag je ook bij een TV-zender als die aankondigingen doen voor hun eigen programma's?
Als dat al zo zou zijn is het maar de vraag of je dan dezelfde eisen kunt stellen aan de kwaliteit van het nieuws. Er is een groot aantal mensen dat een structurele bijdrage levert aan deze site, en het is in mijn ogen niet meer dan fatsoenlijk om daar iets tegenover te zetten.
Beste vent, de suggestie alleen al dat we omkoopbaar zouden zijn op het gebied van de shop survey vind ik een zware belediging.
Dat je je ergert aan sommige reclame-uitingen op de site kan ik me wel voorstellen. Je bent ook niet de enige. Maar kom dan niet met vage verhalen over dat we geen reclame mogen maken voor onze eigen activiteiten en al helemaal niet met opmerkingen over onze bedrijfsvoering. Je kent de feiten van dat laatste niet en je kunt er dus ook geen zinnig woord over zeggen.
Wij proberen zo goed mogelijk een evenwicht te vinden tussen enerzijds voldoende omzet voor het bedrijf en anderzijds het beperken van de overlast voor de gebruikers. Soms slaat de weegschaal door naar de ene kant, soms naar de andere. De gebruiker ziet immers alleen wat we wel doen, en niet wat we afwijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 25 april 2002 14:49 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Zo'n dikke vetpot is die shop niet hoor en de banners daarvoor draaien voornamelijk omdat we anders die posities gevuld worden met andere gratis banners (waar we helemaal niks aan hebben).
We leveren echt niet andere banners in tov de shop.t.net banners.

En het assortiment is express beperkt gehouden, juist omdat we de pricewatch winkels niet voor het hoofd willen stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

Nou dat met die BMW van jou is de rijnste onzin, want dat mag ie ook zelf weten.
Als je gelezen had begreep je dat dat niet serieus bedoeld was.
Moeten we onszelf gaan betalen om reclame te maken? Waar haal jij dat margesverhaal vandaag? De marges hadden betrekking op de shop, niet op de ads.
Ik denk dat jij het vast beter regelt met een team dat voor een groot gedeelte uit semi-vrijwillgers bestaat. Nieuwsposten is geen vetpot. Toch doen we dit met liefde, maar om er helemaal niets voor terug te krijgen is absoluut inefficient, onnutig, overbodig.
Shopsurveys die alleen uit geflame of andere off-topic reacties bestaan worden inderdaad getrashed, dit om shopsurvey SCHOON en NETJES te houden, niet als ranzige schop-maar-tegen-een-bedrijf-aan-lijst. D'r staan ook echt wel negatieve reacties tussen.
En dat met die hardware wist ik niet zeker, dat heb ik erbij gemeld, dus lezen voordat je dat als tegen argument gaat gebruiken.
Jij opent dit topic, jij behoort de argumenten aan te voeren, jij hebt de bewijslast, jij behoort jezelf van te voren goed te informeren in plaats van iets te gaan blaten.
Maar tuurlijk tweakers.net mag ook wel wat verdienen, daar zit ik niet mee.
Dat is niet te merken
Maar waar ik het meeste mee zit is de hoeveelheid reclame en dan ook nog voor jezelf, dat is gewoon NIET correct
En dat bepaal jij? Heb je er ook nog argumenten voor?
(want die pricewatch is ook niet aan de goedkoopste kant).
Nee, Femme, Floris en Daniel willen graag eten op tafel s'avonds.
Mwoah.. dat valt behoorlijk mee. Bovendien is het de bedoeling dat er per pageview maar een ad wordt getoond. En dat is zeker niet te vergelijken met enig andere site.

Ik raad je dringend aan om eens beter na te denken voordat je zomaar iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Wat is er mis dan? Maar als je T.net zo graag wil helpen, nok dan met dit soort topics. Zorgt alleen maar weer voor meer datatraffic, meer manuren en een hoop gezeik :+ Ze proberen echt wel om de reclame zo min mogelijk te houden hoor, want de mensen hier achter T.net willen gewoon een goede site in de lucht houden. Ze hebben echt wel een beetje verstand en weten ook echt wel dat ze geen tientallen banners en popups moeten laten zien; dat kost bezoekers. Dus als je wilt dat T.net kan blijven bestaan zonder geld te gaan vragen van bezoekers, laat ze dan die banners afbeelden, scroll dan een paar regels verder om de headlines te zien en hou op met dit soort gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee.. Het is een indicatie dat sommige mensen Floris, Femme, en Daniel geen inkomsten gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 25 april 2002 14:43 schreef blijhoofd_bennie het o.a. volgende:
Off-Topic,
Ik persoonlijk verwijder alleen onzinnige reacties en/of beoordelingen die niet conform de geldende voorwaarden zijn die we gesteld hebben. (die je kunt vinden in het reactieveld)
Daarnaast kan diegene die de reactie geplaatst heeft een email verwachten met de reden van verwijdering. Buiten die mededeling om geef ik ze ook nog vaak tips van hoe ze wel een goed beoordeling kunnen invullen.
Wat ook wel voorkomt is dat de poster zelf vraagt om verwijdering.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 25 april 2002 14:57 schreef tjetta het volgende:
Zorgt alleen maar weer voor meer datatraffic
Gelukkig krijgen we dat gesponsoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 06:38

Vergeet de meukposters niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 14:54 schreef Daniel het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp mogen we in de onverkochte ruimte op onze eigen site geen reclame maken voor onze eigen winkel? Waarom niet? Of klaag je ook bij een TV-zender als die aankondigingen doen voor hun eigen programma's?
Jullie zijn naar mijn weten een nieuwssite en geen verkoopsite.
Maar dat voorbeeld van de TV en tweakers.net is wel een heel erg groot verschil.
TV zenders maken reclame voor hun shows ja, maar bij lange na niet zo overdreven als jullie dat doen.
Kijk als ik na een show kijk zie ik wel een logo rechtsboven staan SBS6/yorin of wat dan ook, maar niet continue van hey kijk eens wat wij hebben.

En dat met die reactie over die shopsurvey reactie's is geen belediging maar het is gewoon zo, er zijn een paar verdwenen, misschien technische problemen, maar ze zijn verdwenen en er is geen goede reden gegeven waarom.

En jullie assortiment van de shops is niet zo klein, maar de grote van het assortiment doet er niet geheel toe, want jullie bieden alles aan wat een computerzaak ook aanbied, dus dan stoot je nog tegen anders mans hoofd.

FF wat ik acceptabel zou vinden (persoonlijk gezien dus)
- Reclame voor jullie shop mag, maar niet op de frontpage.
Als jullie zo goedkoop zijn vinden mensen jullie zo ook wel.
Dus gewoon de gelijke rechten als bedrijven (in de pricewatch etc), dat is gewoon het eerlijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

<offtopic-mode on>

Wat mij zoal opvalt, is dat de topicstarter zeker niet weet waar het over gaat, dat ten eerste, maar dat de reacties vanuit de Tweakers.net crew de laatste tijd ook erg geagiteerd overkomen. Ik denk toch dat je daar erg mee moet uitkijken, ook al kan ik me voorstellen dat user nummer 1348 die zeurt wel een keer de druppel is... Toch lijkt mij het verstandig om deze agitatie/frustratie niet te veel te uiten naar buiten toe, want volgens mij kan dit verkeerd overkomen op sommige users, dat lijkt me niet de bedoeling.

<offtopic-mode off>

Ik vind het zeker erg jammer dat Tweakers.net aan deze lelijke banners moet meedoen, alleen is het vrij onvermijdelijk ben ik bang. Zeker hier nu op het werk waar ik geen flash kan draaien, irriteren die banners me en dan niet om het feit dat ze in de weg staan (ze komen helemaal niet in beeld), maar puur omdat er steeds een popup komt of ik die macromedia zut wil installeren! ARGH |:(

Voor de rest hoop ik dat het inkomsten genereren weer wat beter gaat lopen, want die banners is een hekel punt en voor niemand echt prettig. :)

Last but nog least, keep up the good work! :9

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 25 april 2002 15:04 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

En dat met die reactie over die shopsurvey reactie's is geen belediging maar het is gewoon zo, er zijn een paar verdwenen, misschien technische problemen, maar ze zijn verdwenen en er is geen goede reden gegeven waarom.
Wat zei ik net dan :?

Lees nog eens terug in de draad aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik hoef geen medelijden (ik heb tenslotte zelf voor deze baan gekozen) maar als er kritiek komt heb ik wel graag dat die goed onderbouwd is. Aan wat losse opmerkingen hebben we niet zo veel.

Dat licht geagiteerde gedrag komt vanwege het feit dat we zelf het idee hebben dat we (wat ik hierboven al gezegd heb) binnen de randvoorwaarden die nu eenmaal bij een commericeel bedrijf horen (namelijk dat er omzet gedraaid moet worden) er redelijk in slagen de overlast voor de bezoeker te beperken. Misschien is de T.net bezoeker/Internetter wat verwend geraakt in de voorgaande jaren, want naar mijn idee valt het nogal mee, zeker in vergelijking met wat andere soortgelijke sites plaatsen.
Op de frontpage van Anandtech tel ik niet minder dan 6 banners, bij Tomshardware staan er 7, en vergeleken met wat er af en toe op C|Net en ZDNet verschijnt zijn de banners op T.net onopvallende knopjes. Desondanks krijgen we toch veel kritiek, en dat steekt een beetje. Men vergeet ook snel: deze week nog hebben we een (betaalde!) banner van GoT laten verwijderen omdat hij te vervelend was. Dat is dus in feite een financieel offer dat T.net brengt om haar bezoekers tegemoet te komen.
Als we alles zouden plaatsen wat ons aangeboden wordt zou T.net een grote kerstboom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Blijhoofd Bennie?

Ik heb in het verleden een draad gestart over het hoe en waarom van tweakers.net BV.

Hierin staat vrij goed beargumenteerd wat de redenenen hier ongeveer voor zijn. Eerlijk gezegt vind ik de reclame op de tweakers site absoluut niet irritant want je ziet gewoon nog de artikels staan i.p.v. alleen maar reclame uitingen.

Er zijn sites waar je werkelijk waar door de banners het bos niet meer ziet. Dat is op tweakers niet zo. Ik weet niet wat de plannen zijn maar ik vind het een goed evenwicht hebben.

Dus ergens vind ik dat je nu een beetje een rare discussie opstart en ik snap eigenlijk ook niet wat je wilt bereiken? Wat verwacht je? dat iemand van het MT het opeens zal gaan toegeven? Of zeggen dat ie vind dat je gelijk hebt? Donder op met je gezeik man.

Ga ergens anders tegen iemands schenen schoppen. (FLAME INTENDED)

En je komt ook niet erg geinformeerd over. Want alles wat de crew tegen je zegt daar heb je weer een ander wanhopig antwoord op.

Laat deze mensen gewoon met rust.

ps. zodra Tweakers begint met een soort donatie of lidmaatschap ben ik de eerste die lid wordt. En ik hoop dat femme er een dikke BMW van kan rijden en de anderen ook allemaal! Laat er maar iemand rijk van worden! Want ik heb het gevoel dat je het niet eerlijk vind dat er hier geld verdiend wordt?

pps. het enige wat ik belangrijk vind is dat Tweakers objectief blijft!

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 15:11 schreef GiLeX het volgende:

[..]

Wat zei ik net dan :?

Lees nog eens terug in de draad aub.
Nee dat zei jij niet correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mwa als het helpt dat wij op een paar banner klikken voor de informatie die we hier vinden vind ik dat bets hoor tegen woordig is overla toch al zo veel reclame nou dan wil ik de site waar ik vaak kom der wel ff mee helpen om derop te klikken.

PERSOONLIJK zou ik het nooit op mijn zetten maar daarin tegen ik hoef dan ook geen servers/personeel enz enz te betalen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 25 april 2002 13:26 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
maar het is gewoon zo, er zijn een paar verdwenen, misschien technische problemen, maar ze zijn verdwenen en er is geen goede reden gegeven waarom.
Je 2 beweringen stroken niet met elkaar, als je nou eens met een goed voorbeeld komt (aangezien je ertussen beweert dat er een aantal topics zijn, kun je die ongetwijfeld gemakkelijk boven water halen) :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 17-06 16:11

Cliffie

Trompetslet

Op donderdag 25 april 2002 15:21 schreef Daniel een duidelijk verhaaltje:

knip knip...
mjah, de manier waarop de topicstarter reageert vind ik ook totaal niet goed, en ook niet onderbouwd. De dingen die hij opsomt zijn zeker niet allemaal waar.

Ik snap ook best wel dat jullie dat gezeik ook soms erg zat zijn, en ik begin ook wel in te zien dat het waarschijnlijk niet anders kan. Het is bij mij in ieder geval zo dat ik de ontwikkeling van het internet/websites een verkeerde kant zie op gaan, en dat deze sites met alle mogelijke middelen het vege lijf moeten redden. Dat vind ik jammer...

Op 1 of andere manier zijn er geen bedrijven die geld willen steken in een site als Tweakers, terwijl er toch een enorme kracht achter schuilt qua informatie. Dan bedoel ik eigenlijk niet eens het frontpage gebeuren, maar voornamelijk het GoT, de Pricewatch en andere "to be integrated" functionaliteit.

Maar ja, so be it! :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

blijhoofd_bennie denkt zeker dat er voor elke view op een banner 1 euro wordt geincasseerd.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat dat de tweakers shops geen marketing nodig hebben om bezoek te trekken.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat de pricewatch de 2de Amazon is van het web.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat tweakers.net draait op hardware van trust en dat voor de serverbehuizing scapino schoenendozen zijn gebruikt.

stok vind het ronduit beschamend dat blijhoofd_bennie op een dergelijke manier tekeergaat tegen crew die blijhoofd_bennie geheel gratis dagelijks voorzien van nieuws en surfplezier.

blijhoofd_bennie... wees volgende keer verstandig en hou je galspuittopics voor je als je geen flauw benul hebt van het zware leven dat men e-business en e-marketing noemt.

Ga alsjeblieft verder met het wieden van je moestuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 15:21 schreef intert0y het volgende:
Blijhoofd Bennie?

Ik heb in het verleden een draad gestart over het hoe en waarom van tweakers.net BV.

Hierin staat vrij goed beargumenteerd wat de redenenen hier ongeveer voor zijn. Eerlijk gezegt vind ik de reclame op de tweakers site absoluut niet irritant want je ziet gewoon nog de artikels staan i.p.v. alleen maar reclame uitingen.

Er zijn sites waar je werkelijk waar door de banners het bos niet meer ziet. Dat is op tweakers niet zo. Ik weet niet wat de plannen zijn maar ik vind het een goed evenwicht hebben.

Dus ergens vind ik dat je nu een beetje een rare discussie opstart en ik snap eigenlijk ook niet wat je wilt bereiken? Wat verwacht je? dat iemand van het MT het opeens zal gaan toegeven? Of zeggen dat ie vind dat je gelijk hebt? Donder op met je gezeik man.

Ga ergens anders tegen iemands schenen schoppen. (FLAME INTENDED)

En je komt ook niet erg geinformeerd over. Want alles wat de crew tegen je zegt daar heb je weer een ander wanhopig antwoord op.

Laat deze mensen gewoon met rust.

ps. zodra Tweakers begint met een soort donatie of lidmaatschap ben ik de eerste die lid wordt. En ik hoop dat femme er een dikke BMW van kan rijden en de anderen ook allemaal! Laat er maar iemand rijk van worden! Want ik heb het gevoel dat je het niet eerlijk vind dat er hier geld verdiend wordt?

pps. het enige wat ik belangrijk vind is dat Tweakers objectief blijft!
Jij moet zelf niet zo zeiken man mijn meningen zijn goed onderbouwd lees ze maar eens door over het reclame gedeelte als jij de logica er niet van kunt zijn jou probleem niet de mijne.

Ook ff een fout op de vraag van Daniel, waarom mensen zo snel geirriteerd zijn (en ik ook voornamlijk daardoor denk ik)
tweakers.net is zoals de naam al zei voor tweakers dus beetje nieuws over nieuwe ontwikkelingen etc. Als ik het goed heb is tweakers.net ook begonnen door een paar tweakers (maar kan het mis hebben hoor), maar in ieder geval door mensen die ook veel op dat gebied doen aan hobby.
En dat dus die mensen opeens heel commercieel te werk gaan dat is zoiets van je doet het meer voor het geld dan wat anders (soort overloop gevoel krijg je dan)

Nu nog een keer proberen mijn argumenten (die ik dus op reacties hebt genoemd te) weer eens te herhalen.
Tweakers.net mag natuurlijk reclame maken voor zichzelf (wie ben ik om dat te verbieden), maar ik vind niet dat er reclame op de frontpage moeten promoten waar je direct zelf beter van worden (het verkopen van producten).

Hierdoor beperk je tevens de kans voor de kleine bedrijven, bedoel Intel kan wel een bannertje betalen, geld zat bijwijze van en hun hebben wel meer pages, maar voor kleine bedrijven is dit niet het geval.
En dat blijf ik persoonlijk niet correct vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 15:41 schreef Gordijnstok het volgende:
blijhoofd_bennie denkt zeker dat er voor elke view op een banner 1 euro wordt geincasseerd.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat dat de tweakers shops geen marketing nodig hebben om bezoek te trekken.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat de pricewatch de 2de Amazon is van het web.

blijhoofd_bennie denkt zeker dat tweakers.net draait op hardware van trust en dat voor de serverbehuizing scapino schoenendozen zijn gebruikt.

stok vind het ronduit beschamend dat blijhoofd_bennie op een dergelijke manier tekeergaat tegen crew die blijhoofd_bennie geheel gratis dagelijks voorzien van nieuws en surfplezier.

blijhoofd_bennie... wees volgende keer verstandig en hou je galspuittopics voor je als je geen flauw benul hebt van het zware leven dat men e-business en e-marketing noemt.

Ga alsjeblieft verder met het wieden van je moestuin.
En dit is een zinnige post, kijk ik kan wel tegen de waarheid in kritiek, maar je moet mijn post niet afzeiken door zelf het niveau omlaag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongen wordt eens wakker!

De enige manier waarop jij je argumenten zou kunnen onderbouwen is als jij inzage zou hebben in de financiele administratie van Tweakers.net BV.

Die heb jij niet, dus je loopt gewoon stom in het rond te blaaten. Elke zin die jij zegt onderbouw jij met een persoonlijke mening ipv een geconstateerd feit. Kom eens met feiten in de vorm van cijfers.

Dan luisteren we wel verder. Pak eerst een boek economie of nima-a ofzo. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 25 april 2002 15:47 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

als jij de logica er niet van kunt zien, is dat jouw probleem niet de mijne.
Als hij _jouw_ logica er niet achter kan zien, heb je het dan misschien niet onderbouwd/logisch genoeg verklaard :?

Iets dat voor jou kristalhelder is, kan voor een ander zo troebel als een modderpoel zijn :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y

[..]

Jij moet zelf niet zo zeiken man mijn meningen zijn goed onderbouwd lees ze maar eens door over het reclame gedeelte als jij de logica er niet van kunt zijn jou probleem niet de mijne.

<knip>
:o YEP! ik lach je recht in je gezicht uit en ik merk dat de crew wijzenlijk gestopt is met op jouw onzinnige gekraam te reageren.

Wederom NONOFI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 25 april 2002 15:54 schreef intert0y het volgende:
NONOFI!
:?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25

En dat dus die mensen opeens heel commercieel te werk gaan dat is zoiets van je doet het meer voor het geld dan wat anders (soort overloop gevoel krijg je dan)
dit krijg je als je groeit, tweakers.net is in de tijd dat ik hier kom flink gegroeid en flink verbeterd. en ik denk niet dat je rijk word van een site als tweakers.net.. dan moet je een pagina als cu2.nl beginnen 6 banners op een pagina en brakke servers... kortom :r
maar ik vind niet dat er reclame op de frontpage moeten promoten waar je direct zelf beter van worden (het verkopen van producten).
wat is het nut er dan van ?? je hebt die shop en banners om geld te verdienen..

als je kijkt hoeweinig errors er nu zijn, hoesnel t.net nu draait, hoeveel nieuws t.net nu levert vind ik dat ze het heel goed doen... :)

als je tweakers.net vergelijkt met site's als www.vnunet.nl valt het reuze mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar ik vind niet dat er reclame op de frontpage moeten promoten waar je direct zelf beter van worden (het verkopen van producten).
Een BV is bedoeld om indien mogelijk winst te maken. Om winst te maken moet je verkopen, om te verkopen moet je kopers hebben, om kopers te krijgen moet een bedrijf oa zichzelf bekend maken, om jezelf bekend te maken moet je marketing uitoefenen, om marketing uit te oefenen kun je jezelf promoten.

Wat is hier mis aan :?

Als Tweakers.net een liefdadigheidsinstelling zou zijn had het wel Stichting Tweakers.net als handelsnaam hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
Op donderdag 25 april 2002 15:55 schreef Renegade het volgende:

[..]

NONOFI is hetzelfde als FI... maar dat snapt dan niemand dus maak ik er maar NONOFI van. :)

kortom. NO NO FLAME INTENDED dus. FLAME INTENDED :)

hoop dat het zo wat verhelderd is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 07-12-2024
Op donderdag 25 april 2002 15:55 schreef Renegade het volgende:

[..]

grapje ;)

Voor blijhoofd_bennie: Hou je bek of ga weg :( :Z
[sub] * WaarAnders stemt voor het laatste :X [/sub]

Ik weet wat t.net krijgt voor views, maar das vast geen 1/2 euro per view. laten we uitgaan van een 1/2 euro per view en 800000 views per dag. Daar moeten 3 mensen full-time van leven en nog een hoop (20?) anderen van betaald worden. Als er wat kapot gaat aan de servers, moeten er nieuwe onderdelen gekocht worden. Zo zijn er natuurlijk nog meer kosten. En ik denk dat de crew erg blij zou zijn met zo'n contract :9

Maar ja... zelfs ik *uch* kan niet in de boekhouding kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
*knip*
tweakers.net is zoals de naam al zei voor tweakers dus beetje nieuws over nieuwe ontwikkelingen etc. Als ik het goed heb is tweakers.net ook begonnen door een paar tweakers (maar kan het mis hebben hoor), maar in ieder geval door mensen die ook veel op dat gebied doen aan hobby.
*knip*
Ik geloof dat dit zo'n beetje je punt is. Ik kan dat ook wel een beetje begrijpen. Echter, je moet je realiseren dat Tweakers.net inmiddels zoveel tijd vergt dat je niet kunt verwachten dat wij het naast ons gewone werk doen. Ik heb het geprobeerd en dat is geen aanrader. Doe ik het dus voor het geld? Nee, dat niet, maar omdat dit mijn werk is, is het wel belangrijk.

WaarAnders: *kuch* een halve euro per view? God, was het maar waar...dan haalden we 60 mille per dag binnen :D
Als het een honderste van dat bedrag is hoor je mij al niet echt klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 25 april 2002 16:05 schreef intert0y het volgende:

[..]

NONOFI is hetzelfde als FI... maar dat snapt dan niemand dus maak ik er maar NONOFI van. :)

kortom. NO NO FLAME INTENDED dus. FLAME INTENDED :)

hoop dat het zo wat verhelderd is. :p
K, dacht al dat het iets van die strekking was, maar bedankt voor de clarificatie :D
Voor blijhoofd_bennie: Hou je bek of ga weg :( :Z
Flamen lijkt me niet echt noodzakelijk joh ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Laatst online: 23:04

zomertje

Barisax knorretje

En dan vergeet meneer blijhoofd nog dat een normaal zelfstandig levend mens gewoon geld moet verdienen om te kunnen leven, je vader gaat toch ook niet voor 2 euro per maand werken? Het MT dus ook niet...

Ik doe het nieuwsposten voor de lol, qua inkomsten kun je elders veel meer verdienen maar daar gaat het dus niet om. Nieuwsposten op vrijwillige basis geeft te weinig continuiteit, mensen voelen zich veel minder verplicht om regelmatig te posten. Dit zegt Wouter trouwens in een aantal andere draadjes en hij spreekt uit ervaring.

Daarnaast, dit soort reacties van mensen zonder enig inzicht vergallen wel een beetje het plezier in het nieuwsposten.....

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Hoeveel krijgen jullie voor 1000 betaalde views van zo'n intel ding aan de zijkant? of is dat geheim/verboden te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 16:24 schreef WaarAnders het volgende:
Hoeveel krijgen jullie voor 1000 betaalde views van zo'n intel ding aan de zijkant? of is dat geheim/verboden te zeggen?
Zie hiervoor de prijzen op WebAds.nl .. het is dus zeker niet geheim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 16:24 schreef WaarAnders het volgende:
indicatie uit mijn hoofd ;)

Bigadd in het midden.... Die irritante intel die ik nog nooit heb gezien :D : 22 euro per 1000 views
skyscraper die ik ook pas 3 keer heb gezien: 15 euro per 1000 views
banner: 7 pleuro ofzow...

Ik weet niet of dit naar t.net gaat, of dat dit naar webadds gaat en t.net hier een percentage van krijgt.... ;)

Wat ik wel weet, is dat blijhoofd eens moet gaan beginnen met nadenken :Z

Weet je wat een webdesigner KAN verdienen per opdracht/maand? €5000 netto!! |:(

Denk je dat femme dit dan voor het geld doet? :? D8 het niet ;)

Ik vind: Hulde aan de crew!! :* Jullie zorgen ervoor dat de hele site blijft draaien!!
Ik denk ook dat dit soort topics helemaal niet leuk zijn voor de crew.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37227

[..]

Jouw mening is helemaal NIET goed onderbouwd, want je hebt totaal geen inzicht in de kosten/baten van Tweakers.net.

Als er nieuwe reclamebanners komen, moeten we er maar vanuit gaan dat dit nodig is om meer inkomsten te genereren, om zo tweakers.net in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
ik vind het toch wel mooi dat ik met deze reactie's mensen hebt beledigd (en reactie's heb laten vrijkomen), bedoel mijn reactie was naar mijn mening redelijk netjes, maar het blijkt wel dat het gemiddeld niveau van de mensen hier behoorlijk laag is. Rot op etc (ik ook een keer zo gereageerd, maar dat was dus om te laten zien hoe kinderlijk sommige mensen hier zijn)

Maar ok heb geen inzage over de uitgaven van tweakers.net dit klopt ook maar ga niet rondlopen posten van poehoe help tweakers.net etc, want dan had je maar een betere planning erop los moeten laten. En als hier nou als argument komt ja groei groei, ja is dat jullie probleem want als tweakers.net de groei niet aan kan doen het dan niet (lijkt mij een degelijke bedrijfsvoering)

En nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.

En vergelijk de reclame hoeveelheid van tweakers.net nou niet met de hoeveelheid op een andere page. Ik vind tweakers.net gewoon een goede pagina, maar het gaat er op deze manier op achteruit. Ik was altijd van de onderstelling een pagina voor tweakers door tweakers maar die indruk heb ik door al die "ik ga de verkoop van mijn eigen producten promoten actie niet"

Ik wil dan ook ff zeggen dat ik misschien iets te "aggressief" begonnen ben, sorry daarvoor, maar moest dat ff kwijt. Maar de reacties van sommige mensen vind ik niet terug.

En de crew van tweakers heeft ook goede argumenten gegeven waardoor ik anders ben gaan denken (en dat was ook de bedoeling)
Maar dat reclame gedoe zit me gewoon nog steeds niet lekker.

Dat wilde ik nu nog over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 16:36 schreef Plague het volgende:
Weet je wat een webdesigner KAN verdienen per opdracht/maand? €5000 netto!! |:(
Volgens mij zit jij nog in de e-commerce hype van 1999 hoor :) Als ik zoveel zou verdienen had ik een harem ipv een vriendin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op donderdag 25 april 2002 16:40 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij nog in de e-commerce hype van 1999 hoor :) Als ik zoveel zou verdienen had ik een harem ipv een vriendin :P
prutser :P

[sub] * WaarAnders gaat ff formatten :9 :) [/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade

[..]

Gordijnstok,je bent een eikel |:(
(vrij referend naar je sig)

gvd, koffie over m'n toetsenbord :( :+ :D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37227

Op donderdag 25 april 2002 16:42 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

prutser :P

[sub] * WaarAnders gaat ff formatten :9 :) [/sub]
Nee, formatteren getuigt er van dat je geen prutser bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 16:43 schreef Renegade het volgende:

[..]

Gordijnstok,je bent een eikel |:(
(vrij referend naar je sig)

gvd, koffie over m'n toetsenbord :( :+ :D
ff off-topic ben het wel een beetje mee eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

denk dat we deze wel kunnen sluiten nu :) voor we helemaal Off-topic gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online

[..]

Ik had het over een ECHTE webdesigner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Ik heb naar mijn mening bij mijn laatste post nog een keer herhaal en zo goed mogelijk proberen uit te leggen hoe en wat, ik snap wel dat jullie nu allemaal met zo'n instelling zitten van hey jij lult maar jongen.

Maar als jullie vinden dat ik "goed" moet argumenteren enzo waarom doen jullie het dan niet.
Jullie overtuigen mij nu alleen maar van weinig interesse voor iemands uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 16:39 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
ik vind het toch wel mooi dat ik met deze reactie's mensen hebt beledigd
Fijn is dat. Lekker hoor.
(en reactie's heb laten vrijkomen), bedoel mijn reactie was naar mijn mening redelijk netjes, maar het blijkt wel dat het gemiddeld niveau van de mensen hier behoorlijk laag is. Rot op etc (ik ook een keer zo gereageerd, maar dat was dus om te laten zien hoe kinderlijk sommige mensen hier zijn)
Vind je het gek dat we er zo op reageren? Je verwijt ons dingen waar je geen verstand van _kan_ hebben. Dat vinden wij oneerlijk ja. En pijnlijk.
Maar ok heb geen inzage over de uitgaven van tweakers.net dit klopt ook
Precies.
maar ga niet rondlopen posten van poehoe help tweakers.net etc,
Dat doen we dan ook niet. We promoten onze shop vanwege gebrek aan betaalde banners.
want dan had je maar een betere planning erop los moeten laten.
Tjah.. Femme begon een paar jaar geleden echt met het idee om hier van te gaan leven...
En als hier nou als argument komt ja groei groei, ja is dat jullie probleem want als tweakers.net de groei niet aan kan doen het dan niet (lijkt mij een degelijke bedrijfsvoering)
Het is niet ons probleem, want het is geen probleem. Groei is goed. Met de bedrijfsvoering zit het echt wel goed hoor.
En nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet.
Waarom hoort dat nou niet?
Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.
Ooh.. dat is je punt. Nou, moeten we anti-reclame voor onze shop maken dan?
En vergelijk de reclame hoeveelheid van tweakers.net nou niet met de hoeveelheid op een andere page. Ik vind tweakers.net gewoon een goede pagina, maar het gaat er op deze manier op achteruit.
De hoeveelheid reclame is lager dan C|Net, ZDNet, THG, Webwereld, etc, etc, etc.
Ik was altijd van de onderstelling een pagina voor tweakers door tweakers maar die indruk heb ik door al die "ik ga de verkoop van mijn eigen producten promoten actie niet"
Waarom heb je daar zo'n problemen mee? We kunnen er moeilijk bert en ernie banners gaan plaatsen.
Ik wil dan ook ff zeggen dat ik misschien iets te "aggressief" begonnen ben, sorry daarvoor, maar moest dat ff kwijt.
Dan zijn we het daar over eens.
Maar de reacties van sommige mensen vind ik niet terug.
En de crew van tweakers heeft ook goede argumenten gegeven waardoor ik anders ben gaan denken (en dat was ook de bedoeling)
Dat is het het hierboven beschreven stukje niet terug te vinden.
Als je er eens goede redenen voor geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 17:25 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

[..]

Vind je het gek dat we er zo op reageren? Je verwijt ons dingen waar je geen verstand van _kan_ hebben. Dat vinden wij oneerlijk ja. En pijnlijk.
[..]

[..]

Dat doen we dan ook niet. We promoten onze shop vanwege gebrek aan betaalde banners.
[..]

Tjah.. Femme begon een paar jaar geleden echt met het idee om hier van te gaan leven...
[..]

Het is niet ons probleem, want het is geen probleem. Groei is goed. Met de bedrijfsvoering zit het echt wel goed hoor.
[..]

Waarom heb je daar zo'n problemen mee? We kunnen er moeilijk bert en ernie banners gaan plaatsen.
[..]

Dan zijn we het daar over eens.
[..]

[..]

Dat is het het hierboven beschreven stukje niet terug te vinden.
[..]

Als je er eens goede redenen voor geeft...
Reactie's op de bovenstaande quote's:

1: Hoezo zou ik er geen verstand van kunnen hebben? Ik kan me niet precies voorstellen hoe en wat (dat klopt helemaal) maar ik kan me goed voorstellen over het hoe en wat bij tweakers.net (waar je allemaal mee te maken krijgt etc)

2: Groei is niet altijd goed, no offence, maar je moet op dat gebied wel een beetje meer ervaring op doen.
Groot worden is niet altijd slim (neem superweb teveel mensen aannemen en daardoor een slechte verbinding).
En als de kosten van tweakers.net te hoog zouden worden moet je gewoon ff "rustig aan doen"
(kijk daar heb in nou geen idee van of dat echt zo is, maar sommige reactie's van je laat tweakers.net er door leven geven wel die indruk).

4: En doordat je niet genoeg banners verkoopt zit er dus wel ergens een fout in het begin deed dit probleem zich niet voor, dus is de groei misschien wat te snel gegaan (of te veel mensen in dienst).

3: Dat femme begon om er van te kunnen leven ook geen enkel probleem, bedoel was een goed idee en als hij er van kan leven gun ik hem dat van harte.

4:

Mijn argument
nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.

Wat ik wil zeggen ik ben bijvoorbeeld bedrijf A (computerzaakje) ik betaal jullie om mijn producten in de pricewatch te mogen plaatsen. Jullie krijgen dus mijn geld.
Gaat allemaal heel leuk en aardig allemaal er melden zich veel andere bedrijven aan.
Opeens heeft tweakers.net "geld" nodig (ik leg het ff heel bot uit, maar bedoel het niet zo shit) omdat ze dus (schijnbaar) geen banners verkopen (bedoel ze nemen mensen aan kost ook geld, maar misschien te veel dat ze het met de pricewatch inkomsten niet redden, bedoel zit toch iets fout)
En om dat dan op te vangen richten ze hun eigen shop in. Dit is misschien een beetje raar, bedoel tweakers.net is lijkt mij een soort nieuws page, maar ja als dat ze red doen zou ik zeggen.
Maar dan gaan ze om er (denk ik dan) zeker van te zijn dat mensen sneller bij hun kopen (ik weet dat jullie een percentage krijgen, is me duidelijk gemaakt) allemaal reclame maken voor hun shop en knoppen etc. En dit vind ik juist niet kunnen want tweakers.net benadeeld de positie van de betalende de bedrijven in de pricewatch hiermee. En aangezien jullie de page behoren kunnen jullie de add's ook nog eens voor niets erop zetten (dus jullie verkeren op dit gebied gewoon vet in een monopoly positie).

Dus wat eerlijk zou zijn is, dat jullie net zoals eender wel bedrijf gewoon in de shopsurvey moeten staan en maar hopen dat mensen bij jullie kopen, bedoel may the best one win.

Ik hoop dan dat ik nu duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 20:10

Floor-is

5.2

Ik ga stukjes knippen en plakken, ik probeer het zo duidelijk mogelijk te houden, maar het kan wel eens mis gaan :)
Ook ff een fout op de vraag van Daniel, waarom mensen zo snel geirriteerd zijn (en ik ook voornamlijk daardoor denk ik)
Een site met een paar honderd bezoekers per maand doe je vanuit een hobbysfeer, dat kost je een uurtje per dag en klaar. Nu is dat met 100.000 unieke bezoekers per dag een iets ander verhaal, niet alleen steek jij er meer tijd in, maar er zijn ook andere mensen bij betrokken. In dit geval (tweakers.net) werken er zo'n 80 mensen voor de site, varierend van nieuwsposters en reviewers tot part-time systeembeheerder. Dit soort mensen dienen betaald te worden, dus moet er omzet zijn, zonder omzet geen betalingen en dus ook geen onderhoud, wat neerkomt op geen site. :)
Nu nog een keer proberen mijn argumenten (die ik dus op reacties hebt genoemd) weer eens te herhalen.
Tweakers.net mag natuurlijk reclame maken voor zichzelf (wie ben ik om dat te verbieden), maar ik vind niet dat er reclame op de frontpage moeten promoten waar je direct zelf beter van worden (het verkopen van producten).
Hoezo niet? Op de site van Albert Heijn staat ook reclame voor Albert Heijn, op de site van Emerce staat ook reclame voor Emerce (wordt lid!). Waarom zouden wij dat niet mogen doen? Lijkt mij je reinste onzin om je eigen site en dus frontpage niet te mogen gebruiken om omzet te genereren...
Hierdoor beperk je tevens de kans voor de kleine bedrijven, bedoel Intel kan wel een bannertje betalen, geld zat bijwijze van en hun hebben wel meer pages, maar voor kleine bedrijven is dit niet het geval.
En dat blijf ik persoonlijk niet correct vinden.
Kleine bedrijven adverteren ook regelmatig, 2Mcomputers bijvoorbeeld, dat is echt geen multi-miljoenen bedrijf, maar die maken wel reclame.
Op donderdag 25 april 2002 16:39 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
ik vind het toch wel mooi dat ik met deze reactie's mensen hebt beledigd (en reactie's heb laten vrijkomen), bedoel mijn reactie was naar mijn mening redelijk netjes, maar het blijkt wel dat het gemiddeld niveau van de mensen hier behoorlijk laag is. Rot op etc (ik ook een keer zo gereageerd, maar dat was dus om te laten zien hoe kinderlijk sommige mensen hier zijn)
Jij bent blij dat je mensen bewust voor de schenen hebt geschopt? Lekker vervelend mannetje ben je dan.

Ik kan me voorstellen dat je een discussie wilt laten ontstaan, maar er zijn zegmaar betere manieren te bedenken. :X
Maar ok heb geen inzage over de uitgaven van tweakers.net dit klopt ook maar ga niet rondlopen posten van poehoe help tweakers.net etc, want dan had je maar een betere planning erop los moeten laten. En als hier nou als argument komt ja groei groei, ja is dat jullie probleem want als tweakers.net de groei niet aan kan doen het dan niet (lijkt mij een degelijke bedrijfsvoering)
A. Je hebt geen inzicht in onze inkomsten
b. Je hebt geen inzicht in onze uitgaven
c. Je hebt geen inzicht in onze bedrijfvoering

Waarom begin je er dan over? Omdat je het je afvraagt? Als wij aangeven dat het niet goed gaat in de branche en dat wij met kunst en vliegwerk er juist wel voor proberen te zorgen dat het met ons goed blijft gaan, waardoor we kunnen blijven bestaan is dat niet goed? Wat voor exotische bedrijfsvoering heb jij in gedachten dat je door het failliet laten gaan van een bedrijf juist overleefd? Ik zou je haast een Roel Pieper kunnen noemen of wat?
En nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.
Wij hebben een pricewatch, waar je prijzen kunt vergelijken, dat klopt, het werkt hardstikke goed en we bieden bedrijven de mogelijkheid om hier met wat meer functies aan de slag te gaan. Daarnaast bieden we een site met een shop-systeem waar een aantal producten worden verkocht, overigens door winkels die ook in de pricewatch staan, van de gegenereerde omzet krijgen wij een percentage. De winkels in de shop zijn winkels waar wij een bepaald vertrouwen in hebben, die producten bieden die van betere kwaliteit zijn dan gemiddeld en dat zou juist niet goed zijn? Omdat het bijt met de pricewatch, misschien is je nog niet bekend dat de winkels op shop.tweakers.net niet altijd de goedkoopste zijn en dat er plek is voor nog meer winkeltjes...
En vergelijk de reclame hoeveelheid van tweakers.net nou niet met de hoeveelheid op een andere page. Ik vind tweakers.net gewoon een goede pagina, maar het gaat er op deze manier op achteruit. Ik was altijd van de onderstelling een pagina voor tweakers door tweakers maar die indruk heb ik door al die "ik ga de verkoop van mijn eigen producten promoten actie niet"
Waarom zouden wij onszelf niet vergelijken met een ander? Leg dat dan eens uit.
Ik wil dan ook ff zeggen dat ik misschien iets te "aggressief" begonnen ben, sorry daarvoor, maar moest dat ff kwijt. Maar de reacties van sommige mensen vind ik niet terug.

Nou het reclamegedoe zit ons ook niet altijd lekker, maar zoals al meerdere keren aangegeven: wij moeten ook eten.
Op donderdag 25 april 2002 17:56 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

Reactie's op de bovenstaande quote's:

1: Hoezo zou ik er geen verstand van kunnen hebben? Ik kan me niet precies voorstellen hoe en wat (dat klopt helemaal) maar ik kan me goed voorstellen over het hoe en wat bij tweakers.net (waar je allemaal mee te maken krijgt etc)
Ik denk eerlijk gezegd dat je het je niet goed voor kunt stellen omdat ik denk dat je niet een vergelijkbare site hebt. Geen site waar 100k+ unieke bezoekers per dag komen, waar 80 mensen werken en waar je een van de meest lastige publieken bedient die je vinden kunt.
2: Groei is niet altijd goed, no offence, maar je moet op dat gebied wel een beetje meer ervaring op doen.
Groot worden is niet altijd slim (neem superweb teveel mensen aannemen en daardoor een slechte verbinding).
En als de kosten van tweakers.net te hoog zouden worden moet je gewoon ff "rustig aan doen"
(kijk daar heb in nou geen idee van of dat echt zo is, maar sommige reactie's van je laat tweakers.net er door leven geven wel die indruk).
Wij doen elke dag ervaring op en leren elke dag bij, ik hoop dat dat bij jou hetzelfde is, anders moet je misschien toch eens een wat uitdagendere job zoeken. ;)
Superweb wil ik echt niet mee vergeleken worden, we weten allemaal wel dat het mis is gegaan en dat dat door vele factoren zo is gekomen.
Als de kosten te hoog worden "moet je gewoon ff rustig aan doen", dat zit er eenvoudigweg niet in, je moet een niveau handhaven en eigenlijk verbeteren. Maar wat dacht je van deze: "Als de inkomsten dalen moet je gewoon ff rustig aan doen", dat is namelijk wat jij impliceerd en wat wij weigeren te doen. Op het moment dat inkomsten dalen, moet je er juist harder aan trekken. Je gaat mij niet verwijten dat ik dat niet doe.
4: En doordat je niet genoeg banners verkoopt zit er dus wel ergens een fout in het begin deed dit probleem zich niet voor, dus is de groei misschien wat te snel gegaan (of te veel mensen in dienst).
Dat er niet genoeg banners verkocht worden is een tendens in de markt, iets waar wij met alle macht wat aan proberen te doen, maar waar je gewoon weinig voor elkaar zult krijgen. Als een bedrijf geen reclame wil maken, dan doen ze dat niet, dan kan je hoog en laag springen, maar het zit er gewoon niet in.
3: Dat femme begon om er van te kunnen leven ook geen enkel probleem, bedoel was een goed idee en als hij er van kan leven gun ik hem dat van harte.
Mag ik er dan ook van leven? En Daniel en Kees en ACM en Anton en de nieuwsposters en de coordinatoren en de reviewers? Die steken er ook allemaal bergen tijd in en dan begin ik nog niet eens over de mensen hier van het forum, die zo nobel zijn dat ze het voor niks doen...
4:
Niks?
Mijn argument
nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.
Waarom niet? Er zijn zoveel bedrijven die het doen.
Wat ik wil zeggen ik ben bijvoorbeeld bedrijf A (computerzaakje) ik betaal jullie om mijn producten in de pricewatch te mogen plaatsen. Jullie krijgen dus mijn geld.
Gaat allemaal heel leuk en aardig allemaal er melden zich veel andere bedrijven aan.
Opeens heeft tweakers.net "geld" nodig (ik leg het ff heel bot uit, maar bedoel het niet zo shit) omdat ze dus (schijnbaar) geen banners verkopen (bedoel ze nemen mensen aan kost ook geld, maar misschien te veel dat ze het met de pricewatch inkomsten niet redden, bedoel zit toch iets fout)
En om dat dan op te vangen richten ze hun eigen shop in. Dit is misschien een beetje raar, bedoel tweakers.net is lijkt mij een soort nieuws page, maar ja als dat ze red doen zou ik zeggen.
Maar dan gaan ze om er (denk ik dan) zeker van te zijn dat mensen sneller bij hun kopen (ik weet dat jullie een percentage krijgen, is me duidelijk gemaakt) allemaal reclame maken voor hun shop en knoppen etc. En dit vind ik juist niet kunnen want tweakers.net benadeeld de positie van de betalende de bedrijven in de pricewatch hiermee. En aangezien jullie de page behoren kunnen jullie de add's ook nog eens voor niets erop zetten (dus jullie verkeren op dit gebied gewoon vet in een monopoly positie).
FOUT!
We hebben de prijcewatch-abbo's al heel lang (ik denk bijna 2 jaar nu), we zagen echter een kans, een behoefte en een dienst die we nog niet gebruikten, daar zijn we dus mee aan de slag gegaan. We hebben tot nu toe welgeteld 2 klachten gehad van winkels, van de ruim 500 winkels hebben er dus 2 een klacht geuit. Ik vind dat nogal meevallen hoor. :?
Dus wat eerlijk zou zijn is, dat jullie net zoals eender wel bedrijf gewoon in de shopsurvey moeten staan en maar hopen dat mensen bij jullie kopen, bedoel may the best one win.

Ik hoop dan dat ik nu duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel
Je hebt het wel duidelijk gemaakt, maar ik vind het niet echt doordacht, maar wie ben ik? (Ook maar zo'n groene nick toch?)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 21:51
Ik ben iig blij om te zien dat iedereen, met uitzondering van de topicstarten, wel snapt dat Tweakers.net geen geocities homepage is die 1x per jaar wordt geupdate.

En blijhoofd_bennie wat is je probleem met shop.tweakers.net? Leg me dat eens uit. Je kan me echt niet wijs maken dat het een probleem is dat we in plaats van 0,5 miljoen onbetaalde banners naar oninteressante sites nu een flink deel banners voor shop.tweakers.net hebben. Banner is banner.

En wat ik trouwens ook opvallend vind is dat er ondertussen 100x tegenargumenten genoemd zijn, en dat je er op praktisch geen gereageerd hebt. Ik zal er maar van uit gaan dat we dan gewoon gelijk hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo werkt dat dus niet. We kunnen niet zeggen: "deze maand gaan we 25 miljoen pageviews doen en meer niet". De bezoekersaantallen nemen toe en dus zijn er meer middelen nodig om deze site te onderhouden. De bezoekers zijn alleen tevreden als we de site goed onderhouden, dwz veel nieuws, stabiele en snelle servers, goede forum organisatie enz. Het is niet mogelijk om dat rustiger aan te doen, dan gaan mensen klagen.

We zijn altijd gefocust gebleven op onze doelgroep. Die doelgroep is wel wat veranderd (tegenwoordig ook op professionals gericht ipv alleen hobbyisten), maar we hebben nooit de massa willen aanspreken omdat we dan sneller zouden kunnen groeien. Groeien is het doel niet, wel een goede site bouwen [voor onze doelgroep] en dat kan niet zonder voldoende inkomsten.

Helaas is geld verdienen met content tamelijk problematisch. Er stond laatst een artikel op Emerce van eoa onderzoek over welke methode het beste is om omzet te genereren met content. De conclusie was dat sites het beste maar alle denkbare mogelijkheden moeten exploiteren om geld bijeen te rapen. Een grote zaligmakende melkkoe is er niet. Op t.net doen we dat inmiddels ook met banners, de pricewatch manager, de shop, TweakDSL en waarschijnlijk later dit jaar extra's via betaalde abonnementen.

De argumenten over de shop hebben we al vaker gehoord. Altijd kwam die kritiek van mensen die zelf een shopje draaien. De (onafhankelijke) bezoekers maken zich inmiddels niet meer zo druk om de shop. Als de producten of prijzen die er worden aangeboden niet interessant zijn, dan kopen ze er gewoon niet. De shop levert trouwens maar een kleine bijdrage in de totale omzet die Tweakers.net maandelijks heeft. Het kan dus ook niet veel invloed hebben op de omzet van de shops in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

* Floor-is hoopt dat het nu allemaal duidelijk is. :) :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

ik geloof dat blijhoofd_bennie maar is even heel erg hard na moet gaan denken over wat hij hier heeft geschreven want het slaat echt H E L E M A A L nergens op.

het lijkt wel jaloersheid...

voor de rest, suc 6 met tweakDSL de shop en de rest!

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Mmh ff korte samenvatting op bepaalde antwoorden:

Mmh jaloezie is het niet hoor, bedoel maar wat is dat nu voor een antwoord? Bedoel ben ook niet jaloers op Bill Gates of Willem Alexander (ff mensen met meer geld, macht etc ter vergelijk).

En dat met dat groeien van jullie die logica klopt niet geheel, jullie zeggen jullie willen aan de eisen blijven voldoen is natuurlijk altijd goed, MAAR als er geen mogelijkheid toe is moet je het niet foceren.
Stel je voor jullie shop zou ook opeens en geen banners meer. Tweakers.net kapot. Soms moet je even een tijdje rustig doen (ik bedoel dus ff geen aankopen doen, omdat het gewoon op den duur verkeerd gaat)

Meer werk doen om te blijven leven is natuurlijk ook een goede actie.

Nog weer een reactie over de vergelijking van tweakers.net met andere sites:
Op de site van albert hein staat ook van koop bij albert hein. Maar dit is geen goede vergelijking, albert hein is winkel die wil verkopen, dus reclame terecht.
Tweakers.net was in het begin (naar mijn weten tenminste) een site waar tweakerstjes informatie konden vragen/uitdelen (gathering) en het laatste nieuws kon je er vinden.
En tweakers.net is dus GEEN shop, naar mijn weten. Het is niet zo begonnen en dan moet je ook niet opeens veranderen.

Maar ja ik wil niet zeggen dat jullie dus iets aan moeten passen (want hey dat doen jullie toch niet alleen omdat ik het zeg).

Ik wilde gewoon aantonen dat als ik bijvoorbeeld zo'n site als tweakers.net zou "hebben" (wil ik niet, maar ja)
Ik niet (ook al is tweakers.net dan op winst berust), tot zulke acties over gaan als ik een shop zou beginnen.
Misschien een keer een banner, zoals de meeste bedrijven, ok
maar ik ga mijn page niet aanpassen met knoppen.
En als ik van tweakers.net toch een "computerzaak" wil maken. Waarom richt je er dan niet direct een op :?

Reactie op het feit dat ik schijnbaar niet op mensen reactie's reageer, er zitten ook reactie's tussen van klootzak dit en dat niveau etc. Voor die mensen zeg ik recht voor je raap is ok, maar op zulke reactie's hoef ik niet te reageren.

Maar ja ik heb mijn mening weer eens kunnen geven. En aangezien mensen mijn mening niet al te serieus nemen (ik vind ook een beetje, dat er door de tweakers crew omheen wordt gelult, die indruk houd ik er op na).

[quote femme]
De shop levert trouwens maar een kleine bijdrage in de totale omzet die Tweakers.net maandelijks heeft. Het kan dus ook niet veel invloed hebben op de omzet van de shops in de pricewatch.
[/quote end]

Hier wil ik gewoon op zeggen ook al is het inkomen van de shop nog zo klein (geloof ik dan maar op je woord).
Het is een onderdeel van je pagina en moet met respect behandeld worden.

En ik vind gewoon dus nog steeds dat tweakers.net dat niet correct aanpakt (dan heb ik het vooral over de knoppen).

Dus ik zou zeggen flikker dan maar een slotje op dit topic (hier zullen wel reactie's op komen van ja kijkt hij komt er niet meer uit dus hij wil er snel een slotje erop).
Maar ik heb mijn mening kunnen geven en ja als iedereen het niet zo mooi vind, wel eerlijk gezegd, shit happends, maar ik heb ook mijn recht op mijn mening (en jullie ook). Dus iedereen is tevreden ik heb iedereen zijn mening kunnen horen over deze kwestie. En heb mijn conclussie wel kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Op donderdag 25 april 2002 20:02 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

Mmh jaloezie is het niet hoor, bedoel maar wat is dat nu voor een antwoord? Bedoel ben ook niet jaloers op Bill Gates of Willem Alexander (ff mensen met meer geld, macht etc ter vergelijk).

En dat met dat groeien van jullie die logica klopt niet geheel, jullie zeggen jullie willen aan de eisen blijven voldoen is natuurlijk altijd goed, MAAR als er geen mogelijkheid toe is moet je het niet foceren.
Stel je voor jullie shop zou ook opeens en geen banners meer. Tweakers.net kapot. Soms moet je even een tijdje rustig doen (ik bedoel dus ff geen aankopen doen, omdat het gewoon op den duur verkeerd gaat)
Sorry, maar ik spreek/lees alleen Nederlands....
Op de site van albert hein staat ook van koop bij albert hein. Maar dit is geen goede vergelijking, albert hein is winkel die wil verkopen, dus reclame terecht.
Tweakers.net was in het begin (naar mijn weten tenminste) een site waar tweakerstjes informatie konden vragen/uitdelen (gathering) en het laatste nieuws kon je er vinden.
En tweakers.net is dus GEEN shop, naar mijn weten. Het is niet zo begonnen en dan moet je ook niet opeens veranderen.
Nee, Tweakers.net is nog steeds geen shop... Maar om jouw voorbeeld er bij te halen van de AH. Die zijn begonnen als kleine kruidenier. Dus om jouw redenering te gebruiken: dat betekend dat ze niet meer dan 1 filiaal mogen hebben, en dat ze geen nieuwe typen producten in het assortiment mogen nemen. Als ze dat hadden gedaan bestond de AH al lang niet meer....
Maar ja ik wil niet zeggen dat jullie dus iets aan moeten passen (want hey dat doen jullie toch niet alleen omdat ik het zeg).
Inderdaad, zeker als je geen gelijk hebt
Ik wilde gewoon aantonen dat als ik bijvoorbeeld zo'n site als tweakers.net zou "hebben" (wil ik niet, maar ja)
Ik niet (ook al is tweakers.net dan op winst berust), tot zulke acties over gaan als ik een shop zou beginnen.
Tja, hoe blind ben je? We kunnen niet anders, als we zo af en toe 1 bannertje zouden plaatsen zouden we bij wijze van spreke deze maand nog falliet zijn...
En als ik van tweakers.net toch een "computerzaak" wil maken. Waarom richt je er dan niet direct een op :?
Moet ik hier echt op in gaan?
Reactie op het feit dat ik schijnbaar niet op mensen reactie's reageer, er zitten ook reactie's tussen van klootzak dit en dat niveau etc. Voor die mensen zeg ik recht voor je raap is ok, maar op zulke reactie's hoef ik niet te reageren.
Ik doel op de tientallen fatsoenlijke argumeten.
Maar ja ik heb mijn mening weer eens kunnen geven. En aangezien mensen mijn mening niet al te serieus nemen (ik vind ook een beetje, dat er door de tweakers crew omheen wordt gelult, die indruk houd ik er op na).
Wie lult nou om wie heen, ik zie dat de t.net crew al tientallen argumenten heeft gegeven die je simpelweg negeerd.[quote]
De shop levert trouwens maar een kleine bijdrage in de totale omzet die Tweakers.net maandelijks heeft. Het kan dus ook niet veel invloed hebben op de omzet van de shops in de pricewatch.
[/quote end]

Hier wil ik gewoon op zeggen ook al is het inkomen van de shop nog zo klein (geloof ik dan maar op je woord).
Met respect behandelen :?. Wat doen we dan verkeerd?
En ik vind gewoon dus nog steeds dat tweakers.net dat niet correct aanpakt (dan heb ik het vooral over de knoppen).
|:( Die kan je gewoon uitzetten als je wilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
w8 nog ff met het slotje ;)

Ik ga nog een verhaal tikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 25 april 2002 20:31 schreef Plague het volgende:
w8 nog ff met het slotje ;)

Ik ga nog een verhaal tikken :P
hm ik zit heel dicht bij die knop :{ Deze discussie heeft weinig zin vrees ik als de Topicstarter niet onze argumenten wil aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:23 schreef Hielko het volgende:

[..]

Sorry, maar ik spreek/lees alleen Nederlands....

reactie van laag niveau dus alsblieft ga iemand anders lastig vallen
[..]

Nee, Tweakers.net is nog steeds geen shop... Maar om jouw voorbeeld er bij te halen van de AH. Die zijn begonnen als kleine kruidenier. Dus om jouw redenering te gebruiken: dat betekend dat ze niet meer dan 1 filiaal mogen hebben, en dat ze geen nieuwe typen producten in het assortiment mogen nemen. Als ze dat hadden gedaan bestond de AH al lang niet meer....

Mij reactie:

Ten eerste was niet mijn voorbeeld dat van AH, maar kijk JULLIE BEGRIJPEN HET NIET LEES NOU EENS GOED MIJN ARGUMENTEN DOOR EN DENK ER FF OVER NA (zucht).

Ik bedoel dus, AH gaat niet op hun pagina bedrijven "lokken" om bij hun op de site te komen te staan. Om daarna dan hetzelfde aan te bieden als die bedrijven op hun pagina. En er dan nog VEEL gratis reclame voor te maken ook.
[..]

Inderdaad, zeker als je geen gelijk hebt

Mijn reactie:

Kijk dat is jou mening, ik bedoel ook al heb ik gelijk, doen jullie het toch niet (want eerlijk gezegd jullie argumenten kloppen ook wel, maar ik heb zeker op mijn punt geen ongelijk).
[..]

Tja, hoe blind ben je? We kunnen niet anders, als we zo af en toe 1 bannertje zouden plaatsen zouden we bij wijze van spreke deze maand nog falliet zijn...

Mijn reactie:

Dan ben je simpel weg aan een verkeerd iets te vroeg begonnen. Kijkt dat andere mensen er geen last hebben (of wel maar het misschien niet zeggen, die kans is er ook) dat kan, maar ik kan de manier waarop het gaat niet warderen, zo zou ik gewoon niet werken. (kijk als jij dat niet kunt begrijpen dat ik dat niet normaal mmh ja uuhm sorry, maar ik kan niet aan het uitleggen blijven)
[..]

Moet ik hier echt op in gaan?

Mijn reactie:

Hoeft niet, maar blijf wel bij die mening, doe waar je goed en bent (misschien hoort een shop runnen daar dus ook bij). Maar doe niet teveel dingen te gelijk.
[..]

Ik doel op de tientallen fatsoenlijke argumeten.

Mijn reactie:

Nou ik heb op voldoende argumenten naar mijn inziens goed gereageerd.
[..]

Wie lult nou om wie heen, ik zie dat de t.net crew al tientallen argumenten heeft gegeven die je simpelweg negeerd.

Mijn reactie:

Ik negeer ze niet, maar ben het er niet mee eens (en ik probeer duidelijk maken waarom en jullie dus ook)
Ik heb bepaalde punten ook al mee genomen (als je gelezen had beargumenteer ik nu alleen de bedrijven kwestie, nog maar ja lezen....)
[..]

Met respect behandelen :?. Wat doen we dan verkeerd?

Mijn reactie:

Dat heb ik nu al vaak genoeg herhaald m.b.t de bedrijven kwestie
[..]

|:( Die kan je gewoon uitzetten als je wilt....

Mijn reactie:

Dat is helemaal niet van toepassing, de gedachte die erachter zit en het feit dat ze er zijn zit me gewoon al tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 20:02 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

Lijkt er verrekt veel op!! ;)
Je kan bij een site niet zeggen "ik doe ff 10M pageviews minder ;)
Hmm.... word jij ook geen abbo van de PU omdat er 1 blz reclame in staat? :?
Das eigenlijk op heel t.net zo.... Als je 1 pagina verder klikt heb je welgetelt 1, ja EEN banner HELEMAAL boven aan de pagina! :(
[joudenkmodus]En de PU was vroeger toch alleen een blad? Wat moeten ze nu dan met een site? Wat een onzin zeg! De PU zuigt echt hard! [/joudenkmodus]
Ik vraag me 1 ding af als ik dit zo lees: Heb jij wel een economie gehad? :D :D
En inderdaad, ik lach je uit jah! :D
Dit slaat echt als een stok op een trommeltje! |:( Om t.net te onderhouden zou je alleen al 2 banners nodig hebben op de FP, en dan moeten er nog wat mensen van leven! ;) Wat denk je dat femme hier nou aan overhoud? Een landgoed in de randstad? een BWM, ferrarie en een Jeep? 5 vrouwen? :+
Echt niet veel hoor ;) Ik weet of course niet de details, maar ik denk dat hij veel meer zou kunnen verdienen met "opdrachten" ;) hij (ze) doen het dus echt niet voor de centen hoor ;)
jah, de crew lult eromheen? :?
:+ Ze geven argumenten... Ow w8! jij lult er dan natuurlijk ook omheen! :D[quote]
[/quote end]

Ik kan je verzekeren, ze doen heel lief tegen de sjop.... :+
log is in.... |:(
Dus ik zou zeggen flikker dan maar een slotje op dit topic (hier zullen wel reactie's op komen van ja kijkt hij komt er niet meer uit dus hij wil er snel een slotje erop).
Maar ik heb mijn mening kunnen geven en ja als iedereen het niet zo mooi vind, wel eerlijk gezegd, shit happends, maar ik heb ook mijn recht op mijn mening (en jullie ook). Dus iedereen is tevreden ik heb iedereen zijn mening kunnen horen over deze kwestie. En heb mijn conclussie wel kunnen trekken.
Ok, mijn conclusie: Volg 1 les economie, dan begrijp je het allemaal.... :'(

Edit:
Wat zijn alle bedrijven toch kut! Ze beginnen met het verkopen van spullen, en willen daarna een website maken over het bedrijf die zijn eigen kosten opheft... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:48 schreef Plague het volgende:

[..]

Lijkt er verrekt veel op!! ;)
[..]

Je kan bij een site niet zeggen "ik doe ff 10M pageviews minder ;)
[..]

Hmm.... word jij ook geen abbo van de PU omdat er 1 blz reclame in staat? :?
Das eigenlijk op heel t.net zo.... Als je 1 pagina verder klikt heb je welgetelt 1, ja EEN banner HELEMAAL boven aan de pagina! :(
[joudenkmodus]En de PU was vroeger toch alleen een blad? Wat moeten ze nu dan met een site? Wat een onzin zeg! De PU zuigt echt hard! [/joudenkmodus]
[..]

Ik vraag me 1 ding af als ik dit zo lees: Heb jij wel een economie gehad? :D :D
En inderdaad, ik lach je uit jah! :D
Dit slaat echt als een stok op een trommeltje! |:( Om t.net te onderhouden zou je alleen al 2 banners nodig hebben op de FP, en dan moeten er nog wat mensen van leven! ;) Wat denk je dat femme hier nou aan overhoud? Een landgoed in de randstad? een BWM, ferrarie en een Jeep? 5 vrouwen? :+
Echt niet veel hoor ;) Ik weet of course niet de details, maar ik denk dat hij veel meer zou kunnen verdienen met "opdrachten" ;) hij (ze) doen het dus echt niet voor de centen hoor ;)
[..]

jah, de crew lult eromheen? :?
:+ Ze geven argumenten... Ow w8! jij lult er dan natuurlijk ook omheen! :D
[..]

Ik kan je verzekeren, ze doen heel lief tegen de sjop.... :+
[..]

log is in.... |:(
[..]

Ok, mijn conclusie: Volg 1 les economie, dan begrijp je het allemaal.... :'(
Een korte reactie, leer jij misschien ook maar een economie.
Als jij een DEGELIJKE baas was, kun je op andere manieren geld verdienen (concurrentie door prijzen te verlagen, veel reclame maken)
Maar ja als jij niet kunt zien WAT IK DUS BEDOEL, doordat jij een plaat voor je hoofd hebt schijnbaar en er een filosie op na houd, makkelijkste manier geld verdienen is jou probleem en niet de mijne.

En ff een zin van jou, ik lach jou uit omdat jij zo small minded bent en maar een klein geheel ziet (en dan zeg jij weer ik zie het kleine geheel maar want ik reageer niet correct op jou reactie en zo gaan we eindeloos door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Als jij een DEGELIJKE baas was, kun je op andere manieren geld verdienen (concurrentie door prijzen te verlagen, veel reclame maken)
Uhhhh :D
reactie van laag niveau dus alsblieft ga iemand anders lastig vallen
Moet jij eens doorlezen wat je zelf hebt getyped, ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen wat er staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
[quote]Op donderdag 25 april 2002 21:05 schreef Hielko het volgende:

[..]

Uhhhh :D
[..]

Lees eens verder wat ik zei, maar niet die reclame methoden van jullie.

Maar hey als jij niet lezen kunt (ok ik schrijf wel eens onduidelijk, maar ik herhaal mijn zelfde punten al vaak genoeg zonder dat ik er een zinnig antwoord op krijg).
Bedoel ja wij moeten ook brood op tafel krijgen antwoorden. Maar nooit van hoe denken jullie over mijn manier?

Ik ben het met jullie eens van ja wij willen ook geld verdienen, en op de manier zoals jullie het nu doen werkt het ook. Maar gewoon ik vind het gewoon geen "correcte" manier van werken.
Kijk niemand heeft er last van maar ik gewoon wel want ik vind het NIET NETJES, GEEN RESPECT voor de andere betalende klanten op jullie page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Oke dan wil ik graag antwoord op de volgende vragen:

1. Als het reclame maken voor onze eigen shop dan zogenaamd niet mag. Of dat een eigen shop helemaal uit den boze is: waarom? Je vind het dus niet correct en netjes tenopzichte van andere betalende klanten (winkels), dat is duidelijk. Maar waarom is dat dan niet correct?

2. Wat vind je van alle andere honderden instellingen die ook reclame maken voor hun eigen producten/diensten op hun eigen homepage/krant/blad weet ik veel? Is dat ook allemaal uit den boze?

3. Mag ik opmerken dat jouw punt die je naar voren brengt in je eerste post, namelijk de vraag waar wij het lef vandaan zouden halen om te zeggen dat dit nodig is om financieel overeind te blijven, toch redelijk ontkracht is (understatement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:31 schreef Hielko het volgende:
Oke dan wil ik graag antwoord op de volgende vragen:

1. Als het reclame maken voor onze eigen shop dan zogenaamd niet mag. Of dat een eigen shop helemaal uit den boze is: waarom? Je vind het dus niet correct en netjes tenopzichte van andere betalende klanten (winkels), dat is duidelijk. Maar waarom is dat dan niet correct?

2. Wat vind je van alle andere honderden instellingen die ook reclame maken voor hun eigen producten/diensten op hun eigen homepage/krant/blad weet ik veel? Is dat ook allemaal uit den boze?

3. Mag ik opmerken dat jouw punt die je naar voren brengt in je eerste post, namelijk de vraag waar wij het lef vandaan zouden halen om te zeggen dat dit nodig is om financieel overeind te blijven, toch redelijk ontkracht is (understatement).
1: Dit punt heb ik nu al heel vaak uitgelegd, maar hier nog een keer. Reclame maken voor jullie shop mag wel (kan niet verboden worden), maar jullie overdrijven het dus te bont ten opzicht van de andere bedrijven. Af en toe een banner, vind ik persoonlijk wel correct. Maar jullie hebben dus bijvoorbeeld een heel knoppen menu (wat je wel is waar uit kunt zetten etc).
Je komt dus op de tweakers.net page en zegt van koop bij onze shop (door te gewoon overmatige aanwezige reclame van jullie).
Bedoel om AH weer aan te halen, die maakt reclame voor zichzelf maar er komt geen reclame voor van andere supermarkten, dat maakt het bij tweakers.net niet terecht (naar mijn mening) ten opzichte van de betalende bedrijven in de shopsurvey (of bedrijven die betalen voor een banner). Bedoel jullie zijn commercieeel, maar wie gaat er vanuit dat je als je op een tweakers.net reclame plaats dat de persoon waar je voor betaald ook opeens dezelfde producten aanbied als jij en ook voor niets mega veel reclame maakt? Bedoel zou jij het niet vaag vinden als op AH reclame van Super de boer zou staan. Als tweakers.net dit vanaf het begin had gedaan (dus nieuws page en shop) had ik er persoonlijk niets op tegen gehad, maar wat dan wel een feit zou zijn is dat er een hele grote kans was geweest dat bedrijven zich hadden aangemeld bij de pricewatch.

2: Dat met die andere instellingen is niet uit den boze, maar dat is dus een andere vorm van reclame, van bijvoorbeeld abboneer op ons. Maar die pagina's (waar ik mijn ervaring op bazeer) bieden niet hetzelfde producten aan als de reclame makers die op die page betalen om er reclame op te mogen zeggen, maar eerder in de trend van neem een banner bij ons, plaats een link etc. Bedoel op bol.com (heel ander voorbeeld) zie je ook een reclame een andere boekhandel. (kom nou niet met een opmerking van kun je niet vergelijken, want kwa principe is het het naar mijn mening hetzelfde want tweakers.net is begonnen als een nieuwspagina en een lijst van leveranciers die graag bij jullie, tegen betaling in de pricewatch wilden).

3: Dat understatement is wel grappig dat je dat er zo bij zet :D. Maar ok ff weer ontopic. Het is niet echt ontkracht, maar ik zeg het niet meer zo bot en hard. Ik geef toe dat jullie hele goede argumenten hebben gegeven waar ik wel op bepaalde punten anders ben gaan denken, dat geef ik ook eerlijk toe. Maar het feit waar ik dus nog steeds mee zit/zat is nog steeds niets veranderd. Dus op dat gebied is het mijn mening dus niet onderdrukt, wel ietsjes veranderd (klopt) en ik ben er niet zo bod/hard meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat ik denk dat blijhoofd_bennie bedoeld is dit: van de ene kant bieden we een shop aan en maken we daar veel reclame voor, en van de andere kant proberen we een eerlijke vergelijking te leveren tussen allerlei verschillende (in zijn ogen dus concurrerende) shops, waar sommige van die shops nog voor betalen ook. Belangenverstrengeling dus.

Maar dat ziet hij uiteraard fout. Tweakers.net is nu eenmaal zo georganiseerd dat de delen van de organisatie die geld proberen te verdienen geen directe invloed heeft op de onafhankelijke delen, zoals nieuws, shopsurvey en pricewatch. De hele shop is bijvoorbeeld gewoon een deel van Bolder Hardware. En als iemand van hun zegt van 'hejuh, trash dat en dat eens', en daar is verder geen reden voor, dan zeggen wij gewoon van 'jah dahag'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 22:02 schreef Wouter Tinus het volgende:
Wat ik denk dat blijhoofd_bennie bedoeld is dit: van de ene kant bieden we een shop aan en maken we daar veel reclame voor, en van de andere kant proberen we een eerlijke vergelijking te leveren tussen allerlei verschillende (in zijn ogen dus concurrerende) shops, waar sommige van die shops nog voor betalen ook. Belangenverstrengeling dus.

Maar dat ziet hij uiteraard fout. Tweakers.net is nu eenmaal zo georganiseerd dat de delen van de organisatie die geld proberen te verdienen geen directe invloed heeft op de onafhankelijke delen, zoals nieuws, shopsurvey en pricewatch. De hele shop is bijvoorbeeld gewoon een deel van Bolder Hardware. En als iemand van hun zegt van 'hejuh, trash dat en dat eens', en daar is verder geen reden voor, dan zeggen wij gewoon van 'jah dahag'. :)
Kijk dat bedoel ik nou, maar in de tweede deel heb je geloof ik een foutje gemaakt. Want aan de pricewatch verdient tweakers.net ook (bedoel leek mij toch een bron van inkomsten voordat jullie met een shop begonnen :?)

Maar wat ik raar de delen waar jullie geld mee verdienen staan los van de onafhankelijke delen? Kan aan mijn liggen, maar dit is toch niet geheel correct. Bedoel een bedrijf is uiteindelijk 1 geheel met verschillende afdelingen, dus marketing, administratie enz. die samenwerken met elkaar om tot een goed geheel te komen en dus wel degelijk elkaar beinvloeden (administratie zegt bijvoorbeeld van nee dat kan niet is niet genoeg geld voor).
Dus als dat echt zo zei zijn is het organisatorisch niet helemaal jovel geregeld.
En mijn volgende punt is dan, zet tweakers.net de bronnen waaraan verdient wordt voorop aan de non-profit delen? Die indruk krijg ik namelijk wel, ik snap je kunt niet altijd blijven geven zonder te nemen (maar nemen doen jullie dan dmv banners van bedrijven etc). Maar dit gedeelte zou ik dan bij een winkel bedrijf onder service laten vallen, wat tegenwoordig een belangrijk onderdeel is. Service geld, maar uiteindelijk bereik je er veel meer mee want als dat slecht is gaan je klanten op een duur ook weg.
En dat service gedeelte kun je dan weer terug koppelen op mijn mening over tweakers.net reclame acties (waarvan er nu begrepen wordt hoe ik het bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
vraagje voor topic-starter:
Hoe zou je het dan wel willen zien en waarom denk je dat het op jouw manier dan zou kunnen, denken aan de argumenten die de crew genoemd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 25 april 2002 22:21 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Kijk dat bedoel ik nou, maar in de tweede deel heb je geloof ik een foutje gemaakt. Want aan de pricewatch verdient tweakers.net ook (bedoel leek mij toch een bron van inkomsten voordat jullie met een shop begonnen :?)
Klopt. En natuurlijk is het niet echt helemaal 100% gescheiden, dat is gewoon onmogelijk, maar we hechten er wel zeer groot belang aan dat alles betrouwbaar en eerlijk blijft, want we weten natuurlijk donders goed hoeveel bezoekers er weg zullen lopen als blijkt dat het niet zo zou zijn.
En mijn volgende punt is dan, zet tweakers.net de bronnen waaraan verdient wordt voorop aan de non-profit delen? Die indruk krijg ik namelijk wel
Vooropzetten op welke manier en tegenover wie? En heb je het nu over reclame, bedrijven, onderdelen van de site? Of iets anders?

Natuurlijk worden dingen die geld opbrengen gepromoot. Het is echter niet zo dat we daarom maar meteen niets anders meer doen. We weten heus ook wel dat mensen hier niet naartoe komen voor de shop, en niet komen voor de banners, en niet om de crew een dikke portemonnee te geven. Nee, de mensen die hier komen doen dat omdat ze het leuk vinden; met elkaar discussieren, nieuws lezen, prijzen opzoeken om een leuk systeempje in elkaar te draaien, etc. En de crew doet natuurlijk z'n uiterste best om ervoor te zorgen dat die dingen er gewoon gratis blijven, en waar mogelijk nog beter worden zelfs. We gaan echt de aandacht niet laat verslappen voor de kern van de site, waar alles om draait.

Dat er de laatste tijd allerlei verschillende projectjes om Tweakers.net heendraaien (TweakDSL, shop.tweakers.net), en de noodzaak om geld te verdienen ook op de site zelf z'n sporen achterlaat, wil niet meteen zeggen dat het voor altijd gedaan is met het leuke gratis Tweakers.net waar we allemaal zo graag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

als je het andersom bekijkt...

Waarom zou Tweakers.net geen koopsite mogen zijn met nieuwscontent? Maar wat doet die Pricewatch er dan nog? Alleen reclame voor de "eigen" shop.

Als de topicstarter nu ff alle views opkoopt, ziet ie geen shop.tweakers.net reclame meer.
Alleen die knoppen op de frontpage, maar die zijn een reclamemiddel voor toevallige bezoekers (als je de site waardeert neem je een gratis account, logt in, gaat modereren, geeft commentaar op berichten en je zet die knoppen op de fp uit!).

Kortom, jij hebt liever dat de onverkochte pageviews niet uitgezonden worden, ipv shop.tweakers.net?
Dan krijg je te weinig totale pageviews, waardoor bedrijven niet langer geinteresseerd zijn in hier reclame maken.

Het is nu, lijkt me, zo dat T.net zegt: koop onze views, en anders maken we reclame voor onszelf.

Perfect legaal, en redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 22:50 schreef WaarAnders het volgende:
vraagje voor topic-starter:
Hoe zou je het dan wel willen zien en waarom denk je dat het op jouw manier dan zou kunnen, denken aan de argumenten die de crew genoemd heeft.
Afgezien van bepaalde dingen in te korten (want ik vraag me af hoeveel werknemers tweakers.net heeft, maar naar mijn mening van wat ik nu hoor teveel) Maar daar ff los van.

Maar misschien wat meer bedrijven uit de pricewatch aanspreken voor het plaatsen van een banner (goede argumenten komen waarom, banner, beetje korting geven).
Grotere bedrijven bekent maken met tweakers.net, dit kan redelijk goed door telefonisch contact of e-mail.

En gewoon meer reclame maken voor de shop op de correcte wijze. Dus gewoon maar hopen dat het goed loopt (ff heel bot uitgelgt, kijk ik snap wel is jullie page is makkelijk om dat op deze manier te doen, maar dan moet je de bedrijven ook te gemoed komen op een of andere wijze, alhoewel daar persoonlijk dan nog niet anders over zou denken. Maar ja kunt bijvoorbeeld de bedrijven te gemoed komen door ze voor hetzelfde bedrag meer producten te plaatsen zodat zo ook met hun hele "assortiment" met jullie kunnen concurreren.
Dat maakt het juist fun lekkere concurrentie.
Maar persoonlijk zou ik meer aan de organisatie structuur toepassen. Want als ik soms zie hoeveel mensen bepaalde bedrijven in dienst hebben is veel teveel ten opzichte van wat ze leveren (daar bedoel ik niet meer van dat de personen zelf te weinig doen, maar dat ze in het hele bedrijf maar 50% leveren van wat ze kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
[Pim Fortuyn modus]
Zal ik bij deze de zitting maar opheffen?

Hier worden we niet wijzer van....
[/Pim Fortuyn modus]
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 25 april 2002 22:21 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Maar wat ik raar de delen waar jullie geld mee verdienen staan los van de onafhankelijke delen? Kan aan mijn liggen, maar dit is toch niet geheel correct. Bedoel een bedrijf is uiteindelijk 1 geheel met verschillende afdelingen, dus marketing, administratie enz. die samenwerken met elkaar om tot een goed geheel te komen en dus wel degelijk elkaar beinvloeden (administratie zegt bijvoorbeeld van nee dat kan niet is niet genoeg geld voor).
Dus als dat echt zo zei zijn is het organisatorisch niet helemaal jovel geregeld.
Ik zal bij wijze van extreme uitzondering een stukje van de sluier oplichten:

Wouter en testcase zijn verantwoordelijk voor het nieuws, zij regelen dat. Hielko doet reviews, dat is zijn terrein.
Ik regel samen met Daniel de inkomsten, wij doen ook het strategische bestuur (dus de lange termijn dingen), het verzorgen van de content doen de nieuws- en reviewteams, waar wij geen invloed op mogen uitoefenen. (Dat is een afspraak, andersom geld dat uiteraard ook.)

Op het forum is er ook een vergelijkbare situatie: Er is een GoT-raad, deze doet het dagelijkse bestuur van het forum, ze hebben niets te maken met inkomsten en bemoeien zich er ook niet mee. Wij als MT bemoeien ons alleen met de GoT-raad als het over lange termijn dingen gaat of grote beslissingen.

Duidelijke afspraken, duidelijke regels en zo min mogelijk invloed op elkaar, sim-pel.
En mijn volgende punt is dan, zet tweakers.net de bronnen waaraan verdient wordt voorop aan de non-profit delen? Die indruk krijg ik namelijk wel, ik snap je kunt niet altijd blijven geven zonder te nemen (maar nemen doen jullie dan dmv banners van bedrijven etc).
Content staat los van inkomsten, het MT roept niet van "Hej niet meer nieuws plaatsen, dat is te duur" ofzo, het gaat ons om het plezier van de bezoeker. Dat er nu met vervelende bannerformaten moet worden gewerkt, dat zit iedereen dwars lijkt mij. (Wij willen geen kerstboom en de bezoekers ook niet)
Maar dit gedeelte zou ik dan bij een winkel bedrijf onder service laten vallen, wat tegenwoordig een belangrijk onderdeel is. Service
edit:
kost
geld, maar uiteindelijk bereik je er veel meer mee want als dat slecht is gaan je klanten op een duur ook weg.
En dat service gedeelte kun je dan weer terug koppelen op mijn mening over tweakers.net reclame acties (waarvan er nu begrepen wordt hoe ik het bedoel).
Service lever je in ons geval aan 100.000 bezoekers, je kan proberen zo goed mogelijk met het geheel rekening te houden, maar je kan niet iedereen tevreden hebben, dus moeten we soms ook mensen teleurstellen. (Zoals jij in dit geval)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11919

Een simpele reactie van mijn kant, ik kan het niet laten...

Wat ik hier allemaal zo lees, doet mijn bloed een beetje koken eigelijk, maargoed er zijn gelukkig een aantal mensen die me kennen.

Even in guldens :o

Stel je zou het dataverkeer moeten betalen.
FL 5000,- per maand. dus blij toe dat dat gesponsort wordt door de beste ISP van nederland www.trueserver.nl
dit komt om dat deze site iet wat uit de kluiten is gewassen.

Servers: er staat geloof ik een heel rek vol met die zooi.
Totaal kosten als je het moet kopen FL 50.000 ( dus afschrijven in drie jaar = FL 1400,- PM of ruilen tegen banners en dergelijke, dus sponsoring

Mensen die het onderhouden ( technisch ) dag en nacht !!!!
Kees. ACM, AntonT doe is wat FL 4000,- Per maand ! een beetje systeem beheerder verdient dat bij mij per maand per man ! dus hierbij nogmaals SHAPPO !!, ook zonder jullie inzet geen t.net.

Nieuws: stel 20 newsposter, die ook nog eens begeleid moeten worden, FL 3000,- ?? stel je geeft het niet uit, GEEN NIEUWS, dus ook jullie die tegen ook hier weer een relatief laag bedrag hard werken voor t.net SHAPPO !

MT Femme 70 uur per week, Daniel 40 uur per week Floris 50 uur per week.
Stel kosten FL 7500,- en dit is laag of ben ik gek, maar er moet natuurlijk wel gegeten worden, of zouden zij dat niet doen ?

En dan zeker niet te vergeten, alle moderaters, en hun HGA's enz enz, die alle KOSTELOOS ZICH 200% inzetten voor jou als bezoeker !!, samen met nog zo'n 50.000 geregistreerde gebruikers ook hier SHAPPO, Dames en Heren

En dan zeker niet te vergeten alle bezoekers die hier ook nog eens zoveel tijd instoppen, om draadjes te lezen, en soms keer op keer uitleg te geven aan nieuwe gebruikers, boeiende discussies starten, soms oeveloos lopen te blaten en flamen, juist voor die gebruikers die het hier als hun tweakers zien, wordt dit allemaal gedaan.
Door en voor tweakers.

Als ik zit zo eventjes optel, kom ik al gauw op een 15.000 gulden kosten waar je niet eens onderuit kan, en geloof me maar het is wel ietjes meer, daar ik maar wat fictive bedragen roep, ja het kan wel zonder al deze mensen, maar dan denk ik dat tweakers.net ook ophoud.
O nee, ze kunnen altijd nog naar Geocities :)

En daarnaast, wil ik je wel een klein tipje van de vele shop banner vertellen.

Niet zo lang geleden nog stuurde ik een Dual PIII 2U machientje op en een 1U loadbalancer, totaal kosten zo.n 10.000, zou ik daar niet banners voor terug mogen vragen ?
En hoe weet jij of ik niet ook gewoon betaal voor al die banners, je weet niets.

Maargoed ik heb geen medelijden met de crew, ze zijn er eenmaal zelf aan begonnen, maar ga nu alsjeblieft niet lopen blaten over dingen als je totaal niet weet waar je het over heb, maar als je het zo graag wil weten, stuur dan een mailtje naar floris of daniel, mischien zijn ze wel genegen het je uit te leggen, al zou ik het persoonlijk niet doen.
Ik vind toch al dat het hier wel heel netjes wordt gedaan voor de gebruikers, ik kom zelf nogal eens op Emerce, maar denk maar niet dat er een reactie over banners daar ooit op de site komt. En geloof me, daar is het het echt een kertboom.
En daarnaast tweakers.net is een BV dus als je volgend jaar de gedeponeerde stukken opvraag, die publiekelijk zijn, kan je het helemaal zien hoe het er voor staat.

En even speciaal toegevoegd GileX bedankt jongen, voor al je inspanning :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 25 april 2002 23:13 schreef blijhoofd_bennie het volgende:

[..]

Afgezien van bepaalde dingen in te korten (want ik vraag me af hoeveel werknemers tweakers.net heeft, maar naar mijn mening van wat ik nu hoor teveel) Maar daar ff los van.
Ik denk niet dat je begrijpt hoe het in elkaar steekt, maar dat terzijde.
Maar misschien wat meer bedrijven uit de pricewatch aanspreken voor het plaatsen van een banner (goede argumenten komen waarom, banner, beetje korting geven).
Grotere bedrijven bekent maken met tweakers.net, dit kan redelijk goed door telefonisch contact of e-mail.
Wij hebben goed contact met redelijk grote bedrijven. Zal ik namen noemen?
Intel, AMD, EPoX, Philips, Iiyama, LG, MyCom/Bascomputers, SMG, Quote, Buy It Direct, Matrox, Hercules/Guillemot, ACAL, Dane-Elec, MicroSoft, KPN, ABN-AMRO, Rabobank etc. (Of moet ik er nog meer noemen?)
En gewoon meer reclame maken voor de shop op de correcte wijze. Dus gewoon maar hopen dat het goed loopt (ff heel bot uitgelegt, kijk ik snap wel is jullie page is makkelijk om dat op deze manier te doen, maar dan moet je de bedrijven ook te gemoed komen op een of andere wijze, alhoewel daar persoonlijk dan nog niet anders over zou denken. Maar ja kunt bijvoorbeeld de bedrijven tegemoet komen door ze voor hetzelfde bedrag meer producten te plaatsen zodat zo ook met hun hele "assortiment" met jullie kunnen concurreren.
Jij weet duidelijk niet hoe de abbo's van de pricewatch in elkaar zitten en als je het niet erg vind, ga ik je dat niet uitleggen ook. (Ik kan je wel vertellen dat bij de duurdere abbo's er ook adviews worden uitgedeeld.)
Dat maakt het juist fun lekkere concurrentie.
Maar persoonlijk zou ik meer aan de organisatie structuur toepassen. Want als ik soms zie hoeveel mensen bepaalde bedrijven in dienst hebben is veel teveel ten opzichte van wat ze leveren (daar bedoel ik niet meer van dat de personen zelf te weinig doen, maar dat ze in het hele bedrijf maar 50% leveren van wat ze kunnen).
Organisatiestructuur, je bedoeld iets als dit:
[topic=221082/1/100]

Zo iets hebben we ook voor de site zelf, alleen is het nog niet zo duidelijk uitgewerkt.

Ik heb nog één devies: Als je niet alles weet, vraag dan hoe het zit in plaats van voorbarig conclusies te trekken, ik word hier namelijk een beetje moe van. (En daarom ga ik nu slapen)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 25 april 2002 23:24 schreef J.L.Bolder het volgende:
[knip]
Ik blijf er bij Jan, je bent dyslectisch als de neten, maar het is redelijk goed te begrijpen hoor. :)

Bedankt voor de uitleg :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 23:31 schreef Floris het volgende:

[..]

Ik blijf er bij Jan, je bent dyslectisch als de neten, maar het is redelijk goed te begrijpen hoor. :)

Bedankt voor de uitleg :)
Dyslectisch of niet
Zorg jij nu maar voor gebak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

wheeh en dan vergeten ze allemaal voor het gemak de lieve adjes op de FP. :)
Die het ook nog eens vrijwillig doen.
Tel dat er ook nog eens bij het overzicht van Jan a pak em beet Fl 3000 per maand aan "virtuele" loonkosten die gemaakt zouden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Ik bedank jullie ook (wat een onkosten weer gemaakt he). Maar jullie hebben jullie mening gegeven en ik de mijne dus. Ik heb jullie standpunt in overwegen genomen en meegenomen. En jullie snappen nu hoe ik het bedoelde :).
Ik ben het gewoon dus echt met alles wat jullie zeggen eens, maar ja dat reclame feit blijf ik nog wel mee zitten.

Maar ik wil iedereen bedanken die (redelijk) normaal zijn blijven reageren (same for me, heb soms ook niet redelijk reageert).

Ooh ja last but not least ik had misschien dus van bepaalde dingen meer info kunnen vergaren, maar hoe je dat dan ook went of keert weer dat reclame feit weer.

Maar ik ga nu ook pitten, want ben ook een beetje lam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

dan wens ik allen een fijne nacht en zullen we dan deze draad maar sluiten :?
we weten nu van alle kanten weer wat meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Gilex, jij hebt zeker sinds kort de rechten om een slotje te zetten, je wil zo graag :o

Truste allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Neuh heb ze al wat langer hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De redenatie van Blijhoofd over waarom we geen shop mogen draaien vind ik niet erg doordacht. De core business van Tweakers.net (om het in zakelijke termen te omschrijven) is het leveren van content. Wat is het grote verschikkelijker probleem: de content is gratis!! Onze belangrijkste dienst is gratis te gebruiken!

Dit simpele feit betekent per definitie dat we uitsluitend indirecte inkomsten genereren, bijvoorbeeld uit advertenties en de shop. Dat past uitstekend in het business model van een contentsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Goed idee!!

Ik heb er ook genoeg van! :P

We hebben het "uitgepraat" en iedereen heeft er weer flink wat uurtjes tikken opzitten :P

Ik wens ook iedereen een fijne nachtrust, en moge T.net blijve bestaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 23:56 schreef Femme het volgende:
De redenatie van Blijhoofd over waarom we geen shop mogen draaien vind ik niet erg doordacht. De core business van Tweakers.net (om het in zakelijke termen te omschrijven) is het leveren van content. Wat is het grote verschikkelijker probleem: de content is gratis!! Onze belangrijkste dienst is gratis te gebruiken!

Dit simpele feit betekent per definitie dat we uitsluitend indirecte inkomsten genereren, bijvoorbeeld uit advertenties en de shop. Dat past uitstekend in het business model van een contentsite.
Stop maar gewoon... ;)

Het heeft geen zin... We zijn het gewoon niet met elkaar eens, en dat zal niet veranderen ook denk ik :+

Nogmaals: een fijne nachtrust allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En nu oogjes dicht, en snaveltjes toe :+.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.