Ik ga stukjes knippen en plakken, ik probeer het zo duidelijk mogelijk te houden, maar het kan wel eens mis gaan

Op donderdag 25 april 2002 15:47 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
Ook ff een fout op de vraag van Daniel, waarom mensen zo snel geirriteerd zijn (en ik ook voornamlijk daardoor denk ik)
tweakers.net is zoals de naam al zei voor tweakers dus beetje nieuws over nieuwe ontwikkelingen etc. Als ik het goed heb is tweakers.net ook begonnen door een paar tweakers (maar kan het mis hebben hoor), maar in ieder geval door mensen die ook veel op dat gebied doen aan hobby.
En dat dus die mensen opeens heel commercieel te werk gaan dat is zoiets van je doet het meer voor het geld dan wat anders (soort overloop gevoel krijg je dan)
Een site met een paar honderd bezoekers per maand doe je vanuit een hobbysfeer, dat kost je een uurtje per dag en klaar. Nu is dat met 100.000 unieke bezoekers per dag een
iets ander verhaal, niet alleen steek jij er meer tijd in, maar er zijn ook andere mensen bij betrokken. In dit geval (tweakers.net) werken er zo'n 80 mensen voor de site, varierend van nieuwsposters en reviewers tot part-time systeembeheerder. Dit soort mensen dienen betaald te worden, dus moet er omzet zijn, zonder omzet geen betalingen en dus ook geen onderhoud, wat neerkomt op geen site.

Nu nog een keer proberen mijn argumenten (die ik dus op reacties hebt genoemd) weer eens te herhalen.
Tweakers.net mag natuurlijk reclame maken voor zichzelf (wie ben ik om dat te verbieden), maar ik vind niet dat er reclame op de frontpage moeten promoten waar je direct zelf beter van worden (het verkopen van producten).
Hoezo niet? Op de site van Albert Heijn staat ook reclame voor Albert Heijn, op de site van Emerce staat ook reclame voor Emerce (wordt lid!). Waarom zouden wij dat niet mogen doen? Lijkt mij je reinste onzin om je eigen site en dus frontpage niet te mogen gebruiken om omzet te genereren...
Hierdoor beperk je tevens de kans voor de kleine bedrijven, bedoel Intel kan wel een bannertje betalen, geld zat bijwijze van en hun hebben wel meer pages, maar voor kleine bedrijven is dit niet het geval.
En dat blijf ik persoonlijk niet correct vinden.
Kleine bedrijven adverteren ook regelmatig, 2Mcomputers bijvoorbeeld, dat is echt geen multi-miljoenen bedrijf, maar die maken wel reclame.
Op donderdag 25 april 2002 16:39 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
ik vind het toch wel mooi dat ik met deze reactie's mensen hebt beledigd (en reactie's heb laten vrijkomen), bedoel mijn reactie was naar mijn mening redelijk netjes, maar het blijkt wel dat het gemiddeld niveau van de mensen hier behoorlijk laag is. Rot op etc (ik ook een keer zo gereageerd, maar dat was dus om te laten zien hoe kinderlijk sommige mensen hier zijn)
Jij bent blij dat je mensen bewust voor de schenen hebt geschopt? Lekker vervelend mannetje ben je dan.
Ik kan me voorstellen dat je een discussie wilt laten ontstaan, maar er zijn zegmaar betere manieren te bedenken.

Maar ok heb geen inzage over de uitgaven van tweakers.net dit klopt ook maar ga niet rondlopen posten van poehoe help tweakers.net etc, want dan had je maar een betere planning erop los moeten laten. En als hier nou als argument komt ja groei groei, ja is dat jullie probleem want als tweakers.net de groei niet aan kan doen het dan niet (lijkt mij een degelijke bedrijfsvoering)
A. Je hebt geen inzicht in onze inkomsten
b. Je hebt geen inzicht in onze uitgaven
c. Je hebt geen inzicht in onze bedrijfvoering
Waarom begin je er dan over? Omdat je het je afvraagt? Als wij aangeven dat het niet goed gaat in de branche en dat wij met kunst en vliegwerk er juist wel voor proberen te zorgen dat het met ons goed blijft gaan, waardoor we kunnen blijven bestaan is dat niet goed? Wat voor exotische bedrijfsvoering heb jij in gedachten dat je door het failliet laten gaan van een bedrijf juist overleefd? Ik zou je haast een Roel Pieper kunnen noemen of wat?
En nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.
Wij hebben een pricewatch, waar je prijzen kunt vergelijken, dat klopt, het werkt hardstikke goed en we bieden bedrijven de mogelijkheid om hier met wat meer functies aan de slag te gaan. Daarnaast bieden we een site met een shop-systeem waar een aantal producten worden verkocht, overigens door winkels die ook in de pricewatch staan, van de gegenereerde omzet krijgen wij een percentage. De winkels in de shop zijn winkels waar wij een bepaald vertrouwen in hebben, die producten bieden die van betere kwaliteit zijn dan gemiddeld en dat zou juist niet goed zijn? Omdat het bijt met de pricewatch, misschien is je nog niet bekend dat de winkels op shop.tweakers.net niet altijd de goedkoopste zijn en dat er plek is voor nog meer winkeltjes...
En vergelijk de reclame hoeveelheid van tweakers.net nou niet met de hoeveelheid op een andere page. Ik vind tweakers.net gewoon een goede pagina, maar het gaat er op deze manier op achteruit. Ik was altijd van de onderstelling een pagina voor tweakers door tweakers maar die indruk heb ik door al die "ik ga de verkoop van mijn eigen producten promoten actie niet"
Waarom zouden wij onszelf niet vergelijken met een ander? Leg dat dan eens uit.
Ik wil dan ook ff zeggen dat ik misschien iets te "aggressief" begonnen ben, sorry daarvoor, maar moest dat ff kwijt. Maar de reacties van sommige mensen vind ik niet terug.
En de crew van tweakers heeft ook goede argumenten gegeven waardoor ik anders ben gaan denken (en dat was ook de bedoeling)
Maar dat reclame gedoe zit me gewoon nog steeds niet lekker.
Dat wilde ik nu nog over zeggen
Nou het reclamegedoe zit ons ook niet altijd lekker, maar zoals al meerdere keren aangegeven: wij moeten ook eten.
Op donderdag 25 april 2002 17:56 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
[..]
Reactie's op de bovenstaande quote's:
1: Hoezo zou ik er geen verstand van kunnen hebben? Ik kan me niet precies voorstellen hoe en wat (dat klopt helemaal) maar ik kan me goed voorstellen over het hoe en wat bij tweakers.net (waar je allemaal mee te maken krijgt etc)
Ik denk eerlijk gezegd dat je het je niet goed voor kunt stellen omdat ik denk dat je niet een vergelijkbare site hebt. Geen site waar 100k+ unieke bezoekers per dag komen, waar 80 mensen werken en waar je een van de meest lastige publieken bedient die je vinden kunt.
2: Groei is niet altijd goed, no offence, maar je moet op dat gebied wel een beetje meer ervaring op doen.
Groot worden is niet altijd slim (neem superweb teveel mensen aannemen en daardoor een slechte verbinding).
En als de kosten van tweakers.net te hoog zouden worden moet je gewoon ff "rustig aan doen"
(kijk daar heb in nou geen idee van of dat echt zo is, maar sommige reactie's van je laat tweakers.net er door leven geven wel die indruk).
Wij doen elke dag ervaring op en leren elke dag bij, ik hoop dat dat bij jou hetzelfde is, anders moet je misschien toch eens een wat uitdagendere job zoeken.

Superweb wil ik echt niet mee vergeleken worden, we weten allemaal wel dat het mis is gegaan en dat dat door vele factoren zo is gekomen.
Als de kosten te hoog worden "moet je gewoon ff rustig aan doen", dat zit er eenvoudigweg niet in, je moet een niveau handhaven en eigenlijk verbeteren. Maar wat dacht je van deze: "Als de inkomsten dalen moet je gewoon ff rustig aan doen", dat is namelijk wat jij impliceerd en wat wij weigeren te doen. Op het moment dat inkomsten dalen, moet je er juist harder aan trekken. Je gaat mij niet verwijten dat ik dat niet doe.
4: En doordat je niet genoeg banners verkoopt zit er dus wel ergens een fout in het begin deed dit probleem zich niet voor, dus is de groei misschien wat te snel gegaan (of te veel mensen in dienst).
Dat er niet genoeg banners verkocht worden is een tendens in de markt, iets waar wij met alle macht wat aan proberen te doen, maar waar je gewoon weinig voor elkaar zult krijgen. Als een bedrijf geen reclame wil maken, dan doen ze dat niet, dan kan je hoog en laag springen, maar het zit er gewoon niet in.
3: Dat femme begon om er van te kunnen leven ook geen enkel probleem, bedoel was een goed idee en als hij er van kan leven gun ik hem dat van harte.
Mag ik er dan ook van leven? En Daniel en Kees en ACM en Anton en de nieuwsposters en de coordinatoren en de reviewers? Die steken er ook allemaal bergen tijd in en dan begin ik nog niet eens over de mensen hier van het forum, die zo nobel zijn dat ze het voor niks doen...
4:
Niks?
Mijn argument
nogmaals ik heb er dus GEEN problemen mee dat tweakers.net geld verdient aan ons, wie dan ook. Maar zoals vaker gezegd de wijze waarop is niet verboden, maar hoort zich niet. Je neemt bedrijven niet in de pricewatch om daarna zelf de verkoop van je eigen producten (wel is waar via andere bedrijven) te promoten via je eigen page.
Waarom niet? Er zijn zoveel bedrijven die het doen.
Wat ik wil zeggen ik ben bijvoorbeeld bedrijf A (computerzaakje) ik betaal jullie om mijn producten in de pricewatch te mogen plaatsen. Jullie krijgen dus mijn geld.
Gaat allemaal heel leuk en aardig allemaal er melden zich veel andere bedrijven aan.
Opeens heeft tweakers.net "geld" nodig (ik leg het ff heel bot uit, maar bedoel het niet zo shit) omdat ze dus (schijnbaar) geen banners verkopen (bedoel ze nemen mensen aan kost ook geld, maar misschien te veel dat ze het met de pricewatch inkomsten niet redden, bedoel zit toch iets fout)
En om dat dan op te vangen richten ze hun eigen shop in. Dit is misschien een beetje raar, bedoel tweakers.net is lijkt mij een soort nieuws page, maar ja als dat ze red doen zou ik zeggen.
Maar dan gaan ze om er (denk ik dan) zeker van te zijn dat mensen sneller bij hun kopen (ik weet dat jullie een percentage krijgen, is me duidelijk gemaakt) allemaal reclame maken voor hun shop en knoppen etc. En dit vind ik juist niet kunnen want tweakers.net benadeeld de positie van de betalende de bedrijven in de pricewatch hiermee. En aangezien jullie de page behoren kunnen jullie de add's ook nog eens voor niets erop zetten (dus jullie verkeren op dit gebied gewoon vet in een monopoly positie).
FOUT!
We hebben de prijcewatch-abbo's al heel lang (ik denk bijna 2 jaar nu), we zagen echter een kans, een behoefte en een dienst die we nog niet gebruikten, daar zijn we dus mee aan de slag gegaan. We hebben tot nu toe welgeteld 2 klachten gehad van winkels, van de ruim 500 winkels hebben er dus 2 een klacht geuit. Ik vind dat nogal meevallen hoor.

Dus wat eerlijk zou zijn is, dat jullie net zoals eender wel bedrijf gewoon in de shopsurvey moeten staan en maar hopen dat mensen bij jullie kopen, bedoel may the best one win.
Ik hoop dan dat ik nu duidelijk heb gemaakt wat ik bedoel
Je hebt het wel duidelijk gemaakt, maar ik vind het niet echt doordacht, maar wie ben ik? (Ook maar zo'n groene nick toch?)