Op donderdag 25 april 2002 14:50 schreef merijnen het volgende:
[..]
M'n pa blijft stug volhouden dat ie echt verschil hoort, maar die heeft de cd-speler ook 3 x op de versterker aangesloten: optisch, coaxiaal, en analoog!!!! Ik zit er verder niet mee hoor.....:o
Ohja: afgelopen weekend heeft ie nieuwe kabels voor van de versterker naar de tv gekocht: 2 losse analoge kabels van 5 meter voor ongeveer 120 euro per stuk!! Maar die zitten nog netjes in 't doosje, en ik ga ff die kabel die die nu gebruikt claimen....
toe maar... zonde van het geld.
Ik heb twee weken geleden een 5 meter lang optisch digitaal kabeltje gekocht voor 12 euro en een 5 meter lang svideo kabeltje voor 4 euro. Ik kan nu met goede kwaliteit films kijken op de TV van mij PC
Bij AC3/DTS signaal maakt het trouwens geen kont uit wat voor kabeltje je gebruikt, want als er fouten of foutjes inzitten kan de decoder er niet eens wat mee want het is een
DATA signaal, geen audio signaal. foutjes door een mindere kabel zouden zich moeten uiten in ENORME tikken in het geluid en dat gebeurt niet.
Kan twee dingen betekenen: of er zit een errorcorrectie in dat signaal meegegeven (de reden dat op een 650mb datacd 750mb aan audio past, 100mb van die data is correctie) waardoor duurdere kabels niet eens nodig zijn (datacorrectie zorgt ervoor dat data altijd 100% exact gelijk aankomt) of er zit gewoon geen verschil tussen die kabels

.
Either way, ik ga geen 120 euro weggooien voor een kabel waar AC3 en DTS doorheen loopt, omdat het echt gewoon geen verschil maakt
BTW, het winkeltje waar ik het vandaan had (beetje vage webwinkel, maar het werkte

):
www.elektronicaonline.nl