Toon posts:

[Director] imagemap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met director, ik heb een plaatje en van een gedeelte van dit plaatje wil ik een knop maken, nu zou dot moeten kunnen met een imagemap ofsow, maar ik kan het niet vinden in director....... jullie enig idee?

Verwijderd

Misschien zou je een 100% transparante sprite kunnen maken, in de vorm van het deel van je plaatje.
En die dan in een hoger spritekanaal zetten.
Zou je in Flash kunnen maken of in de vectorwindow.

Volgens mij zit er geen imagemap-achtige functie in Director,maar ik kan het fout hebben.

Verwijderd

crop het plaatje nog een keer wat je als button wilt gebruiken... (doe dit in photoshop ofzo)
en neem deze als een nieuwe layer erboven...
(wel goed uitlijnen)

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Het kan wel met een alpha-layer, dan maak je in een zwart witte afbeelding de gebieden wit (of zwart, dat weet ik nimmer) en die gebruik je dan als klikbaar gebied...

Handiger is gewoon met CTRL-5 paint te openen, een blauwe pixel neer te zetten, deze strechen dat ie precies over de plek van de knop valt en op transparency 0 zetten (even handmatig invoeren in de property inspector, want raar genoeg gaat het maar tot 10, ze willen vast dat je hem op visible = FALSE zet maar ja) en ten slotte geef je die sprite van die blauwe pixel precies het script mee die op die knop moet rusten.

Dat laatste scheelt een stuk met aanmaken en later aanpassen, je kan hem zelfs als mouseover laten dienen; zodra je erop komt verander je de pixel in een mouseover button en zet je de blend op 100%.