Achtergond 'fixed' en 100%/100%

Pagina: 1
Acties:

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 08:56
Hoe krijg ik mijn achtergrond altijd op width="100%" height="100%" op zo`n manier dat de achtergrond blijft staan terwijl de pagina naar beneden scrolled.

Ik probeer het met layers en CSS maar het lukt me niet helaas..

Iemand die hier een 'trucje'vorr weet?

bvd

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-01 07:19
Weet niet meer precies wat het was, maar ik geloof dat dit wel aardig in de buurt komt:

background-attachment: fixed;

en dit dan dus in stylesheet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

dan kan je net zo goed bgproperties=fixed gebruiken..

• Simkin
Geprobeerd maar dan scrolled de layer gewoon mee :|

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vergeet de background, hiermee kan je geen width en height args aangeven, je kan eventueel met Dhtml werken, simpelweg een <DIV STYLE="z-index:0">[img]"plaatje.jpg"[/img]</DIV>
waarna de rest van content in een andere <DIV STYLE="z-index:1;"> wordt geplaatst, natuurlijk moet je ook wat rommellen met de position:absolute
en vermoed dat dit niet bepaald compatible is, vermoed dat iedere browser verschillende pagina-grootte aanhoudt. waarschijnlijk moet je nog een javascript schrijven dat het scollen in de gaten houdt etcetc. veel geluk.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Simkin
ik gebruik nu:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><div id="Layer2" style="position: absolute; width: 100%; height: 100%; z-index: 2; left: 0; top: 0">
//html rommel//
</div>
<div id="Layer1" style="position:center; width:100%; height:100%; z-index:1 align="left">[img]"pic.jpg"[/img][/quote]en ik heb bij de tweede div ook position:absolute geprobeerd.

• Simkin
ik heb dit stukje gevonden wat werkt :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR><style>
body
{
background: #FFFFFF
url("http://www.XXXX.com/XXXX.jpg")
no-repeat fixed
center center;
}
</style>[/quote]alleen vraag ik me af of je het plaatje in de url een widht100% kan geven en hoe je dat dan doet, iemand die dit weet?

bvd
Pagina: 1