Toon posts:

[LINUX/Mandrake] Newbie: Opstart HL server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

K ben een tijde geleden met linux begonnen, tot nu toe lukte alles wel, veel handleidingen gelezen enzo. Ik heb een Counter-strike server (mod van halflife) aan de praat gekregen. Maar nou moet ik dus iedere keer als ik linux opstart alles in gaan typen:

cd /
cd halflife/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +maxplayers 6 +map cs_assault
en voor de stats ( B-) )
cd /
cd usr/local/hlstats
./hlstats.pl

Maar nou wil ik dit dus graag dat dat automatisch gaat als (bijv.) user Halflife zich aanmeld.
Ik heb al gezocht hier op t forum, en dat moet ik in rc.local kijken ofzo maar ik zoek dus voor die user.
Iig alvast bedankt voor t lezen ;-)
K hoop dat iemand mij kan helpen :-)

GreetZ
Acces_Denied

Verwijderd

Topicstarter
KAN NIEMAND MIJ HELPEN ??? :'(

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz... kicken na 2 uur is niet echt gewenst...

Maar wat wil je? dat die server altijd een HL-server draait terwijl hij aan is :?

En welke distro gebruik je :?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

De user zich aanmeld :? Kan je niet wat duidelijk zijn ?

Met het commando 'su' ( man su ) zou je het kunnen doen en dit daarna in de rc.local te plaatsen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Topicstarter
hi,
sorry als t een beetje onduidelijk was:
distro: Mandrake 8.2 (stond in topic :?
die user was gewoon een user die ik aangemaakt heb, netzoals "root"

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
bedoel je wanneer je handmatig op die machine inlogt onder een bepaalde gebruiker, of is het de bedoeling hat halflife bij het opstarten van de server automatisch wordt opgestart met de rechten van een bepaalde user?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:13
ik neem aan dat je gewoon in 1 commando zowel de cs server als de stats wil starten..
dan moet je een scriptje schrijven..

http://www.tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO.html

hier kan je wel wat info vinden over het hoe en wat..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 23:23 schreef Remenic het volgende:
bedoel je wanneer je handmatig op die machine inlogt onder een bepaalde gebruiker, of is het de bedoeling hat halflife bij het opstarten van de server automatisch wordt opgestart met de rechten van een bepaalde user?
Wanneer ik handmatig inlog, dus als ik bijv. met Acces_Denied inlog dat er dan nix gebeurd, maar als ik met Halflife inlog dat ie dan automatisch die server + stats start

Verwijderd

Je moet in de home directory van de desbetreffende gebruiker (halflife) een bestandje aanmaken of editen, ".bashrc", als je hier gewoon die regels inzet die je normaal ook gebruikt, zou halflife moeten starten als deze user inlogged.

Het lijkt me echter makkelijker om hem bij init.d erbij te zetten ofzo, dat is iets moeilijk echter

Verwijderd

Topicstarter
Thnx !
k zal es wat meer gaan lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ohja nog 1 vraagje,
Als k dat dus in di .bashrc zet,
k gebruik 2 shells omdat als k de server opstart
hij die gebruikt, dus moet ik een andere opstarten voor hlstats.pl maakt dat nie uit als ik gewoon alles onderelkaar in .bashrc zet?
Pagina: 1