Het volgende ik heb een netwerkje met 2 pc's (allebei win98se), en een paar keer per dag, valt opeens de internetverbinding weg, en Outlook express, kan dan de servers niet meer vinden.(gek genoeg werken dan icq en irc nog wel)en de verbinding op de client PC blijft het ook gewoon doen.
Simpelweg herstarten lost het probleem op.
Het is echer erg frusterend om dat 10 keer per dag te moeten doen, het is dus alleen bij de computer die rechstreeks op het internet zit aangesloten via Chello.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Een update van Internet explorer en outlook express (nu versie 6)
- De nieuwste drivers geinstalleerd, van de chello PCI netwerkkaart(3com etherlink XL TPO 3c900B-TPO)
- herinstallatie Externe toegang ( dus automatisch ook TCP/IP)
Het probleem blijft echter, verder staat er nog winroute op de server, om bepaalde poorten te kunnen mappen.
Ik maak gebruik van statische ip adressen voor het intern netwerk 192.168.0.1 enz.
Iemand nog ideeen wat ik nog meer kan proberen?
Simpelweg herstarten lost het probleem op.
Het is echer erg frusterend om dat 10 keer per dag te moeten doen, het is dus alleen bij de computer die rechstreeks op het internet zit aangesloten via Chello.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Een update van Internet explorer en outlook express (nu versie 6)
- De nieuwste drivers geinstalleerd, van de chello PCI netwerkkaart(3com etherlink XL TPO 3c900B-TPO)
- herinstallatie Externe toegang ( dus automatisch ook TCP/IP)
Het probleem blijft echter, verder staat er nog winroute op de server, om bepaalde poorten te kunnen mappen.
Ik maak gebruik van statische ip adressen voor het intern netwerk 192.168.0.1 enz.
Iemand nog ideeen wat ik nog meer kan proberen?
0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011