FDD Disk Drives 3.5~/1.44 overleiden TE snel

Pagina: 1
Acties:

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 07:57
Ik snap er niets van, in mijn hele systeem draait altijd alles perfect, ik heb nooit problemen en wat dan ook, maar om de (ongeveer) 3 maanden moet ik er een nieuwe disk drive in gooien ,omdat hij dan simpel weg niet meer werkt. :(

Opzich kan ik wel zonder diskdrive maar ik wil nu gewoon even mijn bios updaten, want ik zet een xp2000+ op mijn msi k7t PRO 2tje maarja, zonder diskdrive?

(k'eb win2k maar dat maakt niks uit)
(zie sig voor specs)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 25 april 2002 12:03 schreef PROximity het volgende:
(k'eb win2k maar dat maakt niks uit)
Dat maakt in dit geval wel uit.. Als je namelijk win98 had gehad, had je gewoon in dos-mode kunnen opstarten en alsnog flashen..

Verwijderd

Als je floppydrives elke 3 maanden overlIJden dan zou ik er toch echt eens over gaan denken om je voedingssgapping oid na te kijken. Dit is namelijk echt niet normaal.

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 07:57
Ik kom er niet echt uit zo...
Enig idee wat ik eraan zou KUNNEN veranderen?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13
Misschien heeft het temaken met de air intake van je systeem. Is je floppydrive soms het enige serieuze gat dat in je kast zit. Dan gaat alle stof uit je kamer eerst door de floppydrive. Daar kunnen ze niet zo goed teggen

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:35

LopeZ

Too much is never enough

Moved van [forum=6] naar [forum=21]

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 15:30 schreef PROximity het volgende:
meet eens de spanning van je voeding op de floppyconnector door. Daar zal het probleem wel vandaan komen.
btw: overlijden is met een lange ei ;).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 15:30 schreef PROximity het volgende:
Sjah, als de voeding dus verkeerde spanning doorgeeft zou je de voeding kunnen vervangen... verder is het wel extreem vaag dat dit precies om de 3 maanden gebeurd :X

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

/nagmodus on

Is 't niet overlijden???

/nogmodus off

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 15:33 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Sjah, als de voeding dus verkeerde spanning doorgeeft zou je de voeding kunnen vervangen... verder is het wel extreem vaag dat dit precies om de 3 maanden gebeurd :X
Lijkt inderdaar op het stofprobleem of een rotte diskette die alles vern**kt. Aan alles komt een eind, zelfs aan diskettes. Als je diskettes hebt die heel oud zijn zou het kunnen zijn dat deze geoxideerd zijn of dat de magnetische laag loskomt. Dan werkt dat als schuurpapier op je diskette head.

Had zelfde probleem. Heb het opgelost door drive open te maken, met hogedruk-luchtbus ding schoon te spuiten en met ducktape en plastic de achterkant (aan binnenkant kast) alles rond de diskdrive af te sluiten zodat er minimale airflow is door de drive. Sindsdien geen problemen meer.

WB

Verwijderd

Mwah ik heb nog een sony liggen uit 1996 die ik los gebruik voor computers hier en daar....draait nog perfect.
Ook m'n andere floppy-drives zijn nog nooit overleden...

Kennelijk toch erg merk en omgangsgebonden.....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik vind de oude floppy drives vaak nog het beste (van die dingen uit 386s en zo) die kunnen nogal wat hebben.
Pagina: 1