Ik ben mijn case aan het modden en heb inmiddels ook een zalman CNPS-3100-Goldplus cooler erin gezet.:9 Daar zit een 92x92x25 mm fan bij om de heatsink te koelen. Deze draait in normal mode op 2800 Rpm en in silent mode op 1600 Rpm. Echter wil ik deze vervangen door een enermax 92x92x25 mm fan met transparante fan. Probleem is alleen dat deze draait op 1200 Rpm tot 2500 Rpm (is regelbaar). Hoe kan ik deze constant op bv 2000 Rpm laten draaien en hoe kan ik dat controleren. PS ik heb geen systemmonitoring op mijn MSI plankje. Oh en weet iemand of deze net zo stil of stiller is als de Zalman fan.
Waarom zou je er een enermax opzetten met 2000 toeren als je huidige tot 1600 is af te voeren??
Of die stiller is dan de ander weet ik niet.
En volgens mij kan je de toeren dan niet zien, of er moet een losse display voor te krijgen zijn ofzo. Waarom wil je hem trouwens op 2000... Als hij op 2100 of op 1900 draait merk je zo goed als geen verschil hoor.
Of die stiller is dan de ander weet ik niet.
En volgens mij kan je de toeren dan niet zien, of er moet een losse display voor te krijgen zijn ofzo. Waarom wil je hem trouwens op 2000... Als hij op 2100 of op 1900 draait merk je zo goed als geen verschil hoor.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Ik wil eigenlijk puur een enermax omdat deze een doorzichtige fan heeft, op die manier komt mijn Zalman koelblok goed naar voren, nu zit hij achter een grote zwarte fan. En tuurlijk, 1600 Rpm mag ook, maar ik wilde weten hoe ik dat ding dan op 1600 Rpm krijg, ik kan hem ook voluit zetten op 2500 Rpm maar dan is hij misschien niet zo stil meer.
Als je die met fancontrol bedoelt dan is het heel simpel. Ik heb 4 80mm fans met doorzichtige bladen en een zalman 3100+ van koper 
Je hebt aan die enermaxfans een klein potmetertje zitten, kan je met een kleine schroevendraaier zo in de snelheid draaien die je zelf wilt.
Je hebt aan die enermaxfans een klein potmetertje zitten, kan je met een kleine schroevendraaier zo in de snelheid draaien die je zelf wilt.
Dat is geweldig, maar zit er ook een schaalverdeling bij het potmetertje getekent of zo, of moet je hem op gevoel laten draaien, tenminste, ivm met de koeling van mijn Zalman blok neem ik aan dat die enermax dan minimaal op 1600 Rpm moet draaien. Hebben ze deze ook in het zwart en met doorzichtige bladen?
Er zit geen schaalverdeling op die potmeter, dat heeft geen nut (het gaat toch om het geluid of airflow) en het moet klein blijven.
Ze hebben wel (ik heb ze thuis) donkerblauwe (en misschien zwarte) en ja met transparante bladen.
Vraag wel voor de zekerheid naar de kleuren/transparant want de eerdere (roze) fan's waren met matte en transparante bladen.
Ik geloof dat het toerenbereik 2000 tot 3000 is maarrrr gezien de herrie die ze maken op max speed denk ik dat 3000 wat laag is.
Kijk anders gewoon ff op de site ofzo.
Ze hebben wel (ik heb ze thuis) donkerblauwe (en misschien zwarte) en ja met transparante bladen.
Vraag wel voor de zekerheid naar de kleuren/transparant want de eerdere (roze) fan's waren met matte en transparante bladen.
Ik geloof dat het toerenbereik 2000 tot 3000 is maarrrr gezien de herrie die ze maken op max speed denk ik dat 3000 wat laag is.
Kijk anders gewoon ff op de site ofzo.
Pagina: 1