Printer om com poort?

Pagina: 1
Acties:

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Kan ik met zo'n omvormer als dit
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=342433
gewoon ook een printer op een com-poort aansluiten?

Ik weet nu niet als ik 't juiste model heb genomen, dus male of female langs welke kant, dat moet ik nog eens op men pc bekijken...

Maar gaat dit zomaar, zonder probs?
Dus ge kunt dan wel 3 printers aansluiten als ge 2 com's en een printerpoort hebt

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Nope, dat gaat niet lukken..

Die omvormer is gewoon om van een 9 pins seriele poort een 25 pins seriele poort te maken (of andersom).
Niks geen parallel dus..

Overigens zijn er wel printers die op de seriele poort werken, maar over het algemeen lijkt me dat niet aan te raden (Denk maar eens aan de snelheid van een com-poort!)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:04
Dat moet je simpelweg per printer bekijken. Er zijn speciale seriële printers, maar met een verloopstekker gaat je dat niet lukken. Er wordt namelijk gebruikt gemaakt van een andere communicatiemethode.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op donderdag 25 april 2002 12:24 schreef Japie_17 het volgende:
Dat moet je simpelweg per printer bekijken. Er zijn speciale seriële printers, maar met een verloopstekker gaat je dat niet lukken. Er wordt namelijk gebruikt gemaakt van een andere communicatiemethode.
Ja maar dat is bij USB en parallel ook zo, en toch kun je een USB-printer ook aan de parallelle poort hangen.

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn voldoende converters te vinden waarmee je een parallelle printer aan een COM-poort kunt knopen. Afhankelijk van het soort printer kan ook een seriele poort best in staat zijn de data voldoende snel aan te leveren. Per slot, als je printer 10 seconden over een pagina doet, wat maakt het dan uit of de aanlevering van data 1 of 3 seconden duurt ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 13:07 schreef Proxy het volgende:

[..]

Ja maar dat is bij USB en parallel ook zo, en toch kun je een USB-printer ook aan de parallelle poort hangen.
Ja, maar dat komt omdat die printers ontworpen zijn voor parallel en USB

Voor Serieel? Nog nooit gezien.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
USB= Universal SERIAL Bus
SERIAL = serieel, get it? ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Er bestaan wel seriele printers, ik heb er een keer een gezien, dat was net een kanon.
Maar die werkte op de seriele poort, 300 bps :D

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Hmm, ja, maar ik moet geen nieuwe printer...
Heb er hier 3 staan, maar ik haat het soms te moeten swappen...
USB naar printerpoort, dat bestaat dus wel?
Moet ik eens naar zoeken...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:10
dat verloopstukje is dus verkeerd, maar als je de goeie weet te bemachtigen denk ik dat je een proggie nodig hebt, omdat een com printer niet standaard ondersteund wordt

dot.blaat

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 25 april 2002 20:18 schreef janwvg het volgende:
dat verloopstukje is dus verkeerd, maar als je de goeie weet te bemachtigen denk ik dat je een proggie nodig hebt, omdat een com printer niet standaard ondersteund wordt
Hoe lang werk jij al met PC's ?
Seriele printers worden door elke variatie en versie van MicroSoft operating systems ondersteund.
En een serieel<->parallel-converter is echt een heel normaal geval, de omzetting van een seriele data-stroom naar een parallelle data-stroom gebeurt nou eenmaal toch al veel in je PC, zoals bij de seriele poort en USB-poorten. Het betreffende stukje logica heet een shift-register.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Je hebt iets nodig als http://www.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=318363/mode=avista/ut=c41caac965cd8466/

Dit ding heeft een paar functies:
omzetten seriele data in paralelle data
printer protocol (handshake enz)
buffer

Verwijderd

Wrm koop je niet gewoon een printerservertje ?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je kan ook een printerswitch nemen om meerdere printers op 1 poort in te stellen. Door een extra stuurcode te programmeren wordt de met de keuze van een bepaalde printer ook de switch in de juiste stand gezet.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:39

BaRF

bijna kerst

Op vrijdag 26 april 2002 08:03 schreef Sinclair het volgende:
Je kan ook een printerswitch nemen om meerdere printers op 1 poort in te stellen. Door een extra stuurcode te programmeren wordt de met de keuze van een bepaalde printer ook de switch in de juiste stand gezet.
of gewoon 1 met een knop erop :) lekker analoog met je hand kiezen :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1