ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
Die omvormer is gewoon om van een 9 pins seriele poort een 25 pins seriele poort te maken (of andersom).
Niks geen parallel dus..
Overigens zijn er wel printers die op de seriele poort werken, maar over het algemeen lijkt me dat niet aan te raden (Denk maar eens aan de snelheid van een com-poort!)
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ja maar dat is bij USB en parallel ook zo, en toch kun je een USB-printer ook aan de parallelle poort hangen.Op donderdag 25 april 2002 12:24 schreef Japie_17 het volgende:
Dat moet je simpelweg per printer bekijken. Er zijn speciale seriële printers, maar met een verloopstekker gaat je dat niet lukken. Er wordt namelijk gebruikt gemaakt van een andere communicatiemethode.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Ja, maar dat komt omdat die printers ontworpen zijn voor parallel en USBOp donderdag 25 april 2002 13:07 schreef Proxy het volgende:
[..]
Ja maar dat is bij USB en parallel ook zo, en toch kun je een USB-printer ook aan de parallelle poort hangen.
Voor Serieel? Nog nooit gezien.
SERIAL = serieel, get it?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Maar die werkte op de seriele poort, 300 bps
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Heb er hier 3 staan, maar ik haat het soms te moeten swappen...
USB naar printerpoort, dat bestaat dus wel?
Moet ik eens naar zoeken...
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
dot.blaat
Hoe lang werk jij al met PC's ?Op donderdag 25 april 2002 20:18 schreef janwvg het volgende:
dat verloopstukje is dus verkeerd, maar als je de goeie weet te bemachtigen denk ik dat je een proggie nodig hebt, omdat een com printer niet standaard ondersteund wordt
Seriele printers worden door elke variatie en versie van MicroSoft operating systems ondersteund.
En een serieel<->parallel-converter is echt een heel normaal geval, de omzetting van een seriele data-stroom naar een parallelle data-stroom gebeurt nou eenmaal toch al veel in je PC, zoals bij de seriele poort en USB-poorten. Het betreffende stukje logica heet een shift-register.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Dit ding heeft een paar functies:
omzetten seriele data in paralelle data
printer protocol (handshake enz)
buffer
of gewoon 1 met een knop eropOp vrijdag 26 april 2002 08:03 schreef Sinclair het volgende:
Je kan ook een printerswitch nemen om meerdere printers op 1 poort in te stellen. Door een extra stuurcode te programmeren wordt de met de keuze van een bepaalde printer ook de switch in de juiste stand gezet.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you