Toon posts:

Maxtor D740X 80Gb Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een maxtor 80 gig gekocht, na het aansluiten word deze niet herkent door de bios. Wel herkent XP hem in het apparaatbeheer. Kortom ik kan de schijf niet formateren dus niet gebruiken. M'n BIOS komt uit 6/99 en ik heb een MSI moederbord ook uit die zelfde periode. Ik wil de hardeschijf samen laten werken met een IBM schijf van 8 gig.

Wie kan me een oplossing geven voor deze problemen, graag goede uitleg, ben nogal een leek op dit gebied.

Groeten, Philip

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bios-upgrade proberen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Zoek eens wat informatie over FDISK... :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 11:59 schreef Marv het volgende:
Zoek eens wat informatie over FDISK... :)
Als de bios hem niet herkent kun je met fdisk al helemaal niks doen! Lekker niveau hoor.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

FF een BIOS-upgrade eroverheen gooien. Want ik heb een Asus P2B-DS bord waarop gewoon Maxtor 120GB's erop zitten :D Dit bordje is wel helemaal up-to-date qua Bios...
Dus dan zal dat ook wel bij jouw zo zijn ;)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:37
Op donderdag 25 april 2002 12:03 schreef Baudtlugt het volgende:

[..]

Als de bios hem niet herkent kun je met fdisk al helemaal niks doen! Lekker niveau hoor.
Dat je niet eens aan een BIOS upgrade gedacht had is ook lekekr "nivo" hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:04 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Dat je niet eens aan een BIOS upgrade gedacht had is ook lekekr "nivo" hoor!
Een BIOS update is natuurlijk wel het laatste wat je doet als leek. Weet je misschien ergens een goede uitleg staan waar je kunt vinden hoe je dat precies moet doen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

met WinXP kun je de harddisk gewoon benaderen buiten de BIOS om, als WinXP em vind in apparaatbeheer dan zou je em gewoon moeten kunnen partitioneren/formatteren, ongeacht of de BIOS de schijf ondersteunt. Daarbij staat WinXP dan natuurlijk op de schijf die wel door de BIOS gevonden wordt.

Ditzelfde geldt bijv. ook voor Linux en Win2000.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

misschien ff Maxblast proberen?
kan je de BIOS mee omzeilen, is te downloaden op de site van Maxtor.
met dit progje kan je ook retesnel mee partitioneren/formatteren B-)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:07 schreef limoentje het volgende:
met WinXP kun je de harddisk gewoon benaderen buiten de BIOS om, als WinXP em vind in apparaatbeheer dan zou je em gewoon moeten kunnen partitioneren/formatteren, ongeacht of de BIOS de schijf ondersteunt. Daarbij staat WinXP dan natuurlijk op de schijf die wel door de BIOS gevonden wordt.

Maaruh, XP wilt hem niet weergeven als bruikbare schijf in het venster "deze computer". Dus ik kan em niet formateren, oplossing??

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 12:07 schreef limoentje het volgende:

ja, dat is zo. :)

Maar het zal zo vervelend zijn als je hem opnieuw wil instaleren of weet ik veel wilt doen

Maar ik raad, net zoals de rest, een bios update aan. te vinden op www.msi.com.tw (als het goed is hoor ;) )

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 12:10 schreef Baudtlugt het volgende:

[..]

Maaruh, XP wilt hem niet weergeven als bruikbare schijf in het venster "deze computer". Dus ik kan em niet formateren, oplossing??
ja

ga naar configuratie scherm, dan systeembeheer, dan naar computer beheer, dan ga je naar opslag, dan schijfbeheer (lokaal) en de rest mag wel duidelijk zijn ;)

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Op donderdag 25 april 2002 12:10 schreef Baudtlugt het volgende:

[..]

Windows Explorer geeft alleen partities aan, geen schijven. Right-click op 'Deze Computer', kies 'Manage' (beheer? onderhoud?), in het linkervenster heb je iets van storage mgmt. waar je partities kunt aanmaken op de HD. Deze partities kun je dan weer zien in Deze Computer.

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op donderdag 25 april 2002 12:03 schreef Baudtlugt het volgende:

[..]

Erm... je zegt dat je leek bent op dit gebied.. hoe moet ik dan in godsnaam weten dat je al met fdisk geprobeerd hebt? (of dat je al weet dat dit niet gaat werken)

Als ie niet herkend wordt in de bios en jij denkt dat dat het probleem is wat doe je dan moeilijk en flash die bios :Z

Ik zal je nog eens proberen te helpen :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-04 13:58
Move > [forum=21]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1