Toon posts:

Netwerk printer print altijd uit lade 3

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede mensen,

Ik heb een vraag, op mijn stage hebben we een hp4100 staan, deze is aangesloten op het netwerk en een x aantal mensen maken van deze printer gebruik. Nu is het geval dat we 3 verschillende soorten papier gebruiken. Maar telkens als ik (ook al selecteer ik lade 2) blijft de printer uit lade 3 printen. Ik heb hp gebeld maar deze zegt dat het een driver probleem moet zijn. Nou is deze nog nooit vervangen en hij is altijd goed geweest, weet iemand voor deze intressante vraag ook een intressante oplossing.

BVD>>> :Y)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op de printer zelf, en in de driver het type papier goedzetten.
Bijv. lade 2 - voorgedrukt
lade 3 - blanco

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ja dat probleem hebben we hiero ook gehad. Wat wij deden was een bestandje erheen sturen die de defaultsettings weer terug zet. Wij hadden namelijk het probleem dat ie uit lade 2 ging zoeken naar papier van het "letter" formaat, en lade 1 en A4 moest ie eigenlijk doen.

maar dat bestandje zal ik ff opzoeken...

U hoort nog van ons! goedemiddag...

Verwijderd

idd de soort papier in de driver EN in de printer goedzetten, dan gaat het goed zowel vanuit windows als vanuit dos!

Verwijderd

Topicstarter
ok dat was al ingesteld, wat we net hebben gedaan is het herstellen van de fabrieksinstellingen en we hebben weer die instellingen ingesteld qua verschillende soorten papier.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:12 schreef forallthecows het volgende:
ja dat probleem hebben we hiero ook gehad. Wat wij deden was een bestandje erheen sturen die de defaultsettings weer terug zet. Wij hadden namelijk het probleem dat ie uit lade 2 ging zoeken naar papier van het "letter" formaat, en lade 1 en A4 moest ie eigenlijk doen.

maar dat bestandje zal ik ff opzoeken...

U hoort nog van ons! goedemiddag...
ok graag, dit is namelijk een probleem wat voor veel vragen zorgt bij de systeembeheerders hier

Verwijderd

Je moet naar de instellingen op de server kijken, want die overruled meestal de instellingen van de workstations.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 12:26 schreef Gigamaster het volgende:

[..]

ok graag, dit is namelijk een probleem wat voor veel vragen zorgt bij de systeembeheerders hier
okay : ga naar een dosomgeving (cmd of command) en edit een bestandje genaamd printer (zonder extensie) en zet daar het volgende in :

<font color=red> Oscar zegt: zo is je tekst beter te lezen, geen smily's erin :)
</font>
code:
1
2
3
4
5
6
*D%-12345X@PJL
@PJL DEFAULT MPTRAY = FIRST
@PJL DEFAULT MANUALFEED = OFF
@PJL DEFAULT ECONOMODE = OFF
@PJL DEFAULT LANGUAGE = ENGLISH
*D%-12345X

pas op! vul ipv de smiley die voor het procentteken staat, een pijltje naar rechts in! welke ASCI code dat was weet ik niet meer...als dit niet lukt met dat pijltje naar rechts, dan zal ik zodra ik thuis ben ff dat bestandje posten zodat je de originele kunt downen (kheb hier namelijk geen mogelijkheden om dingen te uploaden o.i.d.)

zodra je het bestandje "printer" hebt gemaakt (dus zonder extensie!) dan copieer je het bestandje naar de netwerkprinter. hopelijk werkt dat bij jou dan net zo goed als hier bij ons!

suc6 :9

owja, je zou ipv FIRST ook second kunnen doen (je had het over lade 2)

Verwijderd

Kerel ik heb zeer veel ervaring met hp 4100 printers en bij mij op het oude werk ( gemeente Apeldoorn ) is geleert dat voor een hp4100 je eens de hp 4000 driver moet gebruiken en dan nog eens proberen...

werkt altijd .. :)

het nadeel is dat je de extra's van de hp 4100 niet kan gebruiken. dus kijk uit......

wat ook mogelijk is .... als je aan een server hangt of een queue... dan ligt het waarschijnlijk ook aan hoe de server is aangemaakt voorbeeld : novell is daar heet precies is en dat moet goed aangemaakt worden.

GreetZ!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 13:44 schreef NOxxie het volgende:
Kerel ik heb zeer veel ervaring met hp 4100 printers en bij mij op het oude werk ( gemeente Apeldoorn ) is geleert dat voor een hp4100 je eens de hp 4000 driver moet gebruiken en dan nog eens proberen...

werkt altijd .. :)

GreetZ!
als dit afdoende is, dan ben ook ik tevreden :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

forallthecows: ff stukje van je text tussen [code-tags] gezet :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:45 schreef Oscar the Grouch het volgende:
forallthecows: ff stukje van je text tussen [code-tags] gezet :)
maar nu kan ik niet meer het woordje smileys weghalen en veranderen in asteriksjes (sterretje *D

mijn excuus trouwens voor het niet gebruiken van code dinges... |:(

Verwijderd

Topicstarter
jongens bedankt, ik zal even dat bestandje proberen
maar hoe kopieer je dat naar de printer dan

Verwijderd

Topicstarter
iemand???? ple@se help me out!!! :'(

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 08:30 schreef Gigamaster het volgende:
jongens bedankt, ik zal even dat bestandje proberen
maar hoe kopieer je dat naar de printer dan
in dosboks :
code:
1
copy [bestandsnaam] [//naamprinter]

dat werkt dus alleen zo als het een netwerkprinter is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm wel de paginainstelling in je document goed zetten eh.
Dus pagininstelling op lade 2 en afdrukken naar lade 2.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:57 schreef KillerAce_NL het volgende:
dit :
owja, je zou ipv FIRST ook second kunnen doen (je had het over lade 2)
haddik em al verteld

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat was mij niet helemaal duidelijk.
Maar probleem blijft, als je bijv 4 lades hebt en 4x a4 met ander briefpapier, je moet constant de paginainstelling veranderen, of 4 templates voor Word maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 10:57 schreef KillerAce_NL het volgende:
allen is het geval dat als we dat doen gaat hij toch nog op lade 3

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:05 schreef Gigamaster het volgende:

[..]

gozer! kerel!

heb je die file al uitgeprobeerd?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 26 april 2002 12:05 schreef Gigamaster het volgende:

[..]

In de lades zit zo'n blauw draaiknopje, daar stel je mechanisch het papierformaat mee in, dat staat niet goed bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 12:06 schreef forallthecows het volgende:

[..]

gozer! kerel!

heb je die file al uitgeprobeerd?
ik doe het volgende, ik doe in prompt C:/copy printer //hp4100-ndps dan krijg ik de volgende fout. de syntaxis van de opdracht is onjuist.

de file printer staat ook op de root van c:

thank you

Verwijderd

oeps tikfoutje van mezelf

het moet zijn :
code:
1
copy [bestandsnaam] \\[printservernaam]\[printernaam]

het zou ook kunnen dat je het zonder printservernaam kunt doen omdat je misschien geen printserver hebt...

die slashes had ik in een vorig bericht verkeerd staan... sorry |:(

Verwijderd

bij ons op het werk doet hij dat ook

wij laten la 3 leeg en drukken dan 2 x op die groene knop dan print hij toch uit la 1

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:47 schreef theplayerr het volgende:
bij ons op het werk doet hij dat ook

wij laten la 3 leeg en drukken dan 2 x op die groene knop dan print hij toch uit la 1
ja das ook een optie, dat deden wij eerst ook, maar niet effectief. je gaat toch ook niet je scheerapparaat weggooien zodat je je niet meer hoeft te scheren? :9

Verwijderd

Topicstarter
hij blijft nu maar zeggen dat hij het bestand niet kan vinden, ik heb er geen extensie achter gedaan dus dat moet kloppen.

Verwijderd

voer je de opdracht wel uit vanuit de directory waar het bestandje staat?

en als je een . achter de bestandsnaam zet dan?

Verwijderd

wat je ook niet mag vergeten is om op de clients eerst bij de gebruiker de printer te verwijderen en daarna als beheerder de printer uit het register; bepaalde instellingen blijven in het regsiter staan./ Wij hebben die problemen met een 4550 gehad; nieuwe driver, register opgeschoont, opnieuw geboot, printer weer geinstalleerd en klaar is windows.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 13:32 schreef forallthecows het volgende:
voer je de opdracht wel uit vanuit de directory waar het bestandje staat?

en als je een . achter de bestandsnaam zet dan?
nope het werkt niet jammer....andere oplossing misschien??

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 19:02
print eens uit notepad, kies dan de bak en kijk eens of het werkt.

Ben eens een hele dag aan het kutten geweest, en toen bleek het aan word te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 13:52 schreef kwtemp het volgende:
print eens uit notepad, kies dan de bak en kijk eens of het werkt.

Ben eens een hele dag aan het kutten geweest, en toen bleek het aan word te liggen.
Het hele gebouw heeft er last van ik weet niet of dat een betekenis heeft. maar als je naar pagina instellingen en dan het papier soort op brf papier zoals dat ook in de printer staat is ingesteld dan print hij wel uit de goede bak, maar dat hebben we nooit zo gedaan, eerder ging het wel altijd gewoon goed wanneer we de bak aanklikte. en voordat je dat hier aan alle gebruikers hebt uitgelegd.....snap je wat ik bedoel

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 13:49 schreef Gigamaster het volgende:

[..]

nope het werkt niet jammer....andere oplossing misschien??
dan werkt het toevallig alleen bij jou niet want bij ons en een ander bedrijf ging het prima!

waar je die file heen wilt copieren is dat wel een netwerkprinter? anders werkt het natuurlijk ook nie...

succes verder :p

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:25 schreef forallthecows het volgende:

[..]

dan werkt het toevallig alleen bij jou niet want bij ons en een ander bedrijf ging het prima!

waar je die file heen wilt copieren is dat wel een netwerkprinter? anders werkt het natuurlijk ook nie...

succes verder :p
Het is een NDPS netwerk printer aangemaakt in novell.
misschien dat je hier meer aan hebt. bvd
Pagina: 1