Toon posts:

mp3 pc reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige topic omtrent dit probleem is foetsie dus :

Eerst ff wat info :

-133 Mhz pc, 32 MB edo, 4 Mb videokaart, 1,5 Gb bootschijf, 20 Gb mp3schijf, 16 bits soundkaartje (ISA)
-aan het geheugen ligt het niet (getjekt met DocMem)
-aan de video kaart ligt het ook niet.
-Harddisk is niet corrupt.
-Connectoren op het mobo zijn okee
-CPU wordt niet overdreven warm
-pc heeft altijd prima gedraaid, maar onder windows 95

-toen windows 98 SE erop draaide ging dat prima, tot op een gegeven moment : reboote spontaan, foutmeldingen tijdens draaien van winamp, erg veel crashes...

-toen dacht ik van : ik zet er windows 95 op, maar wanneer ik de win95 ceedee d'r in druk en een commando als "cd win95" doe op de cdrom drive, dan komen er allemaal lettertjes en tekentjes in beeld --> wazig!!

-toen windows98 SE nog draaide stond na een paar uur de pc stil. gecrasht dus...

-als de pc in dos opstart (met bootflop) dan kan ie gewoon dagenlang aan blijven staan. maar windows 95 kan ik niet installeren... (die gekke gekleurde ASCItekentjes weer random in beeld)

Dat was de info... Kan iemand mij helpen? Heb ik iets over het hoofd gezien? Dat hoor ik graag...

btw. : ik ben nu op het werk. als ik thuis ben kan ik pas testen....

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

In dit soort gevallen zou ik een format en een schone win95 OSR2 install doen, OSR95 is stabiel, en draait ook gewoon lekker op een P133. Als het een MP3Bak is, heb je Win98SE helemaal niet nodig.
Je zou ook een ECHT stabiel OS kunnen gebruiken (Beoz schijnt erg goed te zijn voor MP3/DivX etc) Linux of NT4.0 ofzo. (neem aan dat je in NT4 wel MP3tjes af kan spelen, ik weet 'r verder weinig van :)

Specs

Verwijderd

Mischien virus? (bootvirus)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 11:58 schreef Masterdam het volgende:
In dit soort gevallen zou ik een format en een schone win95 OSR2 install doen, OSR95 is stabiel, en draait ook gewoon lekker op een P133. Als het een MP3Bak is, heb je Win98SE helemaal niet nodig.
Je zou ook een ECHT stabiel OS kunnen gebruiken (Beoz schijnt erg goed te zijn voor MP3/DivX etc) Linux of NT4.0 ofzo. (neem aan dat je in NT4 wel MP3tjes af kan spelen, ik weet 'r verder weinig van :)
volgens mij had ik vermeld dat ik windows 95 o.i.d. niet kon installeren omdat ie dan met allerlei vage aasci tekens in beeld kwam bij een commando als "cd win95".... toch?

:z

bootvirus kan ik me niet voorstellen... maar tis ennieweej wel een optie...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 11:58 schreef Masterdam het volgende:
(neem aan dat je in NT4 wel MP3tjes af kan spelen, ik weet 'r verder weinig van :)
hmmmzz..... |:(

op die foto van je peecee staat trouwens wel een vage kast hoor... lelijk systeem heb jij ;)

Verwijderd

Zeker weten niet het geheuegen brak??

ps. Waarom gebruik je geen MS-DOS??

Gebruik ik ook voor MP3-bak in de auto. Down gewoon het prog MPXPLAY en draaien maar!

Verwijderd

Topicstarter
als ik MS-DOS gebruik, dan kan ie mijn extra HD niet zien...
want dat is een Quantum Fireball.

maar ik ga MPXPLAY eens proberen...

Verwijderd

Maar als je je pc op laat starten (in DOS) met de command.com van win98 (zodat je FAT32 hebt) dan kan dat toch wel??

MPXPLAY is zeker leuk prog, kan ook winamp-playlists laden e.d.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 12:08 schreef forallthecows het volgende:

[..]

volgens mij had ik vermeld dat ik windows 95 o.i.d. niet kon installeren omdat ie dan met allerlei vage aasci tekens in beeld kwam bij een commando als "cd win95".... toch?

:z

bootvirus kan ik me niet voorstellen... maar tis ennieweej wel een optie...
Clean installatie houdt in een echte format (opstarten mbv een beveiligde bootfloppy) van je partitie waar je W95 op wil zetten en dan W95 pas installeren, niet vanuit W98 of zo. Als je het doet, doe het dan goed (zonder eventuele virusjes die achtergebleven zijn, kan wel nog altijd een boot-virus aanwezig zijn :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 12:26 schreef MRGEKKIE het volgende:

[..]

Clean installatie houdt in een echte format (opstarten mbv een beveiligde bootfloppy) van je partitie waar je W95 op wil zetten en dan W95 pas installeren, niet vanuit W98 of zo. Als je het doet, doe het dan goed (zonder eventuele virusjes die achtergebleven zijn, kan wel nog altijd een boot-virus aanwezig zijn :+ )
cleane installatie --> ik weet wat het is en heb het gedaan. formatted de schijf enzo. nada verbeteringen.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Misschien is de IDE controller waar je cd-rom speler aan hangt niet meer ok? Dat zou misschien kunnen verklaren waarom je die vreemde tekens in beeld krijgt als je vanaf de cd gaat installeren.
Het kaan ook zijn dat je cd-rom speler zelf niet goed meer is. Een tijdje geleden had ik ook vage problemen bij het installeren van win98 op een pentium 133. Toen ik na vanalles geprobeerd te hebben even mijn modernere DVD speler aan de bak hing waren de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 13:21 schreef Sailorman het volgende:
Misschien is de IDE controller waar je cd-rom speler aan hangt niet meer ok?
dat gaatik meteen als eerste proberen als ik thuis ben!
zul je net zien ,dat het iets simpels is wat je over het hoofd heb gezien... Want ik zat al helemaal te denken aan doormeten enzo van het mobo.

waar vind ik trouwens mpxplay? download.com hebbem niet...
naar appz&warez sites mag ik niet vragen anders ben ik een stout usertje :9

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 13:30 schreef forallthecows het volgende:

[..]

dat gaatik meteen als eerste proberen als ik thuis ben!
zul je net zien ,dat het iets simpels is wat je over het hoofd heb gezien... Want ik zat al helemaal te denken aan doormeten enzo van het mobo.

waar vind ik trouwens mpxplay? download.com hebbem niet...
naar appz&warez sites mag ik niet vragen anders ben ik een stout usertje :9
Ik heb even gekeken en ik vind het binnen 3 seconden met Google, de officiele website zelfs van mpxplay... ik kan je wel de URL geven maar ik vind dat je wel het zelf initiatief moet hebben om zelf even te kijken.

Verwijderd

Mijn vorige topic omtrent dit probleem is foetsie dus
Als je gewoon op je naam clickt, kom je er vanzelf achter dat dat topic gewoon nog open is: het staat wel hier: [topic=476447]

Crossposten wordt _niet_ gewaardeerd, en zoals Aikeleer al zei: een beetje eigen zoekwerk mag ook wel eh ;).

Verwijderd

[topic=476447]

je kan daar toch gewoon verdergaan?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.