[JS] setTimeout fout, doet niet wat ie moet doen

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Van m`n werk uit maak ik een template voor Tel. Niet interessant om te weten, maar het leuke is dat er een 'dynamisch' menu in moet komen. Goed, die maak ik wel even, no problem. Maar nu is het menu nogal klein, dan je makkelijk met je muis er buiten kan komen, wat betekend dat het menu direct sluit.
Dit wil ik oplossen met de setTimeout functie. Na 1000ms. wil ik het menu pas sluiten.

Zonder de functie doet alles het goed, met de functie eromheen gaat ie fout. Check zelf maar:
zonder setTimeout: http://www.pepper.nl/websites/tel/template.htm
met setTimeout: http://www.pepper.nl/websites/tel/template_2.htm

Wie weet waarom die functie dit doet, of wat ik misschien fout doe?

Deze templates zijn nog in pre-alpha stage :) Dus de CSS, browsercompatibiliteit en externe .js files komen nog :D

Edit: het gaat dus over het menu, in template_2 gaat ie in IE5.0 eerder weg dan ik wil, IE6 weet ik niet. Daar test ik niet mee :Y)

Edit2: dit wil ik dus omdat er veeeel mensen zijn die de muis niet kunnen besturen, die komen dan nooit verder dan het eerste menu :o

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ehmm wees eens wat specifieker? ik zie nl. geen verschil tussen de 2 versies...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 11:55 schreef drm het volgende:
ehmm wees eens wat specifieker? ik zie nl. geen verschil tussen de 2 versies...
Ga eens over het menu heen met je muis, eerst 'Interieur Artikelen', dan 'Basics'. In template_2 gaat het menu eerder weg (IE5.0) zodat je niet verder kunt gaan... ;(

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ah nou zie ik 't :)

ns ff kijken...
edit
  • [sub]<offtopic more or less>[/sub] [me=22119]vond 't wel lollig om te zien dat Blue-eagle dezelfde fout maakt als drm 2 jaar geleden:[/me] [code]<a class="blaat">bla</a> moet <span class="blaat">bla</span>[/code] zijn ... [sup]</offtopic more or less>[/sup]
* drm kijkt ff verder.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• RM-rf
  • Laatst online: 20:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat bij mij misgaat is dat de onmouseout al geactiveerd wordt bij een bewging binnen de TD, door over de de span die daarbinnen zit te beweging genereer je al een onmouseout.

wat me beter lijkt is om ipv de onmouseout en functie te maken die op window.onmousemove luisterd en op basis van de X en Y-coords van de muis het submenu deactiveert.

verder moet je als je een timeout wilt gebruiken, die timeout verwijderen bij een onmouseover terug.. clearTimeout(timeoutId)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 12:06 schreef RM-rf het volgende:
wat bij mij misgaat is dat de onmouseout al geactiveerd wordt bij een bewging binnen de TD, door over de de span die daarbinnen zit te beweging genereer je al een onmouseout.

wat me beter lijkt is om ipv de onmouseout en functie te maken die op window.onmousemove luisterd en op basis van de X en Y-coords van de muis het submenu deactiveert.

verder moet je als je een timeout wilt gebruiken, die timeout verwijderen bij een onmouseover terug.. clearTimeout(timeoutId)
Raar.. html is toch bedoelt om genest te werken? Ik leer dus elke dag weer wat bij :D
Het klopt inderdaad.. hij blijft constant MouseOuts genereren..

Dan pak ik de offsetHeight en offsetWidth er maar bij (8> Niet m`n favoriete oplossing eigenlijk.. maar het kan niet anders blijkbaar.

Tnx in ieder geval, drm en RM-rf :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Ben ik weer.. wie kan me vertellen waarom javascript de
code:
1
event.x

niet als een integer ziet?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 13:48 schreef Blue-eagle het volgende:
Ben ik weer.. wie kan me vertellen waarom javascript de
code:
1
event.x

niet als een integer ziet?
:? is dat zo? Ik heb daar nooit problemen mee gehad... Dat zou wel heeeel typisch zijn. Hoe roep je het aan?

• Blue-eagle
  • Niet online
Gewoon zo:
code:
1
2
3
4
5
if(event.x < iets.offsetWidth){ 
    alert('ja hoor');
} else {
    alert('niet dus..');
}

Als ik de eerste voorwaarde gewoon hardcoded "15" maak, dan werkt ie wel... het light dus aan de event.x.
Ook een conversie werkt niet hierbij. Helaas.
Pagina: 1