wie vind welk spel het mooist, meest humoristisch, enz. ik vond zelf de Monkey Island series vet goed, en ook van dat rare humor, en vooral Sam&Max, dat vond ik zo geweldig zieke humor, vooral in het begin dat max dat kereltje van de trap afgooit, ik zie het nog helemaal voor me
en natuurlijk ook de Indiana Jones Fate of Atlantis, dit gewoon omdat dat de eerste echte game was waarbij ik moest nadenken
Monkey Island ?? is dat Lucasarts ?Op donderdag 25 april 2002 11:00 schreef Daedalus18 het volgende:
wie vind welk spel het mooist, meest humoristisch, enz. ik vond zelf de Monkey Island series vet goed, en ook van dat rare humor, en vooral Sam&Max, dat vond ik zo geweldig zieke humor, vooral in het begin dat max dat kereltje van de trap afgooit, ik zie het nog helemaal voor meen natuurlijk ook de Indiana Jones Fate of Atlantis, dit gewoon omdat dat de eerste echte game was waarbij ik moest nadenken
pff zal wel dan
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
ja, d8 toch echt dat ie van Lucasarts was ja...Op donderdag 25 april 2002 11:01 schreef Damian het volgende:
[..]
Monkey Island ?? is dat Lucasarts ?
pff zal wel dan
Zack Mc Cracken is mijn Favo, ik heb hem op de C64 voor het eerst gespeeld (da's dus waaaaaaaaaayyy back
)maar ik heb hem laatst in de States ook voor de PC op de kop kunnen tikken en nu istie dus weer standaard op mijn HD geinstalleerd...
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Verwijderd
Absoluut de Monkey Island serie! En dan vind ik het laatste deel zelfs nog het meest tegenvallen.. die nieuwe besturing vind ik niet echt fijn, ik vond Monkey Island 1 en 2 nog het leukste!
Verwijderd
Inderdaad, de 'humor-graad' staat per deel gelijk in de goede volgorde. Het word steeds iets minder. Maar het blijft leuk!Op donderdag 25 april 2002 11:10 schreef Leeloo het volgende:
Absoluut de Monkey Island serie! En dan vind ik het laatste deel zelfs nog het meest tegenvallen.. die nieuwe besturing vind ik niet echt fijn, ik vond Monkey Island 1 en 2 nog het leukste!
Ik hoorde dat Lucas arts bezig is met een nieuwe adventure ,
klopt dit
klopt dit
Verwijderd
Mijn eerste gedachte!Op donderdag 25 april 2002 11:09 schreef vanhollandbas het volgende:
MMM laten we Full Throttle niet vergeten!
Ik speel het nog vaak, biker ben is ruig.
zolang ie maar zieke humor heeft, vind ik alles bestOp donderdag 25 april 2002 11:12 schreef KunDun het volgende:
Ik hoorde dat Lucas arts bezig is met een nieuwe adventure ,
klopt dit
maar ik heb er verder nog niks over gehoord
Verwijderd
En die ook, och, die speel ik nu zelfs nog, hij heeft net dat reataurant overgenomen en er een cassino van gemaaktOp donderdag 25 april 2002 11:16 schreef vanhollandbas het volgende:
Grim Fandango was ook wel geinig. Had ook goede humor.
Meesterlijke spellen.
Verwijderd
Jammer dat Lucas Arts de laatste tijd niet meer met iets nieuws komt. Bijv. Grim Fandango 2 of gewoon starten met geheel nieuwe meesterlijke serie.
Cursed starWars rotzooi %@$$@@*&
De Larry serie, was die nou ook van Lucas Arts..... of was toch Sierra..?
edit: typo Trek/Wars een pot nat!
Cursed starWars rotzooi %@$$@@*&
edit: typo Trek/Wars een pot nat!
volgens mij (weet het niet helemaal zeker) was het sierraOp donderdag 25 april 2002 11:22 schreef quipere het volgende:
Jammer dat Lucas Arts de laatste tijd niet meer met iets nieuws komt. Bijv. Grim Fandango 2 of gewoon starten met geheel nieuwe meesterlijke serie.
Verwijderd
Sierra, bij de laatste gamne werdt hij in het introfilmpje bedolven onder de bol(tenminste, ik geloof dat dat iets van sierra was)Op donderdag 25 april 2002 11:22 schreef quipere het volgende:
Verwijderd
Ik heb het nog ff opgezocht, was inderdaad SierraOp donderdag 25 april 2002 11:24 schreef Daedalus18 het volgende:
[..]
volgens mij (weet het niet helemaal zeker) was het sierra
ALLES van Lucasarts is cool.. ik kan me geen enkel spel herrinneren wat ik niet leuk vond.. ik noem: "Monkey island", "Full throttle", "Day of the tentacle", "Sam & Max", "Xwing", "Tie-fighter" etc etc etc...ok er waren wel een paar real time strategy games die minder waren maar in het algemeen 2 thumbs up
Yeah Yeah
Verwijderd
Ik denk dat LA een dipje heeft gehad(hoewel ik beide star wars episode I games goed vond(vooral racer))maar dat ze er nu weer helemaal overheen zijn.
de Monkey Island serie is gewoon super, ik heb geen enkel spel gezien wat daar aan kan tippen
grim fandango, dat is echt een stoer spel,
jep
Hé als je niet weet waar je het over hebt, zwijg dan!Op donderdag 25 april 2002 11:22 schreef quipere het volgende:
Cursed startrek rotzooi %@$$@@*&
Star Wars.Op donderdag 25 april 2002 11:22 schreef quipere het volgende:
Cursed startrek rotzooi %@$$@@*&
En ik hoop dat je met "rotzooi" alleen de titels gebaseerd op E1:TPM bedoeld.
"The Dig". Kent iemand die? Ook van Lucasarts, erg goede SF-adventure. Heeft plot wat ooit voor film moest dienen, maar was destijds te duur om er ook daadwerkelijk een film van te maken...
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Verwijderd
Ff denken... Even in een paar woorden mijn ideetjes over de games die ik gespeeld heb, minus een paar die ik vergeten ben:
Adventures:
Maniac Mansion: Topklasse.
Zak McKracken: Topklasse.
Indiana Jones & Last Crusade: Probeert te dicht op de film te zitten. Heel on-LucasArts: je kunt doodgaan.
Indiana Jones & Fate of Atlantis: Origineel verhaal, topklasse.
Day of the Tentacle: Geniaal grappig, echter veel te kort.
Sam & Max: Topklasse. Heeft me van m'n stoel laten flikkeren van het lachen.
Loom: Eerste pratende CD-Rom van Lucas. Beetje simpel, maar heel sfeervol.
Monkey 1: Humor van de bovenste plank.
Monkey 2: Humor van nog 1 plank hoger.
Monkey 3: Nu kennen we het wel, maar nog wel goed.
Monkey 4: 3D-behandeling was IMHO niet nodig geweest. Werkt wel voor Grim, niet voor Monkey.
Grim Fandango: Origineel en topklasse. 3D-interface leent zich erg goed voor de situatie.
Full Throttle: Klasse, maar net als DOTT veel te kort.
The Dig: Steengoed SF-verhaal, goede puzzels, betere muziek, en topklasse graphics (helaas nog wel 320x200).
Star Wars:
X-Wing: Gaaaaaaf... Wat heb ik hier een tijd in gestoken.
TIE Fighter: Zo mogelijk nog gaver.
X-Wing vs TIE Fighter: Gemiste kans. Uitbreiding Balance of Power maakt veel goed.
X-Wing Alliance: Ook heel goed, 3D-cockpits zijn wel grappig, voor mij reden geweest tot aanschaf van force feedback joystick.
Dark Forces: Beste Doom-kloon in mijn opinie, en nog Star Wars ook! Alleen te weinig levels (ook al zijn ze levensgroot).
Jedi Knight: Waardige opvolger.
Jedi Outcast: Nog een waardige opvolger.
Rebel Assault: Revolutionair CD-spel, maar niet meer dan dat.
Rebel Assault 2: Beetje standaard vervolg-verhaal, herinner me nog wel de cheat met ballet-dansende stormtroopers.
Shadows of the Empire: Probeert van alles te zijn, uiteindelijk is alleen het eerste level (=demo-level) goed.
Yoda Stories: Pfffffffff.
Rogue Squadron: Eerder genoemd demo-level uit SotE krijgt een heel eigen spel, en roeleert best wel.
E1 Racer: Tja, had geen Star Wars-spel hoeven te zijn, maar goed gevoel voor snelheid.
Phantom Menace: Waardeloos.
Rebellion: Ondergewaardeerd strategiespel, helaas tegengewerkt door onhandige interface en resolutie van slechts 640x480.
Force Commander: Wederom gemiste poging om origineel te zijn. Crappy interface verpest het.
Galactic Battlegrounds: Age of Jedi, maar RTS is RTS en beter goed gepikt dan slecht verzonnen (zie Force Commander).
Starfighter: consoletitel, had het moeten blijven.
Obi-Wan: Xbox only, gecancelde pc-titel, en heel duidelijk waarom. Geen enkel gevoel van progressie in het spel aanwezig.
Overige shit:
Afterlife: zeer matige SimCity-kloon. Probeert altijd grappig te zijn, en mislukte daarin.
Secret Weapons of the Luftwaffe: all right! Vervolg is aangekondigd, wederom door Lawrence Holland geprogrammeerd.
Excuus als ik er enkele vergeten ben...
Adventures:
Maniac Mansion: Topklasse.
Zak McKracken: Topklasse.
Indiana Jones & Last Crusade: Probeert te dicht op de film te zitten. Heel on-LucasArts: je kunt doodgaan.
Indiana Jones & Fate of Atlantis: Origineel verhaal, topklasse.
Day of the Tentacle: Geniaal grappig, echter veel te kort.
Sam & Max: Topklasse. Heeft me van m'n stoel laten flikkeren van het lachen.
Loom: Eerste pratende CD-Rom van Lucas. Beetje simpel, maar heel sfeervol.
Monkey 1: Humor van de bovenste plank.
Monkey 2: Humor van nog 1 plank hoger.
Monkey 3: Nu kennen we het wel, maar nog wel goed.
Monkey 4: 3D-behandeling was IMHO niet nodig geweest. Werkt wel voor Grim, niet voor Monkey.
Grim Fandango: Origineel en topklasse. 3D-interface leent zich erg goed voor de situatie.
Full Throttle: Klasse, maar net als DOTT veel te kort.
The Dig: Steengoed SF-verhaal, goede puzzels, betere muziek, en topklasse graphics (helaas nog wel 320x200).
Star Wars:
X-Wing: Gaaaaaaf... Wat heb ik hier een tijd in gestoken.
TIE Fighter: Zo mogelijk nog gaver.
X-Wing vs TIE Fighter: Gemiste kans. Uitbreiding Balance of Power maakt veel goed.
X-Wing Alliance: Ook heel goed, 3D-cockpits zijn wel grappig, voor mij reden geweest tot aanschaf van force feedback joystick.
Dark Forces: Beste Doom-kloon in mijn opinie, en nog Star Wars ook! Alleen te weinig levels (ook al zijn ze levensgroot).
Jedi Knight: Waardige opvolger.
Jedi Outcast: Nog een waardige opvolger.
Rebel Assault: Revolutionair CD-spel, maar niet meer dan dat.
Rebel Assault 2: Beetje standaard vervolg-verhaal, herinner me nog wel de cheat met ballet-dansende stormtroopers.
Shadows of the Empire: Probeert van alles te zijn, uiteindelijk is alleen het eerste level (=demo-level) goed.
Yoda Stories: Pfffffffff.
Rogue Squadron: Eerder genoemd demo-level uit SotE krijgt een heel eigen spel, en roeleert best wel.
E1 Racer: Tja, had geen Star Wars-spel hoeven te zijn, maar goed gevoel voor snelheid.
Phantom Menace: Waardeloos.
Rebellion: Ondergewaardeerd strategiespel, helaas tegengewerkt door onhandige interface en resolutie van slechts 640x480.
Force Commander: Wederom gemiste poging om origineel te zijn. Crappy interface verpest het.
Galactic Battlegrounds: Age of Jedi, maar RTS is RTS en beter goed gepikt dan slecht verzonnen (zie Force Commander).
Starfighter: consoletitel, had het moeten blijven.
Obi-Wan: Xbox only, gecancelde pc-titel, en heel duidelijk waarom. Geen enkel gevoel van progressie in het spel aanwezig.
Overige shit:
Afterlife: zeer matige SimCity-kloon. Probeert altijd grappig te zijn, en mislukte daarin.
Secret Weapons of the Luftwaffe: all right! Vervolg is aangekondigd, wederom door Lawrence Holland geprogrammeerd.
ja, die ken ik, was ook wel een goede adventure, zat ook zeker een goed verhaal in, en vergte ook behoorlijk wat dnek werk
Verwijderd
Op donderdag 25 april 2002 12:31 schreef Pjotrik het volgende:
[..]
Hé als je niet weet waar je het over hebt, zwijg dan!LucasArts maakt crappy StarWars spellen (Ex Jedi2).
Volgens mij is dat het wel zo'n beetjeOp donderdag 25 april 2002 13:37 schreef RefriedNoodle een heeeele lijst:
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Verwijderd
Monkey Island!!!!
Jammer dat de laatste 2 delen zo gemakkelijk zijn vergelijken met die eerste 2. Verder vond ik de 3-d shit niet heel erg boeien. De eerste en tweede zijn nog steeds beter.
Jammer dat de laatste 2 delen zo gemakkelijk zijn vergelijken met die eerste 2. Verder vond ik de 3-d shit niet heel erg boeien. De eerste en tweede zijn nog steeds beter.
Ik vond die racer wel grappig. Eigenlijk heb ik nooit wat tegen de spellen van Episode 1 gehad. MAar het heeft niet de feel van de rest van starwars. En dat komt (naarmijn mening) omdat er in deel 1 2 en 3 nog geen republic of ander donker gezeik is. Dat had je in deel 4 5 6 wel . (darth vader)
Verwijderd
Dus jij denkt dan ook dat bv Half-life door Sierra is gemaakt?Op donderdag 25 april 2002 11:27 schreef quipere het volgende:
[..]
Ik heb het nog ff opgezocht, was inderdaad Sierra
denk er maar es over na.
muwhaha.
Voor iedereen die Star Wars games afkraakt!!Op donderdag 25 april 2002 13:59 schreef quipere het volgende:
[..]
thx, typo aangepast. Het is ook zo moeilijk om rotzooi van rotzooi te onderscheiden he
Geen enkele serie games is zo succesvol als deze serie:
-divers! Allerlei verschillende genre's!
-gameplay! Als je bv. de X-wing reeks bekijkt, je word gewoon het verhaal ingezogen. je hebt het gevoel alsof je er echt inzit.
-uitbreidingen! Balance of power, Mysteries of the Sith en de legendarische uitbreiding voor Jedi Knight II die zeer zeker uitkomt. + de mods
-etc...
Dit is bij meerdere van games van LA, enkele uitzonderingen daargelaten die misgeschoten waren, maar die zeker het succes van de andere games niet ten onder doen.
En dan zie ik een aantal posts van duidelijk niet SW fans die meteen deze games of gaan kraken zonder ook maar enige uitleg.
Nee, meteen
Sorry hoor, maar om al die games zo EERLOOS af te kraken, kan ik pissig worden.Cursed starWars rotzooi %@$$@@*&
Zeg dan gewoon dat JIJ ze minder geslaagd vind, ipv dit.
En hoeveel games kom jij tegen die 2 versies hebben, (X wing versus Tie Fighter).
1 voor gewoon singleplay, en een 2de voor multiplay zodat je met een game kunt multiplayen.
Oke, dit was een uitzondering, maar zeer zeker een goeie actie van LA.
Verder, vind ik Lucasarts toch een van de betere bedrijven die games uitbrengt.
Je weet wat je krijgt, (op Rebellion na
Waar ik geen enkele moment spijt van heb.
Verwijderd
Op donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Dr.DK het volgende:
[..]
Dus jij denkt dan ook dat bv Half-life door Sierra is gemaakt?
denk er maar es over na.
muwhaha.
Verwijderd
Ik vind dat LA top games gemaakt heeft. Ik ben een groot fan. De beste spellen die ik gespeeld heb zijn van LA. Ik vind het alleen jammer dat ze zich de laatste tijd "bijna" alleen maar toeleggen op de star tr..uh..wars series.Op donderdag 25 april 2002 19:50 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
Voor iedereen die Star Wars games afkraakt!!
Geen enkele serie games is zo succesvol als deze serie:
-divers! Allerlei verschillende genre's!
-gameplay! Als je bv. de X-wing reeks bekijkt, je word gewoon het verhaal ingezogen. je hebt het gevoel alsof je er echt inzit.
-uitbreidingen! Balance of power, Mysteries of the Sith en de legendarische uitbreiding voor Jedi Knight II die zeer zeker uitkomt. + de mods
-etc...
Dit is bij meerdere van games van LA, enkele uitzonderingen daargelaten die misgeschoten waren, maar die zeker het succes van de andere games niet ten onder doen.
En dan zie ik een aantal posts van duidelijk niet SW fans die meteen deze games of gaan kraken zonder ook maar enige uitleg.
Nee, meteen
[..]
Sorry hoor, maar om al die games zo EERLOOS af te kraken, kan ik pissig worden.
Zeg dan gewoon dat JIJ ze minder geslaagd vind, ipv dit.
En hoeveel games kom jij tegen die 2 versies hebben, (X wing versus Tie Fighter).
1 voor gewoon singleplay, en een 2de voor multiplay zodat je met een game kunt multiplayen.
Oke, dit was een uitzondering, maar zeer zeker een goeie actie van LA.
Je weet wat je krijgt, (op Rebellion na, was een tegenvaller) heb tot nu toe elke game van Lucasarts LEGAAL.
Spellen als mi1,2,3,4 gf, full throttle enz. hebben meer mijn voorkeur.
Ik houd niet van spellen in de sfeer van Star Wars en omdat ze zich daar op dit moment vooral op richten noem IK ze "cursed".
Jij mag ze van mijn echter helemaal geweldig vinden. Geen probleem. Leef je maar uit.
Verwijderd
Ik vond Day of the Tentacle wel leuk
En of course de monkey island serie, maar grim fandango vond ik ook zeer goed, leuk sfeertje, goeie muziek
ben alleen die @#$(@*#$ cd's kwijt
En of course de monkey island serie, maar grim fandango vond ik ook zeer goed, leuk sfeertje, goeie muziek
ben alleen die @#$(@*#$ cd's kwijt
Verwijderd
<Klap mode>Klap klap klap </Klap mode>Op donderdag 25 april 2002 20:18 schreef quipere het volgende:
[..]
Ik vind dat LA top games gemaakt heeft. Ik ben een groot fan. De beste spellen die ik gespeeld heb zijn van LA. Ik vind het alleen jammer dat ze zich de laatste tijd "bijna" alleen maar toeleggen op de star tr..uh..wars series.
Spellen als mi1,2,3,4 gf, full throttle enz. hebben meer mijn voorkeur.
Ik houd niet van spellen in de sfeer van Star Wars en omdat ze zich daar op dit moment vooral op richten noem IK ze "cursed".
Jij mag ze van mijn echter helemaal geweldig vinden. Geen probleem. Leef je maar uit.
GOEDE SPEECH ben ik het 110% mee eens!!!
half-life is gemaakt door valve, en is uit gegeven door sierraOp donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Dr.DK het volgende:
[..]
denk er maar es over na.
muwhaha.
vette quote uit Full Throttle:
"i uh 'fixed' your door....it was sticky"
schitterend!
"i uh 'fixed' your door....it was sticky"
schitterend!
¯\_(ツ)_/¯
De adventure games van LA waren altijd meesterlijk goed al vond ik MI-4 tegenvallen qua interface.. Ze hadden gewoon de 3d shit moeten afkappen..
De hele Leasure Suit Larry serie is van Sierra jah die ook andere goeie adventures gemaakt heeft maar sinds de 3D age aangebroken is zijn ze daarvan afgestapt lijkt het wel
Ik zit nu al maaaaanden weer te wachten op een adventure wat mij weer maaaaanden bezig gaat houden
De hele Leasure Suit Larry serie is van Sierra jah die ook andere goeie adventures gemaakt heeft maar sinds de 3D age aangebroken is zijn ze daarvan afgestapt lijkt het wel
Ik zit nu al maaaaanden weer te wachten op een adventure wat mij weer maaaaanden bezig gaat houden
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
ik vind het ook zonde dat ze alle adventures 3d maken, die oude interface was ff beterOp vrijdag 26 april 2002 09:21 schreef Kakarot het volgende:
De adventure games van LA waren altijd meesterlijk goed al vond ik MI-4 tegenvallen qua interface.. Ze hadden gewoon de 3d shit moeten afkappen..
"You know what`d look good on your nose?"
"THE BAR!"
*ros*
Geniaaal... alleen te kort.
"THE BAR!"
*ros*
Geniaaal... alleen te kort.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Weet iemand toevallig nog een (online) shop waar je die oude titels nog kan bestellen. Ik wil ze toch wel erg graag orgineel hebben. Het gaat hierbij vooral om full throttle en s&m de rest heb ik allemaal al (als ik MI3 ooit nog terug vind dan...
wist ik maar aan wie ik hem uitgeleend had DO!)
Ik heb laatst D.O.T.T. van mobygames.com gehaald anders kom je ze op E-Bay nog wel tegen...Op vrijdag 26 april 2002 13:38 schreef quipere het volgende:
Weet iemand toevallig nog een (online) shop waar je die oude titels nog kan bestellen. Ik wil ze toch wel erg graag orgineel hebben. Het gaat hierbij vooral om full throttle en s&m de rest heb ik allemaal al (als ik MI3 ooit nog terug vind dan...wist ik maar aan wie ik hem uitgeleend had DO!)
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Vroeger, in de goede ouwe tijd, toen hadden we nog goeie Lucasarts spellen. Toen zaten er ook teams achter de SW spellen die in die tijd met verbazingwekkende goede nieuwe ideeen kwamen. Lucasarts was altijd een van de revolutionaire bedrijven die de beste spellen uitbracht.Op donderdag 25 april 2002 19:50 schreef Vae Victis het volgende:
Voor iedereen die Star Wars games afkraakt!!
[knip]
Je weet wat je krijgt, (op Rebellion na, was een tegenvaller) heb tot nu toe elke game van Lucasarts LEGAAL.
Maar tegenwoordig? Jezus wat een zooi. Heb al in tijden geen goed spel meer gezien van LA. Heb nu een tijdje JK2 zitten spelen en vind er eigenlijk verrekte weinig aan. De hele ep1 game serie van Lucasarts mag van mij ook verrekken; saaie spellen en afschuwelijk misbruik van een movie license.
Mag ik weer de tijd terug dat Lucasarts spellen maakte zoals Secret Weapons of the Luftwaffe, X-Wing, alle briljante adventures die ze ooit gemaakt hebben, etc?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
gemaakt nee das door valve, gedistributeerd door Sierra.. .Ja!Op donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Dr.DK het volgende:
[..]
denk er maar es over na.
muwhaha.
Larry, Space Quest, police quest, Kings Quest.... Sierra
Pagina: 1