P3 stuk gegaan wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Had probleem met een MSI mobo en een P3 1ghz.
Terug naar winkel, en nam Proc in voor nader onderzoek, heb celleron 700 meegehad.
P3 1Ghz hebben ze opgestuurt voor garantie, maar nu kan winkel hem niet meer krijgen.
Wat zou een redelijke oplossing zijn.
Mobo is dus duidlijk ook niet goed, met celleron zelfde probleem.

Lag (misschien) aan geheugen en aan voeding zeiden ze.
Mobo in andere kast gebouwt, ander geheugen, hd, en nic en geluidskaart. Maar probleem zelfde, Insert bootdisk komt ie mee aan, niet altijd.

Hoe kan ik dit oplossen, zonder teveel te willen van de winkel. Had vorig jaar Mei een P3 1Ghz (a 825,- guldens) gekocht niet voor 10 maanden.

Zat zelf te denken aan omruilen van proc voor een P4 1,6 en mobo voor de helft van de prijz. Is zoiets redelijk ?

Als ik oude systeem nu zou kopen.
MSI 815EP Pro-R € 112,-
Intel Pentium III 1000EB (FC-PGA, Boxed) € 189,-

Nieuwe
Asus P4T-E € 216,-
Intel Pentium 4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) € 188,-

Verwijderd

ik snap het niet helemaal. Die winkel neemt dus jouw 1 ghz p3 mee en geeft je een celeron ervoor terug. Die p3 sturen ze op naar de fabriek en je krijgt 'm nu dus opeens niet meer terug?...als je het iig zo bedoeld dan zou ik echt dikke centen van die winkel eisen.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
als jij niks te verbergen heb
zou ik gewoon nieuw mobo + cpu eisen

vraag jij hoeveel is die mobo + cpu waard aan winkel waarde
en zeg je dat je dan wat bijlegd en een p4+mobo koopt ofso

anders kan je die p3+mobo ( nieuwe dan ) altijd nog verkopen

Verwijderd

altijd hoger inzetten als veel spullen nog in de garantie zitten en dan kunnen zij beslissen wat er moet gebeuren! succes :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
zal het dan zijn wat hij terug krijg :

-Nieuwe processor
of
-Totale aankoops bedrag terug wat hij ervoor betaald heeft?

als dit het 2e is kan je voor die 450 euro ofso die je er toen voor betaald heb wel p4+mobo kope :P ( als je Rimm wilt dat kost ook flink wat )

RIMM is niet zo goed over te clocken
SDRAM is perfect over te clocken ( goed merk )
DDram is in meeste gevallen nog al stug en komt
meestal niet boven 145

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als de winkel je niet helpt moet je contact opnemen met intel zelf. Ik weet niet hoe lang je garantie hebt, maar garantie is garantie. Waarschijnlijk zat er bij de proc zelf ook een on-site garanatieformulier. Misschien dat je daar wat mee kan.

Aan de andere kant lijk ik uit jou verhaal te kunnen zien dat het neit om de proc gaat maar om andere zaken die jou proc stuk maakte. Je kan beter dus de kern van het probleem aanpakken in [plaats van een nieuwe proc plaatsen.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• hetnet
Op donderdag 25 april 2002 10:54 schreef martijnjuh het volgende:
ik snap het niet helemaal. Die winkel neemt dus jouw 1 ghz p3 mee en geeft je een celeron ervoor terug. Die p3 sturen ze op naar de fabriek en je krijgt 'm nu dus opeens niet meer terug?...als je het iig zo bedoeld dan zou ik echt dikke centen van die winkel eisen.
Dan kon ik mobo ff uitproberen, daarom een celleron mee gehad.
Op donderdag 25 april 2002 10:55 schreef Morph666 het volgende:
als jij niks te verbergen heb
zou ik gewoon nieuw mobo + cpu eisen

vraag jij hoeveel is die mobo + cpu waard aan winkel waarde
en zeg je dat je dan wat bijlegd en een p4+mobo koopt ofso

anders kan je die p3+mobo ( nieuwe dan ) altijd nog verkopen
P3 1Ghz kan deze winkel niet meer aan komen.
En mobo is ook stuk, dus verkopen zal niet gaan.

• hetnet
Op donderdag 25 april 2002 10:57 schreef mOrPhie het volgende:
Als de winkel je niet helpt moet je contact opnemen met intel zelf. Ik weet niet hoe lang je garantie hebt, maar garantie is garantie. Waarschijnlijk zat er bij de proc zelf ook een on-site garanatieformulier. Misschien dat je daar wat mee kan.

Aan de andere kant lijk ik uit jou verhaal te kunnen zien dat het neit om de proc gaat maar om andere zaken die jou proc stuk maakte. Je kan beter dus de kern van het probleem aanpakken in [plaats van een nieuwe proc plaatsen.
Intel geeft 3 jaar garantie op Inbox proc.(alleen kan geen 1Ghz meer leveren) dus krijg je een refund alleen, weet ik niet hoeveel dat is. Daarom ook deze vraag.

Winkel kan ik het erg goed mee vinden, dat is juist het probleem. Wil geen ruzie ofzo, maar wil ook niet hebberig overkomen.

Probleem was volgens mij het mobo, celleron begint nu ook raar te doen. Hele wazige fouten, reboot zomaar of staat zomaar vast, dan heeft ie geen hd meer. En garantie van MSI is reparatie denk ik, en vervanging van mobo heb ik niks aan als ik geen P3 meer heb. Of ik zou een tulatin moeten kunnen krijgen.

Verwijderd

als het aan je mobo en proc ligt: vraag een tusl2 mobo met een celly 1000 (tuatalin!), klok deze over tot 1,5 Ghz en je machine 1,5 keer zo snel als ie was.

Verwijderd

Als je mobo nog in de garantie zit dan moeten zij een passende oplossing voor je verzinnen. Met bijbetaling van een relatief klein bedrag moet een P4 er wel inzitten denk ik!

• hetnet
Op donderdag 25 april 2002 11:34 schreef Juustem het volgende:
Als je mobo nog in de garantie zit dan moeten zij een passende oplossing voor je verzinnen. Met bijbetaling van een relatief klein bedrag moet een P4 er wel inzitten denk ik!
Ik hoop dat de winkel er net zo over denkt ;)

• hetnet
Zo net terug, moet dus 140 euro bij, denk dat ik dat maar doe. (wat is wijzheid)

Het word nu dus, Asus P4T-E en P4 1,6GHz (Socket 478, 512KB, Boxed) Denk dat dit beter is als, zonder bij te betalen en een celleron 1,2. Moet er alleen 2x rimm geheugen bij kopen.
Pagina: 1