Toon posts:

[OC] Vage windows foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de bussnelheid van mijn systeem (abit th7ii + 1.8 ghz northwood) boven de 130 Mhz zet krijg ik de volgende melding bij het booten:
Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM.

Select 'r' at the first screen to start repair.
Als ik m'n systeem terug clock tot de 130 geeft hij deze melding niet.

Verwijderd

dan kan ie je overklok niet aan :)

Verwijderd

Jups. Kan je systeem niet hebben. Als ik het systeem te ver overklok loopt Windows instabiel of start helemaal niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik op m'n andere pc verder clock loopt windows bij het booten idd vast of windows loopt erg instabiel. Het is trouwens Windows XP. Maar deze melding heeft dus niet ergens anders mee te maken? Wel jammer dat ie nu "maar 2349 mhz" loopt, zou een andere cpu cooler misschien helpen? Er zit nu gewoon een boxed op.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:54 schreef computeraap het volgende:
Ja als ik op m'n andere pc verder clock loopt windows bij het booten idd vast of windows loopt erg instabiel. Het is trouwens Windows XP. Maar deze melding heeft dus niet ergens anders mee te maken? Wel jammer dat ie nu "maar 2349 mhz" loopt, zou een andere cpu cooler misschien helpen? Er zit nu gewoon een boxed op.
het heeft niet alleen met de snelheid van je proc. te maken. Door het verhogen van de fdb gaat alles in je computer sneller. Dus ook de pci bus en je geheugen.

Daar kan de bottleneck dus ook zitten.

Verwijderd

Wat je nog kan proberen is je v core beetje op te schroeven.Maar als ie te warm word heb je er weer nix aan want hij gaat toch automatisch terug dan. :) Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
het heeft niet alleen met de snelheid van je proc. te maken. Door het verhogen van de fdb gaat alles in je computer sneller. Dus ook de pci bus en je geheugen.

Daar kan de bottleneck dus ook zitten.
Rambus geheugen loopt op 400 mhz, heb ik standaard op 300 lopen met clocken en zou dus bij 133 mhz op 399 mhz moeten lopen is dus geen probleem.

AGP bus staat op fix dus komt niet hoger dan de 66 mhz.

PCI kaarten moeten toch iig op 133 mhz kunnen werken lijkt mij, sommige processors hebben een bussnelheid nodig van 133 mhz dus dan loopt je pci standaard mee. Er zit btw een sb live 5.1 kaart en een 3com nic in.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 11:00 schreef Creator102 het volgende:
Wat je nog kan proberen is je v core beetje op te schroeven.Maar als ie te warm word heb je er weer nix aan want hij gaat toch automatisch terug dan. :) Succes ermee.
Ja dat zal ik eens proberen :D, thanx.

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 03:11

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

PCI kaarten moeten toch iig op 133 mhz kunnen werken lijkt mij, sommige processors hebben een bussnelheid nodig van 133 mhz dus dan loopt je pci standaard mee.
Je pci-bus loopt standaard op 33 Mhz, dus op 1/3 van je FSB. In je Bios kun je bij overklokken meestal instellen of je hem op 1/3 of 1/4 van de fsb wil. Ik denk dat hij in jouw geval wel goed staat (1/4), maar je kunt het toch misschien even nakijken.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat ik die pci divider (zo heet dat toch :D) nergens tegen kom in m'n bios. Net voltage hoger gezet bus op 133 mhz maar het gevolg was dat ie steeds vastloopt. Op 131 precies hetzelfde en op 130 loopt ie gewoon stabiel. Ik denk dus dat ik hem maar zo laat en een andere cpu cooler opzet die heb ik toch liggen.

/me bedankt iedereen hier in het topic voor de tips en de hulp

Verwijderd

Search doet wonderen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.