Toon posts:

[libranet/debian] compile error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een apache mysql php installatie te maken, dit doe ik volgens de manual te vinden op www.baach.de. echter na alles succesvol uitgepakt te hebben. probeer ik mysql te compilen en dat resulteerd in een error 'cc1 error type 11'. Ik heb al gevonden dat dat een memory error is beetje vreemd aangezien ik 64 mb heb en een swap schijf van 100 mb.

configure lukt wel
make gaat fout. (zie bovengenoemde error)

ik heb een cyrix 166
64 mb
hda = 1.6 gig
hdc = 20 gig

OS = libranet (met een dist-upgrade eroverheen met de originele sources.list 'dat is dus potato')

note. ik heb nog nooit iets succesvol kunnen compilen, altijd weer die error.. ik weet wel dat ik kan apt-get installen maar ik wil 'm nui juist compilen.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

Sjonny

Fratser

Op donderdag 25 april 2002 10:37 schreef karpax het volgende:
'cc1 error type 11'. Ik heb al gevonden dat dat een memory error is beetje vreemd aangezien ik 64 mb heb en een swap schijf van 100 mb.

ik heb een cyrix 166

note. ik heb nog nooit iets succesvol kunnen compilen, altijd weer die error.. ik weet wel dat ik kan apt-get installen maar ik wil 'm nui juist compilen.
hoeft volgens mij niet alleen een mem error te zijn... cyrix cpu's zijn anders ook redelijk brak. misschien dat je met onderklokken (naar 133) er beter vanafkomt, maar ik garandeer nix. anders andere memstreepjes proberen (als je ze heb). en wat is er mis met een apt-get versie?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is er mis met een apt-get versie?
ik wil eens kijken of ik de meest recente versie kan installen. apt-get via mijn potato lists loopt vaak achter.

en daarnaast is het ook nog eens extreem vervelend dat iets mogelijk is en het mij niet lukt. kan ik niet uitstaan. maar dat is meer een persoonlijke kwestie dacht ik zo *D

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 11:11 schreef karpax het volgende:

[..]

ik wil eens kijken of ik de meest recente versie kan installen. apt-get via mijn potato lists loopt vaak achter.
Waarom haal je dan niet de nodige packages uit testing/unstable :?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik als ik dan 'dist'-upgrade mijn complete distrubutie al 3x heb vernacheld. maar ik zou dat best nog eens kunnen doen was het niet dat ik niet begrijp waarom ik niet KAN compilen.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wordt je processor soms te warm, of heb je een brakke voeding :? Dit zijn bij mij ook redenen geweest waarom er niet te compilen viel!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
en hou heb je dat opgelost ? nieuwe hardware ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

code:
1
cc error type 11

de term 'type 11' heb ik nog nooit gehoord, maar ik neem zo snel aan dat ermee wordt bedoeld dat de compiler (cc) een signal 11 kreeg.
Als er programma's die normaalgesproken betrouwbaar zijn (is bij compilers meestal het geval) bij zware belasting schijnbaar zomaar een signal 11 (aka Segmentation fault) krijgen, dan duidt dat niet zelden op brakke hardware (met name RAM).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren besloten het eens te proberen met een debian pakket dus de deb-src toegevoegd (unstable) en een apt-get source mysql gedaan. die pak ik uit en als ik dan fakeroot debian/'nogwat' binary doe dan gaat ie lekker pruttelen. om na een tijdje vast te lopen. ik vermoed dat dat met Perl te maken heeft, aangezien aangegeven wordt in de depends regel dat perl noodzaakelijk is.

ik apt-get install perl

(the next items wil de REMOVED 'dat zijn er +/- 50'; the next items will be INSTALLED 'perl componenten')

en vervolgens krijg ik de melding dat zo'n beetje heel mijn libranet en gnome verwijderd gaat worden om perl te kunnen installen dat heb ik dus NIET gedaan.

• aj-san
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 08:34
Misschien maakt ie toch een beetje een bende van je geheugen met compileren...

Wat gebeurt er als je als extra configure option '--with-low-memory' meegeeft?

Overigens wil het ook wel eens helpen om na een signal 11 gewoon opnieuw 'make' te starten, gaat ie gewoon verder waar ie gebleven was.

Don't try... do. Or do not. There is no try. -- Master Yoda

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

Is't nou al gelukt, jong?
Heb je nu perl en verder nix? Maar Perl leren dus? :)
hoestie?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Pagina: 1